Open de poorten! (met je badge)

Een collega motorrijder had wel een slimme oplossing:
Hij had ergens bij zn stuur een stuk klittenband, en de andere kant op die pashouder geplakt. Ding bleef volgens hem goed zitten.

Ik houd 'm wel in mn jaszak.. Kleine moeite.
zoals ik dus ongeveer doe (kuip, niet stuur)
Defensie?

Als je bij de marine je defensiepas vergat kwam je nog wel binnen door een ander roze pasje te laten zien :')
bij de landmacht ook hoor :Y
daar hebben we nu meer last van pantser voertuigen welke voor een plezier ritje worden gebruikt. '(
 
Even een vraag, is niet helemaal hetzelfde maar ben wel benieuwd:

Ik moet wel eens naar een klant, om naar binnen te komen hebben ze zo'n frommeldeur waar je dus niet omheen kunt. Van alles geprobeerd, langzaam aan komen rijden, snel aan komen rijden (wel weer remmen natuurlijk😀), met de banden tegen de deur aan gaan staan, afstappen en zwaaien, maar de sensor pikt het niet op en het kreng blijft dicht. Hij opent pas na een paar minuten 😁.

Iemand die dit kent en weet hoe je het voor elkaar krijgt dat de frommeldeur sneller opent zonder dat je moet staan klooien?
 
Ik gebruikte zo'n oprol ding dat ik bij het pasje kreeg. Die deed ik aan de sleutels en stopte het pasje tussen de bedrading en het stuur. Bleef daar best goed zitten. Kon met mijn handschoenen aan het pasje pakken, scannen en weer terug stoppen.

Bij mijn huidge opdracht kan ik gewoon langs de slagboom.

Voor die papieren kaartjes van de tol heb ik nog geen oplossing.
 
Even een vraag, is niet helemaal hetzelfde maar ben wel benieuwd:

Ik moet wel eens naar een klant, om naar binnen te komen hebben ze zo'n frommeldeur waar je dus niet omheen kunt. Van alles geprobeerd, langzaam aan komen rijden, snel aan komen rijden (wel weer remmen natuurlijk😀), met de banden tegen de deur aan gaan staan, afstappen en zwaaien, maar de sensor pikt het niet op en het kreng blijft dicht. Hij opent pas na een paar minuten 😁.

Iemand die dit kent en weet hoe je het voor elkaar krijgt dat de frommeldeur sneller opent zonder dat je moet staan klooien?
hangt een beetje van de soort sensor af. als het een lus in de weg is help precies boven de lus gaan staan en anders moet de lus op nieuw (gevoeliger) worden afgesteld.
als het een bewegingsmelder is dan werken ze normaal in stralen en dan ben je afhankelijk van de positie van waar de stralen.
het kan ook een deur zijn die normaal geopend wordt door een transponder in het voertuig.
dan sta je gewoon te wachten tot de portier op zijn monitor kijkt.
wat vaak goed werkt is zorgen dat het nummer van de portier in je telefoon staat. met moderne bauwtand communicatie setjes kan je ook goed bellen met je helm op. op het moment dat je aankomt bel je even met de portier en dan drukt die de deur even open.
 
Het wisselt inderdaad heel erg ... van de vijf klanten waar ik regelmatig kom zijn er drie waar ik gewoon om de slagboom heen kan rijden, eentje met een scharnierhek (motorparkeerplaats onder het gebouw), en eentje met een slagboom en hek over de volle breedte. Bij het kantoor van mijn werkgever zelf is de slagboom zo gemaakt dat je er met de motor ook makkelijk omheen kunt.

Natuurlijk wel handig om op de juiste dag het juiste pasje op de mouw te hebben :+
 
Ik heb sinds ik dit topic heb gelezen mijn pasje in mijn mouw geprutst, tussen de wintervoering in. En dat werkt perfect. Hoef niet bang te zijn dat het pasje eruit valt want mijn mouw opening is te nauw.

Top tip!
 
IMG_20150823_191137.jpg


IMG_20150823_191208.jpg



Ik was het elke keer uit de voering halen zat dus kleine houder in elkaar genaaid van cordura. Gat gemaakt met de soldeerbout. De druppel zit ook nog met stuk elastiek om de klittenband afstelling.
 
leuke optie als je hem alleen voor de poort nodig hebt. bij mij werkt dat niet ik hem een keer of tig per dag nodig om allerlei deuren open te maken of te sluiten en zelfs om de auto van de zaak te kunnen starten
 
Gewoon heel traag en treiterend de :
motor op de standaard zetten voor de slagboom...
helm afdoen
handschoenen uitdoen, jas openknopen
alle zakken navoelen voor het pasje
pasje voor de reader houden
pasje opbergen
jas dichtknopen
handschoenen weer aan
helm weer op
motor starten
spiegels goedzetten

EN DAT TIJDENS SPITSUUR...
dan groeit de rij zo gestaagd, dat na de 2e keer de portier de slagboom handmatig voor je openmaakt...
probleem opgelost

Daar heeft die beveiliger echt geen last van hoor. Alle collega's of mensen achter je wel.
 
En wie krijgt er op de klote wanneer er iets structureel te traag gaat?

De motorrijders natuurlijk ... tenminste als ik zie hoe vaak er met de motorparkeerplaatsen bij ons gesold is, dan kan dat de enige conclusie zijn :+

Bij de nieuwe parkeergarage hadden ze zelfs even "vergeten" dat motorrijders ook nog ergens willen parkeren :X
 
Laatst bewerkt:
Wees blij. Ik moet mijn pasje afgeven aan de beveiliger. Hij kijkt met UV of er een watermerk in zit. Ik moet mijn jethelm afdoen (handschoenen uit) zodat hij ziet dat ik de persoon van het pasje ben. Dan weer aankleden en naar mijn werkplek. Allemaal met dank aan die lul van een Alberto Stegeman. Die is eens stiekem naar binnen gesmokkeld en moest dat op TV laten zien. Als ik hem zie rij ik hem alsnog plat, de lul.
Daar helpen geen elastiekjes, venstertjes of andere handigheidjes tegen.
Zelfde werkgever, maar bij mij aan de poort hoef ik zelden m'n helm af te doen met m'n pas in zo'n mouwhouder. Mochten ze het pasje toch grondig bestuderen dan neem ik ook alle tijd om af te pellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan