Open de poorten! (met je badge)

Wees blij. Ik moet mijn pasje afgeven aan de beveiliger. Hij kijkt met UV of er een watermerk in zit. Ik moet mijn jethelm afdoen (handschoenen uit) zodat hij ziet dat ik de persoon van het pasje ben.

Volgende pasfoto incl jethelm :+ dan hoef je hem niet meer af te doen :Y
full
 
Laatst bewerkt:
Wees blij. Ik moet mijn pasje afgeven aan de beveiliger. Hij kijkt met UV of er een watermerk in zit. Ik moet mijn jethelm afdoen (handschoenen uit) zodat hij ziet dat ik de persoon van het pasje ben. Dan weer aankleden en naar mijn werkplek. Allemaal met dank aan die lul van een Alberto Stegeman. Die is eens stiekem naar binnen gesmokkeld en moest dat op TV laten zien. Als ik hem zie rij ik hem alsnog plat, de lul.
Daar helpen geen elastiekjes, venstertjes of andere handigheidjes tegen.

Defensie?

Als je bij de marine je defensiepas vergat kwam je nog wel binnen door een ander roze pasje te laten zien :')
 
Nou nog iets voor de bonnetjes van de tolpoortjes.
Das zo küt op vakantie, met regen.
Handschoenen uit, portomonnee pakken, kaartje pakken, kaartje in portomonnee, boel weer opbergen.
En tig km later weer pakken, inleveren, betalen.

En natuurlijk in de regen.


Herkenbaar.
nog een reden om hekel te hebben aan tolhuizen / tolpoorten en andere struikroverij.

snelle opl: creditcrd in tanktas. met wat geluk kan je de handschoen(en) aanhouden.

Verder heb ik bij maatwerk-Damen een cardhouder op de linker arm laten zetten. Heel handig.

Edit: zie de mouw met het airmiles pasje (je blijft hollander eh)
handig voor RFID: je zwaait je arm langs de sensor.. en verder kunnen er 3 of 4 pasjes in.

7cc8870a5a5634b329d9663c0c28e0bc

Magneten (zie hieronder) inderdaad geen goed idee, maar meeste pasjes hebben een chip of een rfid en dat gaat beter.
 
Laatst bewerkt:
zit buiten op mijn jas een zak met magnetische sluiting. om de pas zit een houder met oprol automaat die het gebruik overdag makkelijk maakt. samen zitten ze in de zak met magneetsluiting. dat is groot en lomp genoeg om makkelijk te pakken ook met winterhandschoenen aan. werkt prima en ik heb geen extra tasjes nodig die ik elke dag meerdere malen moet aan doen en weer uit.
Dat is niet erg verstandig bij magneetpasjes. Bij pasjes met een chip kan het weinig kwaad....
 
Ik heb een jas van Hein Gericke en daar zit een zakje op de linker mouw net boven de pols.
Vroeg me al af waar die voor zou dienen op die gekke plek :+
Ik werk op 950 meter van huis en bij de oude werkgevers had ik geen badge dus nooit bij nagedacht.
Zullen vast wel meer jassen zijn met een zakje op die plek.
 
Dat is niet erg verstandig bij magneetpasjes. Bij pasjes met een chip kan het weinig kwaad....
valt wel mee. ten eerste is het een transponder pas (magneet wordt ook bijna niet meer gebruikt vanwege de slijtage) en je hebt behoorlijk krachtige magneten nodig om een magneetstrip te wissen. en met zulke krachtige magneten krijg je je zak niet meer open.
op reis gaan ook de betaalpas en creditkaart er in en die magneetstrippen werken ook nog prima. ik heb de proef ook gewoon op de som genomen door een pas die bijna verlopen was even te behandelen met magneten van rondom huis en daarna kon ik er nog gewoon mee betalen. dat was nog van voor de tijd dat er een chip in zat ik probeerde de gegevens te wissen voor de veiligheid want de nieuwe was al binnen.
 
gewoon aan een bandje om mijn nek,waar die op de dienst ook altijd hangt.
ze hebben bij ons een motorpoort geplaats dus kun je zo door rijden naar de stalling.
er staat tegenwoordig wel een bewaker buiten altijd '(
 
Voor diegenen die 's morgens de slagboom naar de parkeerplaats, of het hek voor de parkeergarage, moeten openen met hun badge; wat voor creatieve oplossing hebben jullie bedacht om je badge makkelijk voor de badge reader te kunnen houden?

Ik gebruik een hoesje voor een smartphone, dat je om je arm kunt bevestigen. Dat doe ik voordat ik wegrij om de mouw van mijn motorjack, en wanneer ik aankom hoef ik alleen maar mijn arm voor de badgereader te houden. Dat scheelt een hoop gefrommel in jaszakken of kuipvakjes, zeker met winterhandschoenen aan!

Iemand een andere oplossing? :)

Wanneer ik er aan kom doet mn collega de poort open :)
 
Ik moet door een toltunnel met een pasjes systeem op de motor (Kiltunnel).
Ik stop het pasje altijd eenvoudig in m'n mouw. Ik hoef alleen m'n mouw maar tegen de scanner te houden en de slagboom gaat open.
Ik ook altijd :) Ding zit in m'n mouw, handschoen over de mouw heen en hij blijft prima zitten en je voelt er niks van.


*Kevin moet toch eens gaan opletten of hij een BMW K100 op zijn woon-werkroute tegenkomt :P
 
Voor diegenen die 's morgens de slagboom naar de parkeerplaats, of het hek voor de parkeergarage, moeten openen met hun badge; wat voor creatieve oplossing hebben jullie bedacht om je badge makkelijk voor de badge reader te kunnen houden?

Ik gebruik een hoesje voor een smartphone, dat je om je arm kunt bevestigen. Dat doe ik voordat ik wegrij om de mouw van mijn motorjack, en wanneer ik aankom hoef ik alleen maar mijn arm voor de badgereader te houden. Dat scheelt een hoop gefrommel in jaszakken of kuipvakjes, zeker met winterhandschoenen aan!

Iemand een andere oplossing? :)

Heb je een badge of een "druppel" ?

In het geval van een druppel kan je hem met een kleine ty-rap aan de rits van de mouw (indien aanwezig natuurlijk) vastzetten..
 
Pasje zit in zo'n doorzichtig plastic hoesje met een draagkoord eraan bovenop in het kleine tanktasje wat ik heb.
Paal waar je het pasje (met RFID) tegen aan moet houden zit toch aan de linkerkant, dus stoppen moet je toch, koppeling moet je ook los laten als het pasje op je linkermouw zou zitten.
De 10 seconden winst zijn te verwaarlozen.
Handelingen zijn dus, stoppen voor de slagboom, rits van taktasje open, pasje eruit en tegen de paal, slagboom gaat open, en ondertussen gaat het pasje terug in de tanktas. Koppeling in, 1e versnelling en doorgaan...
 
Pasje zit in zo'n doorzichtig plastic hoesje met een draagkoord eraan bovenop in het kleine tanktasje wat ik heb.
Paal waar je het pasje (met RFID) tegen aan moet houden zit toch aan de linkerkant, dus stoppen moet je toch, koppeling moet je ook los laten als het pasje op je linkermouw zou zitten.
De 10 seconden winst zijn te verwaarlozen.
Handelingen zijn dus, stoppen voor de slagboom, rits van taktasje open, pasje eruit en tegen de paal, slagboom gaat open, en ondertussen gaat het pasje terug in de tanktas. Koppeling in, 1e versnelling en doorgaan...
ik trap de motor altijd in z'n vrij voor ik stil sta, al remmend de linkerarm uitgestoken naar de sensor.

Wel een beeeetje jammer dat de slagbomen bij de Kiltunnel automatisch registreren dat er een motor staat (ipv een auto) en de slagbomen wat langer de tijd nemen voor ze open gaan. Waarschijnlijk om zo de motorrijder de tijd te geven zijn pasje weer op te bergen. Scheelt geirriteerde koekblikkers achter je :P
 
zit buiten op mijn jas een zak met magnetische sluiting. om de pas zit een houder met oprol automaat die het gebruik overdag makkelijk maakt. samen zitten ze in de zak met magneetsluiting. dat is groot en lomp genoeg om makkelijk te pakken ook met winterhandschoenen aan. werkt prima en ik heb geen extra tasjes nodig die ik elke dag meerdere malen moet aan doen en weer uit.


Ik hoor je eng vaak, magneet noemen, dat met pasjes.
 
Ik ook altijd :) Ding zit in m'n mouw, handschoen over de mouw heen en hij blijft prima zitten en je voelt er niks van.


*Kevin moet toch eens gaan opletten of hij een BMW K100 op zijn woon-werkroute tegenkomt :P

Door de week meestal een zwarte K100, op vrijdag nog wel eens de Snavelmotor uit m'n avatar, heel soms een rode 2 takt enduro over het fietspad en tegenwoordig ook regelmatig een zwarte F650 met een mega grote koffer achterop.
Of een zwarte V70. Of een grijze S40. Of een lichtblauwe Trabant. Of een gele racefiets.

Ik wissel nog wel eens wat af.

:+
 
Ik ga altijd werken met een rugzak waar voorin een aparte zak zit met ritssluiting.
Daar zit mijn badge altijd in. Dus als ik arriveer, wip ik van de motor (zonder de kickstand uit te zetten uiteraard) en dan ga ik gewoon met de rugzak aan met mijn rug tegen de badgereader staan.
Als die niet direct reageert begin ik gewoon wat de "twerken" totdat ie contact maakt met de badge.
 
Lekker makkelijk zo'n badge; bij Q-Park hebben ze een zg. transponder die de koekblikridders op de voorruit plakken. Heb dat ook ooit gedaan, op het GS scherm geplakt maar die vloog er af en eindigde onder een vrachtauto op de A2.
Nu zit die in een borstzak en mag ik hem iedere keer eruit halen (handschoen uit, zak open, transponder voor de lezer, drukken, transponder weer in de zak, handschoen aan en vlug doorrijden). Makkelijk is anders en met een zijspan kan ik niet om de slagboom heen!

full
 
Lekker makkelijk zo'n badge; bij Q-Park hebben ze een zg. transponder die de koekblikridders op de voorruit plakken. Heb dat ook ooit gedaan, op het GS scherm geplakt maar die vloog er af en eindigde onder een vrachtauto op de A2.
Nu zit die in een borstzak en mag ik hem iedere keer eruit halen (handschoen uit, zak open, transponder voor de lezer, drukken, transponder weer in de zak, handschoen aan en vlug doorrijden). Makkelijk is anders en met een zijspan kan ik niet om de slagboom heen!

[afbeelding]

Als de hoogte een beetje uitkomt kun je hem op je linker stuurgewichtje vastplakken
 
Een collega motorrijder had wel een slimme oplossing:
Hij had ergens bij zn stuur een stuk klittenband, en de andere kant op die pashouder geplakt. Ding bleef volgens hem goed zitten.

Ik houd 'm wel in mn jaszak.. Kleine moeite.
 
Gewoon heel traag en treiterend de :
motor op de standaard zetten voor de slagboom...
helm afdoen
handschoenen uitdoen, jas openknopen
alle zakken navoelen voor het pasje
pasje voor de reader houden
pasje opbergen
jas dichtknopen
handschoenen weer aan
helm weer op
motor starten
spiegels goedzetten

EN DAT TIJDENS SPITSUUR...
dan groeit de rij zo gestaagd, dat na de 2e keer de portier de slagboom handmatig voor je openmaakt...
probleem opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan