Open dempers... Wat een lawaai :+

Vandaag effe met de SZR660 van m'n vrouwtje gereden zonder db-killer (SZR = één-cylinder) Snel dat ding er weer in geschroefd... Ik schaamde me dood })
 
Ikke ook opendemper O-)

Yoshimura TRS + Westerscheldetunnel = *O* }) kicke geluid en leuke reacties O-)

Ook maar effe piccie plaatsen :

(Afbeelding)

let aub effe niet op de kwaliteit ,werk nog met een analoog fototoestel ;(

Ben gister ook door de Westerschelde tunnel gereden, met dezelfde dempers als Tokiko hierboven.
Fantastisch!! wat een geluid in die tunnel, is dat ding toch ergens goed voor.

@Mac D, heb je mijn advies nog opgevolgd? (Af laten zakken tot 40 kmh en dan voluit gas erop)
 
Even een foto'tje van mijn motor met nieuwe dempers :9~

kijkt wat makkelijker ;)

full



Ben gister ook door de Westerschelde tunnel gereden, met dezelfde dempers als Tokiko hierboven.
Fantastisch!! wat een geluid in die tunnel, is dat ding toch ergens goed voor.

@Mac D, heb je mijn advies nog opgevolgd? (Af laten zakken tot 40 kmh en dan voluit gas erop)


klinkt dat lkkr he??!! ....n dikke bruller door d tunnels :9~ :9~

lang leve n 2 cilinder *O* 8-)
 
Inderdaad en zeker die westerscheldetunnel, is voor jou een beetje ver weg maar zeker een aanrader. Tunnel is mooi rond, prachtige akoustiek en dan 6 km lang
:9~

Wel jammer van die trajectcontrole -O-

klopt, beetje erg ver ja ...maar hier in d buurt wel n aantal kleinere tunneltjes, maakt t plezier r niet minder om :P ....helemaal die zondags fietsers ff wakker maken :+ 8-)
 
maakt t plezier r niet minder om :P ....helemaal die zondags fietsers ff wakker maken

Hmm tunnel, zondagse rust.. Ik moet aan een gelovig dorpje denken waar je doorrijd bij de "midden Zeeland route" Mr. McDuc, waar was dat ook alweer waar wij de zondags rust flink verstoorden?? L O L _O- })
 
Laatst bewerkt:
Hmm tunnel, zondagse rust.. Ik moet aan een gelovig dorpje denken waar je doorrijd bij de "midden Zeeland route" Mr. McDuc, waar was dat ook alweer waar wij de zondags rust flink verstoorden?? L O L _O- })

Ik gok op 's Heer Abtskerke, maar weet het eigenlijk niet meer. Stond een bord bij het binnenkomen wanneer de kerkdiensten waren. En ineens vond iedere motorrijder het nodig om te ontkoppellen en flink gas te geven, vreemd was dat!
 
Wat is er toch zo leuk om zoveel mogelijk anderen met opzet tegen je in het harnas te jagen....
Het puberale stadium ontgroeien blijkt voor sommigen best moeilijk! Of zo verlegen om (negatieve) aandacht misschien?

De volgende keer kom je een van hun tegen in een koekblik en gaat ie jou eens lekker dwarszitten. En uiteraard dan maar schelden op die klote auto's.
 
Sinds vandaag heb ik een nieuwe uitlaat op mijn S2R.. Wat smallere (conische) rvs pijpjes. Erg mooi vind ikzelf (foto komt nog wel een keer :P ).

De dempers zijn goedgekeurd door TUV ofzo en hebben "uitneembare" Db killers.. Het eerste wat gedaan werd is de popnagels eruit en er boutjes met moertjes voor in de plaats. Zo kan ik dus ook met open dempers rijden.

Na wat klussen zaten de dempers erop en toen ben ik gaan rijden, zonder Db killers. Wat een lawaai zeg. Of het komt doordat ik één van mijn oordopjes onderweg verloren ben en daardoor zonder rij, of het is echt een tering herrie ;) .

Ben na een rondje snelweg weer naar huis gereden om de killers erin te zetten. Helaas gaat dat ook niet helemaal goed, omdat ze maar aan één kant vastzitten ratelen ze af en toe (trillen tegen de demper).. Erg irritant, maar dat lossen we nog wel op.

Wie van jullie rijdt nu altijd met open dempers? (net als ik ook geen kat. )
ik rij met een Arata full titanium racepijp...106db :X

Silencieux.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=VrbXVVxOA70



hiervoor had ik remus slipons....gelijk de dbkillers eruit gehaald en in de hoek geflikkerd *O*
 
Laatst bewerkt:
Een open uitlaat nemen en dan zelf oordoppen indoen... :?

|( Gemiddeld genomen hoef je die open pijpen echt NIET voor een ander te nemen hoor.

Dat snap ik dus zelf ook niet echt :X Heb zelf ook een open uitlaat met een behoorlijke sound, maar ik rij nooit met oordoppen in (en nee mijn helm sluit ook al niet goed af, was een goedkope HJC), en rij iedere dag en het hele jaar door. Waarom zou je een hard geluid willen en dan oordoppen indoen :? Koop dan een decibel killer, daar zal iedereen meer tevreden mee zijn denk ik dan toch he :? :Y
 
Wat is er toch zo leuk om zoveel mogelijk anderen met opzet tegen je in het harnas te jagen....
Het puberale stadium ontgroeien blijkt voor sommigen best moeilijk! Of zo verlegen om (negatieve) aandacht misschien?

De volgende keer kom je een van hun tegen in een koekblik en gaat ie jou eens lekker dwarszitten. En uiteraard dan maar schelden op die klote auto's.

Kerkganger en dwars zitten met een auto? Ik "geloof" niet dat dat een combinatie is.
En die mensen die met "De vuurtoren" het licht komen verkondigen deur aan deur zijn ook behoorlijk verlegen om aandacht.
Wij gaven het Honda res Ducati evangelie, daar is toch niets mis mee?!
 
Wat is er toch zo leuk om zoveel mogelijk anderen met opzet tegen je in het harnas te jagen....
Het puberale stadium ontgroeien blijkt voor sommigen best moeilijk! Of zo verlegen om (negatieve) aandacht misschien?

De volgende keer kom je een van hun tegen in een koekblik en gaat ie jou eens lekker dwarszitten. En uiteraard dan maar schelden op die klote auto's.

Een echte Gristen keert de andere wang toe. Een beetje motorlawaai moet je dan ook kunnen hebben. Gelukkig mag je vandaag (zondag) de hele dag niet reageren. Zo kan je op maadag een heel goed antwoord geven.
Weltrusten and halleluja my friend
 
ikke

klinkt veel beter dan orgineel
alleen in de bbk wel weinig toeren maken anders dan is het zp aso

Mee eens... mijn demper is er ook uit, het geeft een prachtig geluid maar je moet wel rekening houden met alle overige mensen die niet zitten te wachten op al die teringherrie. :Y
 
Een echte Gristen keert de andere wang toe. Een beetje motorlawaai moet je dan ook kunnen hebben. Gelukkig mag je vandaag (zondag) de hele dag niet reageren. Zo kan je op maadag een heel goed antwoord geven.
Weltrusten and halleluja my friend

Verbazingwekkend, die aanname's.... Wanneer ik op je "beroep" omschrijving af ga, "iets met projecten", had ik toch wat meer inzicht verwacht.

Als overtuigd atheist én motorrijder (rij ondertussen 31 jaar) hou ik echter wel enigzins rekening met de omgeving. Ik rij zelf ook met een Bos demper, echter wel met Decibel killer. "Meer" geluid is niet altijd beter....
Wanneer m'n kinderen echter voor de zoveelste keer rechtop in hun bed zitten omdat een RANDDEBIEL zonodig met 120 decibel langs moet komen ontstaan wel eens moordnijgingen....
 
Een echte Gristen keert de andere wang toe. Een beetje motorlawaai moet je dan ook kunnen hebben. Gelukkig mag je vandaag (zondag) de hele dag niet reageren. Zo kan je op maadag een heel goed antwoord geven.
Weltrusten and halleluja my friend

Nee wij bidden gewoon dat je een lekke band krijgt of dat je uitlaten in beslag worden genomen })
 
Verbazingwekkend, die aanname's.... Wanneer ik op je "beroep" omschrijving af ga, "iets met projecten", had ik toch wat meer inzicht verwacht.

Als overtuigd atheist én motorrijder (rij ondertussen 31 jaar) hou ik echter wel enigzins rekening met de omgeving. Ik rij zelf ook met een Bos demper, echter wel met Decibel killer. "Meer" geluid is niet altijd beter....
Wanneer m'n kinderen echter voor de zoveelste keer rechtop in hun bed zitten omdat een RANDDEBIEL zonodig met 120 decibel langs moet komen ontstaan wel eens moordnijgingen....

Uit ervaring kan ik je vertellen dat er ook erg domme mensen aan projecten werken, maar goed dat daargelaten...

Gut, gut, gut, gelukkig staan we zelf ook niet snel met het vingertje klaar. Ik durf te wedden dat er in jou omgeving ook diverse mensen zich aan jou ergeren, als je zo heetgebakerd bent.
For your information.. van mij zullen jou kindertjes niet wakker worden want ik rij met een zodanig donker vizier dat rijden na zonsondergang gelijk staat aan zelfmoord. Ook als ik 's ochtends vertrek ga ik niet een half uur aan m'n gas staan draaien. Dus tot op een bepaalde hoogte hou ik wel degelijk rekening met anderen.

Die Gristenen echter...
Tsja als je in Zeeland woont zijn de tegenstellingen tussen de zware Gristenen en de Katholieken toch iets sterker denk ik. Die kerkgangers zijn nou niet bepaald een volkje waar je eens gezellig mee aan de bar gaat zitten. En die kinderen van hun gaan zich in hun tienerjaren hier nog eens tegen afzetten, waardoor je ook nog eens behoorlijke ras-aso's ziet als ze eens even buiten hun zwaar gecontroleerde dorpje komen (en het onze betreden!). Ja dan moet je je af en toe eens afreageren als je op zondagmiddag eens door hun stille dorpje rijdt. Overigens hebben zij ons dan allang (stilletjes) doodgewenst omdat we op de dag des Heres aan het rijden zijn.

Nee wij bidden gewoon dat je een lekke band krijgt of dat je uitlaten in beslag worden genomen })

Haha _O- , ja daar moet je dan ook weer respect voor hebben!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb absoluut niks tegen open pijpen. Ik woon vlak aan een grote 2baans 80 weg, net na een grote rotonde. Daar gaat elke zondag elke motorrijder vol op het gas. *O*

Genieten! Mooi naar de straat kijken. 's Avonds laat kun je ze wel een paar km lang horen.

Ik rijdt zelf met originele uitlaat '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan