ONK Wegrace 2014 Topic

Je kan gewoon een inter licentie bij de dmsb aanvragen.
Geen gezeur en niet duur....alleen maar wat papiertjes invullen.

Ik dacht dat de kosten vrijwel gelijk waren tussen dmsb,bmb en knmv.
Maar hoef je voor de dmsb dan geen sma te hebben?
Duits is niet mijn sterkste kant. ;)

https://mein.dmsb.de/files/Lizenzpreisliste.pdf

Is een duitse inter licentie €50,- :o
Of komt dat bovenop je H,B of A licentieprijs?
 
Op wegraceforum geeft Allard aan wel op de stratencircuits te rijden. Rolfes niet....
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de kosten vrijwel gelijk waren tussen dmsb,bmb en knmv.
Maar hoef je voor de dmsb dan geen sma te hebben?
Duits is niet mijn sterkste kant. ;)

https://mein.dmsb.de/files/Lizenzpreisliste.pdf

Is een duitse inter licentie €50,- :o
Of komt dat bovenop je H,B of A licentieprijs?

Je moet tegenwoordig eerst een vrijgave van je eigen nationale bond hebben. Daarnaast moet je een A licentie aanvragen. In de voorwaarden van licentie aanvraag staat genoemd dat je een medische verklaring van een in Duitsland erkende arts moet hebben. De B licentie komt overeen met de Euro B licentie bij de KNMV. Deze is voor de moriwaki cup en supermono's als ik het goed heb. De H licentie in Duitsland is voor classics en regelmatigheidsritten.

Als je de prijzen van de DMSB optelt en de kosten bij de KNMV voor vrijgave ook meerekent, dan kom je op nagenoeg hetzelfde bedrag uit. Vergeet ook niet dat je bij de duitse bond voor iedere wedstrijd buiten Duitsland vrijstelling moet aanvragen.

Wat ik ergens gelezen heb wil jij in het IRRC gaan rijden. Wellicht nemen ze daar genoegen met een Euro B licentie.
 
Laatst bewerkt:
Je moet tegenwoordig eerst een vrijgave van je eigen nationale bond hebben. Daarnaast moet je een A licentie aanvragen. In de voorwaarden van licentie aanvraag staat genoemd dat je een medische verklaring van een in Duitsland erkende arts moet hebben. De B licentie komt overeen met de Euro B licentie bij de KNMV. Deze is voor de moriwaki cup en supermono's als ik het goed heb. De H licentie in Duitsland is voor classics en regelmatigheidsritten.

Als je de prijzen van de DMSB optelt en de kosten bij de KNMV voor vrijgave ook meerekent, dan kom je op nagenoeg hetzelfde bedrag uit. Vergeet ook niet dat je bij de duitse bond voor iedere wedstrijd buiten Duitsland vrijstelling moet aanvragen.

Wat ik ergens gelezen heb wil jij in het IRRC gaan rijden. Wellicht nemen ze daar genoegen met een Euro B licentie.

Ah,kijk duidelijk.
Klopt inderdaad van het IRRC. :)
Komende zondag nog even wat overleg en de knoop doorhakken voor de planning van volgend jaar.
Ik denk dat gewoon via de knmv aanvragen de kortste klap is dan.
Ook al gaat het een beetje onder protest. ;)

En de euro B is niet voldoende,je hebt voor het IRRC in ieder geval je inter nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de dokterslijst bij een sportkeuring in nedernederland laten stempelen
 
Ik was die dag ook op Oss.
Als je dit ziet doet het erg veel,er staat een geweldige :} familie om hem heen :Y .
 
Komt er nog een uitspraak over de actie van Thoonen?
En wat gaat er nu wel of juist niet door van de plannen van de KNMV? Het is zo stil...
 
1385433_10152773479717622_4306973013974039597_n.jpg


Via Facebook gevonden, gemaakt door Stephane Zache. 8-)
 
Komt er nog een uitspraak over de actie van Thoonen?
En wat gaat er nu wel of juist niet door van de plannen van de KNMV? Het is zo stil...
Over Thoonen: geen idee, ik heb niets meer gehoord en Thoonen zelf heeft ook een (social) media stilte aangekondigd zo lijkt het. Hij heeft sinds zaterdag 11 oktober al niets meer gepost.

Over de plannen van de KNMV: geen idee, is ontzettend stil inderdaad. Volgens mij weet de KNMV het zelf ook nog amper. Arie Vos is gestopt, Allard Kerkhoven rijdt niet de hele kalender meer mee, Nelson Rolfes is pertinent weg, Kervin Bos moet nog maar hopen dat 'ie voldoende herstelt van zijn zware ongeluk en ik begreep dat het aanblijven van Nigel Walraven in dit kampioenschap ook nog allerminst zeker is...

Met deze vijf toppers waar al zoveel onduidelijkheid om is en een nieuwe pro cup die het CRT van Lentink gaat opzetten, kan ik me niet voorstellen dat er volgend jaar nog een ONK Dutch Superbikes klasse gaat zijn. Tenzij een heel blik Zweden en Belgen wordt binnengehaald om het al zo magere veld verder te vullen...
 
Een update over Kervin Bos door racesport.nl:

Kervin Bos: ‘Nog een hele lange weg te gaan’

De artsen in Groningen besloten vervolgens een team van specialisten op te roepen die de gecompliceerde breuken zouden kunnen opereren. Maandag 13 oktober werd de eerste operatie uitgevoerd, een operatie waarbij de artsen het bovenbeen bot weer deels uit de heup wisten te halen, dit om de pijn de eerste dagen iets dragelijker te maken. Tevens werd bij de operatie een pin in de knie aangebracht met daaraan een gewicht zodat alles langzaam op zijn plek werd getrokken. Dit ter voorbereiding op een tweede operatie, een operatie die maandag 20 oktober is uitgevoerd door een team van specialisten afkomstig uit diverse ziekenhuizen in het land. Na afloop van deze operatie hebben de artsen wederom aangegeven dat men tevreden was over het verloop van de operatie en dat deze goed geslaagd is. De eerste dagen na de operatie kreeg Bos echter te maken met flinke naweeën vanwege het enorme bloedverlies en de impact van de zeer forse ingreep. Zo hebben de artsen bij de operatie darmen, de buik en diverse andere inwendige organen moeten verleggen om bij de diverse breuken te kunnen komen. Hierdoor moest het lichaam zich een aantal dagen flink herstellen en dat waren dagen die de immer goedlachse coureur zich nog lang zal heugen en niet snel zal vergeten. Op het moment van schrijven (vrijdag 24-10) gaat het herstel de goede kant en komen de functies stapje voor stapje weer terug.

Ik houd echt mijn hart vast voor zijn herstel maar ik vrees ervoor dat we deze talentvolle coureur in 2015 niet in actie gaan zien komen, 2016 weer fit en gevoel voor de motor opbouwen (als hij dat nog wil) lijkt mij een beter plan. Eerst maar eens goed herstellen en dan maar weer aan racen denken.
 
Nieuws :http://racesport.nl/ONK/Superbikes/belgisch-%E2%80%93-nederlands-wegraceprogramma-2015/tabid/71/iNews_ID/36932/Default.aspx

Ziet er goed uit
*O*
 
Ik ben benieuwd naar de reacties van de coureurs. Hoeveel schrijven zich wederom in en hoeveel zijn er al overgestapt naar de pro klasse van Lentink? Hoeveel Nederlanders zijn tevreden met het kwaliteits- c.q. snelheidsverschil tussen Nederlandse en Belgische coureurs?

Dit is een mooie eerste stap en een mogelijkheid voor de KNMV om het eigen aanzien ietwat te redden: ze hebben het immers weer voor elkaar voor een jaar, maar alles nog onder voorbehoud. We gaan wel zien wat er gaat gebeuren en hoe de startlijsten er uit komen te zien.
 
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe de rijders er tegenover staan.
Al kan ik nu wel zelf al een beetje gaan plannen,want hengelo,oss,oostende en chimay staan er al tussen.
En ik denk dat het IRRC dan ook wel gaat rijden. :Y
 
Zit net een beetje het technisch reglement door te lezen,maar mogen er in 2015 geen composiet blok covers meer gebruikt worden?
Alleen aluminium,staal of titanium als ik het goed begrijp.

Zijdeksels mogen worden veranderd, gemodificeerd of vervangen.
Indien veranderd of gemodificeerd dient het deksel dezelfde weerstand tijdens een val te hebben als het origineel.
Indien vervangen moet het deksel moet het deksel gemaakt zijn van een materiaal met het zelfde of hoger soortelijk gewicht en het totaal gewicht mag niet lager zijn dan het origineel.
Alle motordeksels waarachter zich olie bevindt en in contact kunnen komen met de grond tijdens een ongeval moeten worden voorzien van een bescherming, gemaakt van stalen , aluminium of titanium,covers gemaakt van compositie materiaal zijn niet toegestaan.
De bijkomende deksels moeten minstens 1/3 van de oppervlakte van de originele deksel bedekken met inbegrip van het center ervan. Ze mogen geen scherpe randen hebben die de het wegdek kunnen beschadigen en moeten met minstens 3 bouten bevestigd worden. De beslissing van de technisch verantwoordelijke aangaande de geschiktheid is beslissend.
Platen of valbeugelsvan staal of aluminium zijn als toevoeging over de covers toegestaan.
Deze toevoeging moet bestand zijn tegen schokken en een evt. valpartij.
FIM goedgekeurde zijbescherming mag worden gebruikt zonder restrictie van de materiaal keuze.
Deze bescherming delen dienen te worden bevestigd met de bouten van de
originele deksels.
Het Hoofd Technisch Officials heeft het recht de zijdeksel bescherming te verbieden als deze naar zijn
inzicht niet deugdelijk is.

En de slipperclutch kan ook op de hoop lees ik. -O-
 
Laatst bewerkt:
Zit net een beetje het technisch reglement door te lezen,maar mogen er in 2015 geen composiet blok covers meer gebruikt worden?
Alleen aluminium,staal of titanium als ik het goed begrijp.En de slipperclutch kan ook op de hoop lees ik. -O-

Je moet toch iets op 2e kerstdag he :p

Maar in het stuk dat jij gequote hebt lees ik dat je alle FIM goedgekeurde covers mag gebruiken. Dus de GB covers waar nagenoeg iedereen mee rijdt mogen gewoon. Maar begrijp hieruit dat je dus niet met zelf gemaakte kevlar/ carbon kapjes mag rijden.

En mag je ook niet met slipperclutch rijden als deze standaard in de motor zit?
 
Je moet toch iets op 2e kerstdag he :p

Maar in het stuk dat jij gequote hebt lees ik dat je alle FIM goedgekeurde covers mag gebruiken. Dus de GB covers waar nagenoeg iedereen mee rijdt mogen gewoon. Maar begrijp hieruit dat je dus niet met zelf gemaakte kevlar/ carbon kapjes mag rijden.

En mag je ook niet met slipperclutch rijden als deze standaard in de motor zit?

Haha,ff tussen het eten en de biertjes door. ;)

Als je standaard een slipperclutch hebt dan mag het wel,er mag niks aan de standaard koppeling veranderd worden.

De carterbescherming kan je nog wel eens gelijk in hebben.
De KNMV-stijl van schrijven moet ik nog even leren lezen. :+
 
Zit net een beetje het technisch reglement door te lezen,maar mogen er in 2015 geen composiet blok covers meer gebruikt worden?
Alleen aluminium,staal of titanium als ik het goed begrijp.En de slipperclutch kan ook op de hoop lees ik. -O-

Op de slipperclutch controleren ze toch niet. En anders het koppelingshuis in dezelfde kleur spuiten als het origineel. Toen ik van een niet nader te noemen ONK coureur zijn CBR600RR overnam mochten zij in het ONK ook niet met een slipperclutch rijden. Toen ik vroeg of ze nog iemand wisten om er eentje over te nemen, kwamen ze met de slipperclutch aanzetten waarmee ze zelf geraced hadden. Deze was gespoten zodat bij het verwijderen van de deksel niet direct opviel dat het geen standaard koppeling was.
 
Op de slipperclutch controleren ze toch niet. En anders het koppelingshuis in dezelfde kleur spuiten als het origineel. Toen ik van een niet nader te noemen ONK coureur zijn CBR600RR overnam mochten zij in het ONK ook niet met een slipperclutch rijden. Toen ik vroeg of ze nog iemand wisten om er eentje over te nemen, kwamen ze met de slipperclutch aanzetten waarmee ze zelf geraced hadden. Deze was gespoten zodat bij het verwijderen van de deksel niet direct opviel dat het geen standaard koppeling was.

Ik heb er een STM inzitten,dat zie je van buitenaf niet.
Je gebruikt met de STM sowieso al het originele deksel. ;)
 
Op de slipperclutch controleren ze toch niet. En anders het koppelingshuis in dezelfde kleur spuiten als het origineel. Toen ik van een niet nader te noemen ONK coureur zijn CBR600RR overnam mochten zij in het ONK ook niet met een slipperclutch rijden. Toen ik vroeg of ze nog iemand wisten om er eentje over te nemen, kwamen ze met de slipperclutch aanzetten waarmee ze zelf geraced hadden. Deze was gespoten zodat bij het verwijderen van de deksel niet direct opviel dat het geen standaard koppeling was.

Ga even valsspelen lopen promoten anders.. :?
 
Laatst bewerkt:
Ga even valsspelen lopen promoten anders.. :?


Zo kan je het opvatten, maar ik denk dat er in een (semi) professionele sport zoals het ONK je altijd dat soort dingen houd. Ik vindt het ook de charme van racen, het constante kat en muis spel tussen rijders en regelgevers. En als je niet de grens opzoek van de regels of zelfs daar iets overheen gaat je niet " professioneel" genoeg bent. Wat natuurlijk prima is maar dan zijn er ook andere race formats beschikbaar :)

En als jij de enige (enigste) :P bent die het niet doet, weet je zeker dat je niet wint ;)

Maar dat is mijn nederige menning
 
Zo kan je het opvatten, maar ik denk dat er in een (semi) professionele sport zoals het ONK je altijd dat soort dingen houd. Ik vindt het ook de charme van racen, het constante kat en muis spel tussen rijders en regelgevers. En als je niet de grens opzoek van de regels of zelfs daar iets overheen gaat je niet " professioneel" genoeg bent. Wat natuurlijk prima is maar dan zijn er ook andere race formats beschikbaar :)

En als jij de enige (enigste) :P bent die het niet doet, weet je zeker dat je niet wint ;)

Maar dat is mijn nederige menning

En als de knmv er dan achter komt, en je uit de uitslag schrapt, dan is de knmv in eens een spelbederver?!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan