Op de motor naar het werk?

Ga jij met de motor naar je werk?

  • Nee, nooit.

    Stemmen: 11 5,9%
  • Een paar keer per jaar.

    Stemmen: 45 23,9%
  • In de winter niet maar in de zomer wel

    Stemmen: 27 14,4%
  • Eigenlijk altijd

    Stemmen: 105 55,9%

  • Totaal aantal stemmers
    188
Ik ga ook altijd met de motor, simpelweg omdat ik anders niet op mijn werk kom :P
Ben alleen wel bang dat ik in de toekomst wel de auto moet gaan gebruiken (betekend dus dat ik er één moet kopen B| ), omdat ik veel meer kilometers moet gaan maken. Tsja, en dan is de motor niet meer de voordeligste keuze.

Als het puur en alleen om geld gaat zou ik dat nog eens narekenen. Een auto is vaak wel goedkoper per kilometer maar dat vaak anders als je er in meeneemt dat je die motor toch al hebt en de vaste lasten daarvan toch al betaald en dat nu de vaste lasten van die auto er nog weer eens bovenop komen.
 
Ik ga morgen voor het eerst met de motor naar mijn werk. Afgelopen donderdag voor het eerst op mijn eigen motor gereden.
Ben benieuwd hoe het filerijden gaat...
 
Ik ga morgen voor het eerst met de motor naar mijn werk. Afgelopen donderdag voor het eerst op mijn eigen motor gereden.
Ben benieuwd hoe het filerijden gaat...

Laat je niet opjagen door de "ervaren rotten" in het begin. Hoe goed je spiegels in de gaten, want soms komen er vrij hard aangereden tussendoor.
Probeer dan best even aan de kant te gaan.

Net zoals met het gewone rijden, rij je eigen tempo, ook in de file.
Een ongeluk is heel snel gebeurd daar (spreek uit ervaring :()
 
Werk momenteel aan een klus in A'dam westerpark en woon in A'dam Noord dus ga zo veel mogelijk op de motor door de coentunnel :]
 
4 dagen in de week naar m'n stage op de motor. Wel een heel kwartier rijden, dus het omkleden duurt bijna langer dan het ritje zelf :+

Wel helaas met een volgepropte rugzak, wat nou ook niet bepaald het veiligste is... -O-
 
Heb "eigenlijk altijd" gestemd.

Aangezien de vrouw 3 dagen de auto nodig heeft (is haar auto), kan ik OF die dagen een 35 min. op de fiets OF een kwartiertje met de motor. En kies de fiets (mede afhankelijk van't weer) net zo vaak de motor de hele week/jaar door danwel he). Als't regent bv, dan word't zeker de motor. Koude en pekel boeien me niet zo. En zodra't buiten boven de 20 graden komt (moderne zomer dus) word't gegarandeerd fietsen. Rij altijd met m'n pak aan, en vind't dan al gauw te warm voor nog geen kwartier rijden (exl.omkleden).

Rij trouwens een BMW F650 Cs, met bv een hogere ruit / handkappen / verwarming etc.etc.
 
Laatst bewerkt:
Altijd, tenzij het gevaarlijk weer is (ijzel, sneeuw, hagel, storm...).
Ik woon 12 km van school, maar de terugweg wil nog wel eens oplopen tot 60+ km. :9

Bovendien wordt het 's ochtends weer steeds vroeger licht, en dat geeft mij de kans om op een mooie ochtend om 6 uur al op de motor te zitten. Dan heb je de hele wereld voor jezelf... ge-nie-ten!

:]
 
Altijd, tenzij het gevaarlijk weer is (ijzel, sneeuw, hagel, storm...).
Ik woon 12 km van school, maar de terugweg wil nog wel eens oplopen tot 60+ km. :9

Bovendien wordt het 's ochtends weer steeds vroeger licht, en dat geeft mij de kans om op een mooie ochtend om 6 uur al op de motor te zitten. Dan heb je de hele wereld voor jezelf... ge-nie-ten!

:]

ja lekker is dat he :] ik hoef ook maar 15 minutjes te rijden naar werk/school maar op de terugweg rij ik toch een stuk langer
 
Elke dag 54km heen en 54km terug 45 tot 60 minuten per keer. Zoveel beter op de rit naar huis lekker door de files heen, A28 Utrecht-A'foort, elke dag feest. Moet er niet aan denken om dat in het koekblik te doen. Enige voordeel is dat ik dan sneller weg kan zijn ipv heel mijn pak aan te doen. En regen is ook niet echt leuk,maar ja ik overleef dat natte pak ook wel. *O*
 
Altijd motor. Weer of geen weer. A2 Utrecht - A'dam... -O-
 
Laatst bewerkt:
altijd gestemd,is maar een kwartiertje rijden,met de auto zou sneller zijn als je aan- en uitkleden erbij rekend,maar als chauffeur zit ik al de hele dag achter het stuur,alleen met sneeuw en ijzel blijft de motor thuis
 
Ik moet ongeveer 5 km rijden. Nadeel van m'n werk: elke dag in pak.
Pak de motor wel als ik geen afspraken heb en geen zooi hoef mee te nemen. Niet echt efficiënt, want het omkleden, motor uit de schuur halen en zo duur langer dan het ritje met de auto.

Dus, naar kantoor op mijn R1:
Efficiënt: :N
Leuk: :Y
 
Ik rij eigenlijk altijd met de motor naar m'n werk, behalve met ijzel of sneeuw. Als het glad is dan blijft ie lekker in z'n "slaapplaats".


Grtz Eagle.
 
Altijd. 55km enkele reis waarvan 45km snelweg (en vaak 20 km file).
Weer of geen weer, het hele jaar door. Als het echt heel slecht wordt (weerwaarschuwingen en zo) wil ik hem nog wel eens laten staan. Als ik die keus heb tenminste want ik kom regelmatig op andere vestigingen van mijn werk en bij leveranciers en zo. En soms moet ik om 6:30 uur op de moerdijk op het industrieterrein zijn en dat wordt een beetje lastig met het OV.
 
Naar m'n werk ga ik niet op de motor... 3 minuten fietsen :P
Maar wel elke dag met de motor naar school. Heb sinds oktober het rijbewijs + motor en ben de hele winter met de motor naar school gegaan behalve op koude dagen of metsneeuw/hevige regenval. Zit met de motor niet vast aan de bustijden, dus kan gaan wanneer ik wil, en bespaart me ongeveer een klein uurtje reistijd per dag. Dat kleine uurtje wordt dan soms wel weer gebruikt voor een omweg naar huis...
En het is natuurlijk gewoon veel leuker *D :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ga bijna altijd met de auto, ook omdat ik een leaseauto heb en het gebruik van mijn motor niet kan declareren. Bovendien moet ik altijd een laptop en meer zooi mee, wat ik niet echt op mijn Gixxer kwijt kan. Af en toe als het echt te lekker weer is en ik geen afspraken heb, ga ik toch op de motor *O* .
 
Ik heb ooit een bewuste keuze gemaakt om geen auto te kopen voor het woonwerk verkeer. Voor de mindere dagen (lees wind, regen ed.) zou ik dan de motor gebruiken.

Toch... 18 kilometer enkele reis....

Ik wissel dus af tussen de fiets en de motor.
 
Altijd met de bike. Behalve als het weer niet meer toelaat. Meestal als het stormt. Of. te glad is.

Maar anders altijd. Leg zelf +/- 55 km per rit af naar mijn werk.

tja files.
 
Meer dan de helft neemt altjid de motor tot nu toe :?

[me="DinX"]is best verbaasd van die score.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Alleen in de winter en als het heel slecht weer is ga ik met de motor :Y


's zomers ga ik met de fiets.....


Wat moet ik nu stemmen ? (mis de optie alleen s'winters)
 
Terug
Bovenaan Onderaan