oostenrijk

TomTukker

MF'er
2 feb 2011
86
0
vlijmen
jaja vakantie is geboek in juli weer 10 dagen kaprun
met een paar mooie bergjes in t vooruitzicht
binnenkort route uitstippelen
 
Huisje? Tent? Hotel?? Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken voor wat interessants...
 
hallo Jongens.
Kaprun, leuk hotel/appartement zoek eens onder Dorfkrug. goede keuken.

als je low buget wilt zoek dan wat in Schuttdorf naast Zell am See, veel pension met ontbijt
anders ff Oosterijks verkeersbureau mailen voor info over n plaats

EchoDelta;
Waar is het niet leuk rijden in Oostenrijk..! als uitval basis naar Italie is het ook wel wat om Solden
te pakken (Huben) net voor Solden. steeds weer over de Timmelsjoch naar Italie. wel tol..!

laterz Jan
 
Hallo Jan,

Ik ben in 2010 naar de Dolomieten geweest en elke jaar denk ik: we moeten daar echt nog een keer naar toe. Maar Oostenrijk is inderdaad een goede uitvalsbasis. Nu mijn motormaat nog over zien te halen.
 
Goed plan! Ik ben ook aan het plannen om samen met mijn broertje volgend jaar naar Oostenrijk te gaan, wij twijfelen nog tussen kamperen of pension. Volgend jaar ga ik een R1200GS aanschaffen :)
 
Oostenrijk is leuk .... Je moet alleen voor alle passen tol betalen ..... da's dan weer eenbeetje jammer
eigenlijk heeft mn maatje me over gehaald om mee te gaan naar Frankrijk afgelopen sept.
nadat ik 3x oostenrijk, 2x Italie en 1x Zwitserland was geweest.
Frankrijk heeft mn motorhart gestolen, wat natuur...
geen politie gezien en alles tol vrij.
je ben de ene pas nog niet af de volgende rij je alweer op..SUPER
wij hebben de tien mooiste Alpen passen gereden zoals omschreven in motoplus..

laterz Jan
 
Gaan jullie tot Oostenrijk over de snelweg of duiken jullie direct de binnenwegen op? Ik ben van de zomer van plan om met een maat naar Oostenrijk te gaan. Maar 1100 snelweg km's is nou eenmaal behoorlijk saai... Daarom was ik van plan om na köln binnendoor te gaan en dan gewoon 3 dagen over de reis te doen... Ik ben dus erg benieuwd naar welke route(s) je uit gaat stippelen!
 
zit in glecherpanorama in kaprun top appartement
vorig jaar via cochem binnen door over de zwartswaldhochalpstraat naar bodenzee dan via kleinbergweggetje gevonden via google maps de l73 naar bludenz dan de silveretta pas over bij landeck terug de arlberg pas op en via de hantenjoch in de mist naar innsbruck wegens de vele regen over snelweg maar wou over de L13 dan als laatste over de gerlos pas.

ik rij alleen ook dit jaar weer (mits ik een vriendin leer kennen die of motorrijd of achterop durft) maar voor slaaplocatie is t hoe zuidelijker of in oostenrijk des te makkelijker ook in hoogseizoen veel geslapen in hotels wou 1 x in zimmer vrij maar wegens hondenalergie niet mogelijk.
maar best te doen zeg ik.

gr tom

ps zal binnenkort begginnen mischien dit jaar iets minder binnen door want heb er 4 dagen overgereden. en eigenlijk wil ik dit jaar de stelvio mee pakken.
 
Dit jaar ook heerlijk gereden in het Oostenrijkse
Ik zat op een camping bij zell am see, vlakbij het water (loopafstand) waar je heerlijk kon zwemmen.

Mijn tip: als je vlak bij de groosclockner zit om meteen een maandkaart te kopen.
kost je 1,5 van een dagkaart dus de 2e keer bespaar je al.
 
zit in glecherpanorama in kaprun top appartement
vorig jaar via cochem binnen door over de zwartswaldhochalpstraat naar bodenzee dan via kleinbergweggetje gevonden via google maps de l73 naar bludenz dan de silveretta pas over bij landeck terug de arlberg pas op en via de hantenjoch in de mist naar innsbruck wegens de vele regen over snelweg maar wou over de L13 dan als laatste over de gerlos pas.

ik rij alleen ook dit jaar weer (mits ik een vriendin leer kennen die of motorrijd of achterop durft) maar voor slaaplocatie is t hoe zuidelijker of in oostenrijk des te makkelijker ook in hoogseizoen veel geslapen in hotels wou 1 x in zimmer vrij maar wegens hondenalergie niet mogelijk.
maar best te doen zeg ik.

gr tom

ps zal binnenkort begginnen mischien dit jaar iets minder binnen door want heb er 4 dagen overgereden. en eigenlijk wil ik dit jaar de stelvio mee pakken.

Tom, volgens mij is dat Gletsjespanorama aan de overkant van de Dorfkrug.. toevallig niet n x daar gegeten dan..??

en over de roete door Duitsland;
wij zijn twee x tot Frankfurt over de sauerlandroute gereden A45 (Oberhauzen/Dortmund)
is 40 km om als via de 3 maar mooier om te rijden.
vanaf Frankfurt A45 stukkie A3 afslag 57 naar 469 / Miltenberg
Amorbach/Eberbach langs rivier de Neckar ri Heilbronn. via de 39 naar Schwabisch-Hall
de 19 naar(ik dacht dat we overnacht hadden in Rosengarten) beneden tot Schwabisch- Gmund.
via Aalen de 19 weer gepakt tot Heidenheim oprit 117 naar A7.
Wij reden vanaf daar weer stukje snelweg ri Bregenz. dan weer binnendoor ri St Anton.

ik beleef de rit weer opnieuw met de kaart onder mn neus.
succes met de roete
laterz Jan
 
Ik heb in 2011 een weekje in Fiss gezeten, net ten zuiden van Landeck. Zitten heel veel passen die je in een dagtocht kan stoppen
(heb de routes en een reisverslag op mijn site staan)
 
Beste jan

Heb er zeker gegeten al 3 jaar op rij super en als kok zeg ik dit niet over elk restaurant.

Ps weet iemand hoe je screenshots bij ride kan maken ben begonnen aan de route.
Gr tom
 
zou maar doorgaan naar de dolomieten , kreeg net nog een kerstkado uit oostenrijk of ik ff € 268 wil overmaken :(
 
Ben al even aan t stippellen geweest waarschijnlijk wordt het silverettaapass,umbrailpass richting stelvio dan timmelsjoch dan waarschijnlijk via de snelweg naar gerolspas en dan naar Kaprun. Maar door mijn werk in de horeca is t even kijken waneer we veder gaan. Mischien komt de B500 er nog wel weer voor.

Groetjes en fijne feestdagen. (Ik ga werken)
 
Nog een heel fijne tip:

Motorrad-MOHO Hotel Schönauerhof Tirol Lechtal - Home

Hotel ligt in Vorarlberg, vlak bij Lech.

Uitvalsbasis naar CH, DE, IT en AT uiteraard.

Vanuit hotel worden vaak ritten georganiseerd met voorrijders, dus altijd de beste wegen.

Prijs/kwaliteit is super, net als de keuken!


Groet'n
Wim aka snicker

PS Ik heb er geen aandelen maar de eigenaar heeft mij ooit, na een ongeval met de motor, uit het ziekenhuis in Merano gehaald, service van de zaak!
 
Zit net ff te lezen en in laatste post heb ik t steeds over we maar t is op dit moment nog steeds ik alleen.

Maar moet even gaan proberen van deweek om de route hier screenshot vanuit tire te laten zien weet iemand hoe dat moet.

Alvast bedankt
 
zit in glecherpanorama in kaprun top appartement
vorig jaar via cochem binnen door over de zwartswaldhochalpstraat naar bodenzee dan via kleinbergweggetje gevonden via google maps de l73 naar bludenz dan de silveretta pas over bij landeck terug de arlberg pas op en via de hantenjoch in de mist naar innsbruck wegens de vele regen over snelweg maar wou over de L13 dan als laatste over de gerlos pas.

ik rij alleen ook dit jaar weer (mits ik een vriendin leer kennen die of motorrijd of achterop durft) maar voor slaaplocatie is t hoe zuidelijker of in oostenrijk des te makkelijker ook in hoogseizoen veel geslapen in hotels wou 1 x in zimmer vrij maar wegens hondenalergie niet mogelijk.
maar best te doen zeg ik.

gr tom

ps zal binnenkort begginnen mischien dit jaar iets minder binnen door want heb er 4 dagen overgereden. en eigenlijk wil ik dit jaar de stelvio mee pakken.


Klinkt goed.
Hoe doe je het met overnachten? gewoon op de bonnefooi, of vantevoren gereserveerd
Rij ook in mijn eentje, maar zou ook graag eens wat meerdaagse trips willen maken.
 
Laatst bewerkt:
SJOERD vorig jaar inderdaad gewoon onderweg hotel binnen gelopen om te vragen of ze plaats hebben beetje geluk hebben maar vaak wel nog plek
 
Zit net ff te lezen en in laatste post heb ik t steeds over we maar t is op dit moment nog steeds ik alleen.

Maar moet even gaan proberen van deweek om de route hier screenshot vanuit tire te laten zien weet iemand hoe dat moet.

Alvast bedankt

Screenshot maken met print-screen knopje rechtsboven op je toetsenboard, even paint openen en dan met cntr-v plakken. Dan opslaan en via de documenten op MF inladen.

Hoe dat moet staat hier: [FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan