ONK Wegrace 2014 Topic

En als de knmv er dan achter komt, en je uit de uitslag schrapt, dan is de knmv in eens een spelbederver?!


Nee natuurlijk niet, dat hoor je mij toch niet zeggen?

Als je ervoor kiest om de regels een beetje te buigen moet je daar ook je verantwoordelijkheid voor nemen en elke sanctie die ze je opleggen moet je dan accepteren, dat is het risico.

Maar als ze je niet pakken maak je wel meer kans om te winnen ;) :)

Denkt iedereen dan dat alle motoren van het DSS en DSBK helemaal voldoen aan de regelmenten? Zou in mijn beleving een beetje naïef zijn :P.

Wat ik al eerder aangaf, het is een semi professionele tak van racen, en dan hou je altijd dat er mensen zijn die net even dat extra`s proberen te verkrijgen door de regels te buigen.
 
Zodra het meer dan een beetje serieus wordt, zijn er mensen die de regels buigen of breken. Dat is inderdaad alom bekend, ook van de hoogste takken van motorsport (WSBK, MotoGP). Of het nu financieel heen-en-weerschuiven is om zogenaamd binnen budget te blijven, of werkelijk 'illegale' onderdelen op een fiets schroeven, het gaat er zelden 100% eerlijk aan toe.

Natuurlijk mag je het niet goedpraten of goedkeuren of promoten, maar het gebeurt. Levert leuke anekdotes op en kwaaie tegenstanders. "If you can't beat them, join them!" lijkt het devies, en als je je billen brandt moet je op de blaren zitten.
 
Ga even valsspelen lopen promoten anders.. :?

Ik promoot het niet hoor. Ik heb zelf altijd volgens de regels gereden. In de cup was het namelijk wel toegestaan.

Dit was en is nog steeds een ONK team met een rijder in de top 5. Eén van de teamleden was zelfs klassevertegenwoordiger. Ik heb de rijder wel eens gevraagd hoe hij het voorelkaar kreeg om zo snel terug te schakelen terwijl de motor zeer stabiel bleef ten opzichte van andere coureurs op een zelfde motor die zwabberend op een bocht aankwamen.
 
Ik promoot het niet hoor. Ik heb zelf altijd volgens de regels gereden. In de cup was het namelijk wel toegestaan.

Dit was en is nog steeds een ONK team met een rijder in de top 5. Eén van de teamleden was zelfs klassevertegenwoordiger. Ik heb de rijder wel eens gevraagd hoe hij het voorelkaar kreeg om zo snel terug te schakelen terwijl de motor zeer stabiel bleef ten opzichte van andere coureurs op een zelfde motor die zwabberend op een bocht aankwamen.

Ik wist wel over wie het ging, dat vind ik het kwalijke van de zaak.. Dat zelfs de klassenvertegenwoordigers hier aan mee werken. Maargoed dat is mijn kijk op het spelletje.
Randjes van het reglement opzoeken begrijp ik, maar keihard breken, daar kan ik niet bij.
 
Gaat lekker met het ONK Supersport....

10480566_592342480896189_4574953739873332692_o.jpg


Maar laten we vooral duidelijk hebben dat dit enkel en alleen aan al die vervelende en klagende en zeurende en zeikende coureurs ligt en absoluut niet aan de KNMV...want die zijn al sinds jaren bezig met een reddingsplan...... O-)
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker met het ONK Supersport....

[afbeelding]

Maar laten we vooral duidelijk hebben dat dit enkel en alleen aan al die vervelende en klagende en zeurende en zeikende coureurs ligt en absoluut niet aan de KNMV...want die zijn al sinds jaren bezig met een reddingsplan...... O-)

Ik heb gister net mijn factuur betaald,dus zal ik er ook binnenkort wel tussen staan.
Alleen rij ik geen ONK en zo zullen er nog wel een paar tussen komen te staan. ;)
 
Ah mooi. ik zie dat wij van het Maatwerk in Zink Racing team dit jaar voor een top 2 klassering gaan!

alle gekheid op een stokje, ik denk dat dit toch ook wel te maken heeft met het hele gezeur aan het einde van het seizoen dat gewoon niet duidelijk was hoe en wat het komende seizoen. ik heb er alle vertrouwen in dat het een leuk seizoen gaat worden met veel deelnemers.

tot op het Paddock!!
 
Bbierman, van de vader van een van de coureurs, die vertelde dat de info dagen druk bezocht waren en dat er voor een beginnende klasse best wat animo was, verwacht geen 30 man op de grid maar alles kan groeien toch.
 
Gaat lekker met het ONK Supersport....

[afbeelding]

Maar laten we vooral duidelijk hebben dat dit enkel en alleen aan al die vervelende en klagende en zeurende en zeikende coureurs ligt en absoluut niet aan de KNMV...want die zijn al sinds jaren bezig met een reddingsplan...... O-)


Of ligt het er misschien aan dat het nog ruim 3 maanden duurt tot de eerste race?
 
Ik ben dan toch wel benieuwd welke rijders (buiten de Belgen om) we in 2015 kunnen verwachten in de Dutch Supersport.

Op racesport heb ik gelezen dat Sveti Alexandrov in de Supersport 600 gaat rijden. Verder wellicht:

- Chris Nobel
- Tim van Ooijen
- Coen Bouwmeester
- Lesley ten Tusscher

Volgens mij rijden de volgende mannen uit 2014 in 2015 geen ONK meer:
- Frank Brouwer -> IDM
- Rob Hartog -> EK Superstock 600
- Davy Thoonen -> gestopt
- Ron Looijesteijn -> Dutch Superbike
- Cliff Kloots -> OW Cup
- Ricardo Brink -> EK Superstock 600
- Jordy de Jonge -> BSB superstock 600

Voor alsnog dus veel jongens die weggaan en ik zie zo snel niet waar nieuwe rijders vandaan moeten komen. Voor zover ik weet blijft de hele top van de OW cup gewoon Supercup rijden volgend jaar...

Of zijn er nog namen die we toe kunnen voegen?
 
Ik ben dan toch wel benieuwd welke rijders (buiten de Belgen om) we in 2015 kunnen verwachten in de Dutch Supersport.

Op racesport heb ik gelezen dat Sveti Alexandrov in de Supersport 600 gaat rijden. Verder wellicht:

- Chris Nobel
- Tim van Ooijen
- Coen Bouwmeester
- Lesley ten Tusscher

Volgens mij rijden de volgende mannen uit 2014 in 2015 geen ONK meer:
- Frank Brouwer -> IDM
- Rob Hartog -> EK Superstock 600
- Davy Thoonen -> gestopt
- Ron Looijesteijn -> Dutch Superbike
- Cliff Kloots -> OW Cup
- Ricardo Brink -> EK Superstock 600
- Jordy de Jonge -> BSB superstock 600

Voor alsnog dus veel jongens die weggaan en ik zie zo snel niet waar nieuwe rijders vandaan moeten komen. Voor zover ik weet blijft de hele top van de OW cup gewoon Supercup rijden volgend jaar...

Of zijn er nog namen die we toe kunnen voegen?

Rob Hartog wil 7 races in het ONK gaan meerijden. Bron FB
 
Dan zitten we dus op 6 rijders. Afhankelijk van z'n gezondheid wil Mick Jansen het ook weer gaan proberen volgens mij: zitten we dus op hooguit 7 rijders...

Hoop echt dat dit nog verdubbeld wordt maar zou niet weten door welke (NL'se) rijders :N

@Memphis80: gaan jullie no matter what ONK rijden, of hebben jullie ook een plan B klaar liggen? Wellicht dat jullie een sponsor hebben die jullie graag op het hoogste niveau willen hebben rijden. Maar als je een race rijdt met 10 man dan gaat de lol er toch ook snel vanaf
 
Daar heb je inderdaad gelijk in, wij gaan heel binnenkort bij elkaar zitten en kijken hoe en wat, ik ga ervanuit dat er nog wel inschrijvingen bij zullen komen. ( wij zijn trouwens ook hoofdsponsor)

Zowiezo starten wij ook in het Club Met Endurance kampioenschap en de 6 uren van Spa waarschijnlijk.
 
Ja, dit is alleen als het te combineren met Mike zijn opleiding natuurlijk, school gaat voor is het devies. Maar het is idd een idee om te kijken of het bsb kan worden gecombineerd met clubraces, heeft iemand daar een linkje van?
 
Ja, dit is alleen als het te combineren met Mike zijn opleiding natuurlijk, school gaat voor is het devies. Maar het is idd een idee om te kijken of het bsb kan worden gecombineerd met clubraces, heeft iemand daar een linkje van?
Er zijn er verschillende die ik volg en die interessant zouden kunnen zijn voor je:

Thundersport GB (http://www.thundersportgb.com/), volle startvelden, een hoop verschillende disciplines, en belangrijk: de races worden opgenomen en op televisie (MotorsTV) uitgezonden en later op YouTube geplaatst (https://www.youtube.com/user/ThundersportiPlayer).

Hottrax Motorsport Racing Club (http://www.hottrax-motorsport.co.uk/). Min of meer dezelfde opzet, alhoewel Hottrax ook een endurance kampioenschap organiseert en Thundersport doet dit niet. Ook de Hottrax races worden opgenomen en op MotorsTV (UK) uitgezonden, maar niet op YouTube geplaatst.

Knockhil Motor Sports Club (http://motorsport-events.knockhill.com/motor-sports-club-bike-racing.php). Een clubkampioenschap dat alleen plaatsvindt op het Schotse circuit Knockhil. Ook hier weer wederom: de races worden opgenomen en op de Britse MotorsTV uitgezonden.

Er is ook nog een Iers clubkampioenschap op Mondello Park, maar volgens mij ben je dan iedere keer weer een dag langer onderweg. Hopelijk helpt dit iets om je te oriënteren.
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect naar Pruijn, maar dat Thoonen stopt vind ik echt jammer. Een ongeleid projectiel en inmiddels verguisd in de paddock van het ONK leek het wel, maar wel iemand met echt ontzettend veel talent. Die had nog vrij ver kunnen komen in het EK stock 600 denk ik, als die deal met Ten Kate niet uit elkaar was gevallen.

Maar het gaat zoals het gaat. Al met al niet goed voor het ONK/de KNMV dit.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan