Kunnen ze geen botsabsorbeerders of stootrubbers of iets dergelijks om de bomen maken?
Helemaal mee eens, al moet ik toegeven dat ik me er ook schuldig aan heb gemaakt. Sinds ik motor rijd, is dat op 1 hand te tellen. Nog steeds te veel.
Ik heb juist mijn laatste ongeluk gehad doordat ik met niets anders bezig was dan rijden...Als je in een auto stapt hoor je 100% bezig te zijn met het rijden. Je hebt een enorme verantwoordelijkheid en al die mensen om je heen willen ook graag gezond bij hun familie of gezin thuiskomen.
Iemand die gaat zitten appen is niet goed bij het hoofd en maakt grote kans om een ander aan flarden te rijden. De boom raakt een stukje bast kwijt en leeft verder.
Iemand die de verantwoording niet kan dragen solliciteert naar karma.
Wie is er dom?
Ik heb juist mijn laatste ongeluk gehad doordat ik met niets anders bezig was dan rijden...
Het was vooral grappig bedoelt maar het heeft eraan bijgedragen.Dat moet je even uitleggen.
Voor mij dan ook ongelofelijk dat dit Europees nog niet verplicht is.
Ik vind de overheid en de daaraan verwante, zogenaamd onafhankelijke, veiligheid cie's hypocriet.
Wel klagen dat er zoveel motorrijders zwaargewond of overlijden, maar nog steeds geen onderplanken onder vangrails.
En als ze die wel al plaatsen, dan alleen in bochten.
Enige jaren geleden zag ik een motorrijder op de snelweg met zijn rug gekromd om een staander van de vangrails liggen. Zag er niet best uit.
Hij was blijkbaar door een busje opzij geduwd. Tenminste de zijkant van het busje zat in elkaar.
Een week later werd ik schuin van achter geraakt door een auto. Ik had het geluk, dat ik over de lengte van de rijstrook gelanceerd werd.
De lichamelijke schade beperkte zich tot wat blauwe plekken en gekneusde ribben. Ik mag er niet aan denken wat er gebeurd was als ik richting vangrails was gelanceerd.
Uiteraard kost het wat om dichte geleiders te maken, maar omdat hiervan alleen motorrijders voordeel van hebben, doet men het niet.
Wel klagen dat ze lawaai maken en verongelukken, maar niets ondernemen voor de motorrijders.
Dat het SWOV de zogenaamde eiersnijders wel weer wil toestaan, omdat ze net zo gevaarlijk zouden zijn als vangrails zegt genoeg.
Als men wat op zou hebben met motorrijders, zouden ze moeten pleiten voor een verbod op open vangrails!!!
Maar ja ,als je dan valt staat er een goeie vangrail, andersom was t beroerder .Ik ben op de terugweg van Portugal naar huis. Het viel mij op dat nagenoeg alle nieuwe vangrails op secundaire wegen voorzien waren van onderplanken.
Blijkbaar besteedt men daar wel geld aan de veiligheid van motorrijders
Geld wat men ook had kunnen steken in de wegen, die soms in slechte staat zijn.
Ik snap je punt, maar als een motorrijder er doorheen gaat, gaat een auto er ook doorheen. Wat is dan precies het nut nog van een vangrail?Helaas leeftijdgenoot na uitwijk manouevre verongelukt afgelopen week....
Rijst de vraag weer of die houten vangrails wel veilig genoeg zijn.
Aan achterzijde van houten rail zit een stalen verstevigingsbalk gemonteerd, dus deze geeft niet mee.
Anders was de motorrijder er waarschijnlijk doorheen geschoten en het overleefd.
Vragen bij houten vangrail na fataal ongeluk motorrijder (62): ‘Ze zijn gewoon van ijzer’
Het is onbekend wat de exacte toedracht is van het ongeval in Oploo waarbij dinsdagmiddag een 62-jarige motorrijder uit Gennep om het leven kwam. Het ongeluk doet de discussie over de steeds vaker bij provinciale wegen opduikende vangrails, of geleiderails zoals ze officieel heten, oplaaien.www.limburger.nl
Gaat nooit gebeuren, passagiers.. ( al heb ik er een pleurishekel aan als de bijrijder in het donker met een gsm zit te spelen ) ,
het verblind mij.
Passagiers van het onrendabele vervoer..
De pakkans is laag, de bekeuring hoog.
Het risico is zeker ook aanwezig.
* maakt zich ook regelmatig schuldig aan, toch die telefoon te pakken *
Niet het een of het ander, beide. Ik weet niet hoe het in protugal is, maar hier kan financieel gewoon beide gedaan worden, er is geen of / ofGeld wat men ook had kunnen steken in de wegen, die soms in slechte staat zijn.
Mijn eerste vraag is wat is het nut van vangrails? Tussen twee rijrichtingen of voor een huis kan ik me voorstellen. Maar in de buitenbocht van een klaverblad of een provinciale weg? Dat is dus om automobilisten te beschermen tegen hun eigen stommiteiten. Helaas is dat gelijk een moordwapen tegen motorrijders.Ik snap je punt, maar als een motorrijder er doorheen gaat, gaat een auto er ook doorheen. Wat is dan precies het nut nog van een vangrail?
Het nut -> zorgen dat voertuigen op de plek blijven waar ze horen en bijvoorbeeld niet zomaar het fietspad over gaan in een ongeval.Mijn eerste vraag is wat is het nut van vangrails? Tussen twee rijrichtingen of voor een huis kan ik me voorstellen. Maar in de buitenbocht van een klaverblad of een provinciale weg? Dat is dus om automobilisten te beschermen tegen hun eigen stommiteiten. Helaas is dat gelijk een moordwapen tegen motorrijders.
Of die dingen nu van hout, metaal of plastic zijn maakt niet uit, je loopt letsel op door de paaltjes die er onder staan.
Er is bijna altijd een achterliggende reden voor een ongeval en vrijwel altijd ligt de schuld bij de of een bestuurder, bij een eenzijdig ongeval dus bij de bestuurder.
Wanneer je met het rijden bezig bent en je aan de geldende limiet houdt dan kan er gewoon niets gebeuren zonder invloed van buitenaf.
Om even bij eenzijdige ongevallen te blijven kan dit zijn: te hard rijden, niet aanpassen van je snelheid bij verslechterde omstandigheden of te abrupt aanpassen van je snelheid, bezig zijn met je radio of een lichamelijke oorzaak zoals bijvoorbeeld een beroerte of hartaanval. Dat zijn dan alleen nog maar oorzaken die voor de intrede van de mobiele telefoons ook al de belangrijkste redenen waren.
Dus er hoeft geen verband te zijn maar tegenwoordig is de mobiele telefoon denk ik wel oorzaak nummer 1.
Helaas leeftijdgenoot na uitwijk manouevre verongelukt afgelopen week....
Rijst de vraag weer of die houten vangrails wel veilig genoeg zijn.
Aan achterzijde van houten rail zit een stalen verstevigingsbalk gemonteerd, dus deze geeft niet mee.
Anders was de motorrijder er waarschijnlijk doorheen geschoten en het overleefd.
Vragen bij houten vangrail na fataal ongeluk motorrijder (62): ‘Ze zijn gewoon van ijzer’
Het is onbekend wat de exacte toedracht is van het ongeval in Oploo waarbij dinsdagmiddag een 62-jarige motorrijder uit Gennep om het leven kwam. Het ongeluk doet de discussie over de steeds vaker bij provinciale wegen opduikende vangrails, of geleiderails zoals ze officieel heten, oplaaien.www.limburger.nl