bij welke snelheid, bij welk toerental? bouwjaar van je motor?(om het precieze type te kunnen bepalen..)Ik heb sinds een week ik 4 een motor ,f 650 gs twin. En ik bemerk dat het soms erg onrustig aanvoelt, vooral in woonwijken rijden, lage toeren Ed.
Is dat normaal en wennen of kan ik iets veranderen aan mijn rijgedrag om daar makkelijk mee om te gaan.
Ben benieuwd naar jullie "ervaren" visie daarop.
bij welke snelheid, bij welk toerental? bouwjaar van je motor?(om het precieze type te kunnen bepalen..)
Kan wennen zijn zijn, maar heeft je nieuwe motor wel een beurt gehad....
Rotte kettingset, vervuilde injectoren etc...
Indien garantie: terug ermee en je klachten bespreken.
Ja dat kan idd maar 1ste versnelling is dat erg zenuwachtig en met 2de versnelling rijd je al snel 50/60 in te hoge toeren. Had ergens gelezen dat je ook met slippende koppeling kan rijden, maar bij de motorzaak raden ze me dat sterk af omdat de koppeling daar niet goed tegen kan.Iets hoger in toeren gaan rijdendus een tikkie terug
Onder de 20kmh zou ik hem in zn 1 laten en rustig zijn met het gas.
Eventueel af en toe je koppeling en achterrem gebruiken zoals je met lessen hebt geleerd.
Verder oefenen en lekker rijden.
Een 4 in lijn loopt het soepelst (van de drie type motorblokken die ik ga noemen), dan een 2 in lijn en daarna een v-twin. Je hebt een 650, dus het zal niet al te wild zijn.
Ik heb beide; oude L-2 en een V4...Ketting is goed en goed gespannen. Motor heeft beurt gehad. Maar hoor om me heen dat 2 cilinders in het algemeen wat meer klapperen en trekken als je lage toeren rijd door de kleinste aanpassingen in gas. In tegenstelling tot 4 cilinders die veel rustiger zouden zijn.
Of is je ervaring anders?
Ik heb beide; oude L-2 en een V4...
Twins draaien nooit lekker onderin....en dat voel je duidelijk in je stepjes, spiegels die tekeer gaan etc. ik iig wel met de L-2.
Ik denk dat je hoger in de toeren dient te rijden, wennen dus.
Maar oplossen met slippende koppeling is geen oplossing? Ik lees daarover ook allerlei tegenstrijdige meningen.
Ja het is en een f 650 gs 800cc, is dat een v-twin dan?
Maar jij hebt een ook gs, maak ik op uit je naam, heb een een soortgelijke motor en herken je mijn beschrijving daarvan?
Ik heb een F700GS, opvolger van jouw fiets en zelfde motor (800 cc, parallelle twin). Wat je beschrijft lijkt wel de karakteristiek van deze motor te zijn. Ik rijd binnen de bebouwde kom over het algemeen in de 2e versnelling, woonerf meestal de 1e. Bij bochten had ik in het begin ook de neiging om met een slippende koppeling te werken, maar dit is niet nodig bij deze motor (tenzij er echt iets mis is natuurlijk). Rotondes ook prima te doen in z’n 2, wederom zonder slippende koppeling.
Kortom, kwestie van wennen. Onderin de toeren is dit gewoon niet een hele soepele motor, maar het is dan ook een parallelle twin. Wat mij betreft prima mee te leven.... persoonlijk stoor ik me veel meer aan de vibraties boven de 4500 toeren. Heeft de jouwe daar geen last van?
Ik denk dat je er aan moet wennen, de BMW loopt rauw en rukkerig. Reageert lomp op gas en wil makkelijk afslaan. Ook is de eindoverbrenging erg lang waardoor je ondertoerig gaat rijden bij lage snelheden. Het is niet anders.,Ketting is goed en goed gespannen. Motor heeft beurt gehad. Maar hoor om me heen dat 2 cilinders in het algemeen wat meer klapperen en trekken als je lage toeren rijd door de kleinste aanpassingen in gas. In tegenstelling tot 4 cilinders die veel rustiger zouden zijn.
Of is je ervaring anders?
Deze BMW juist heel erg. Hakken en zagen, ik heb er geen meter meer op gereden sinds de vervanging door een MT07. ook een twin maar dan soepel en sterk..Kan, maar zou niet nodig zijn om met je koppeling te ‘spelen’. BMW staat niet bekend om zijn bokkig gedrag laag in de toeren, maar vraag het anders aan andere bmw bezitters.