Openingsrit gs topic

Het had gekund... ik ben hier de halve dag al buiten aan de bak geweest en gisteren dito.
Jas ging uit. En qua regen viel het bijzonder mee. Maar ja... ik zit wel aan de andere kant van het land en heb geen idee hoe het Zuidelijk was.
 
Hier in Noord-Holland werd het gedurende de dag alleen maar mooier :/
Veel zon, paar witte wolken, niet teveel wind meer, geen regen gehad........heerlijk!!!!! 8-) 8-)
Maar hoe was het in het Zuiden? Voor de cognitieve dissonantie reductie zou het goed zijn als het daar de hele dag gestort heeft natuurlijk O-)
 
Laatst bewerkt:
Hier was het grijs en triest met voorbijgaande buitjes tot 14.00 u... dan met neef en onze vrouwen achterop een spurtje H/T naar Stavenisse getrokken... zonnig maar koud en veel wind... toch leuk ... duimen voor 1 mei !!!
 
Laatst bewerkt:
Dank je Slijk, geen last meer van cognitieve dissonantie :+
We hebben naast F1 kijken een halve dag met boomstammetjes lopen sjouwen, dus toch een hele nuttige dag geweest :)
Nu duimen voor mooi weer op 1 mei!!!! *O*
 
:W

Het was toch prachtig weer vandaag? :? ;)

@Motormaniac, lief dat het je leuk lijkt dat ik dan ook mee ga/kan :j
Maar ik moet je teleurstellen...en wel om twee redenen; ik ga geen 200 km rijden om een rit van 200 km te rijden en vervolgens weer 200 km terug naar huis rijden. Voor nog een paar km erbij zit ik ook in de Vogezen #justsayin' ;)
En daarnaast, en dat vind ik eigenlijk veel belangrijker: op 1 mei zijn wij net 5 dagen in het bezit van een pup, die ik zeker dan nog niet ga onderbrengen bij oppas oid.

Dus wie weet ben ik er bij de openingsrit wel bij, maar dit keer dus helaas niet :N
 
Wij hadden dit weekend 2 ritten gepland. Gisteren 1 bij ons in de buurt, startend vanuit ons dorp en het eindpunt zo'n 15 km hier vandaan. Vandaag een ritje waarbij het startpunt ietsje verder lag O-)

Al 2 weken hielden wij het weerbericht in de gaten en in 2 weken tijd zijn wij min of meer expert geworden qua weersvoorspelling voor dit weekend. Vandaag zou er minder neerslag zijn, minder wind, wel een lagere temperatuur.Voor gisteren werd er behoorlijk wat regen voorspelt, vooral in de ochtend, maar de middag bleef zeker niet droog.

Op een goed moment moesten wij beslissingen gaan nemen. Wel rijden, niet rijden 1 van de 2 rijden. Het enthousiasme bij de deelnemers van gisteren was hoog, meer dan de helft wilde rijden en aangezien wij de organisatoren van de rit waren en wij niet ver van huis hoefden te gaan, hebben wij de rit van gisteren door laten gaan. Omdat de rit van vandaag verder weg was besloten wij voor deze rit de handdoek in de ring te gooien.

Gisteren werd het in midden Nederland een prima dag. Wij zijn om 11.00 uur gestart, daarvoor was er nog wel regen, maar tijdens onze rit was het, op zo'n 50 druppels na, droog. Het was grotendeels bewolkt, er stond een stevige wind, maar prima dag met zelfs af en toe een zonnetje.

Toen ik vandaag opstond was het stralend weer! Zo mooi dat ik van plan was om op de motor naar mijn moeder te gaan en ik het eigenlijk wel jammer vond dat de rit was verzet. Maar.....
Om een uur of 11 wist ik ineens dat ik heel erg blij was dat de rit was verzet! Hagel kwam uit de hemel en er lag zelfs her en der een laagje ijs. Het was koud, nat afgewisseld met een zonnetje. Best wel rot weer dus! Mijn brommert is aan de ketting blijven staan en ik ben met de auto naar mams gegaan.

Goed besluit om de rit naar 1 mei uit te stellen *O* *O* *O*
 
Good for you ;)

Ik zit nu met het dilemma "ga ik komend weekend wel of niet naar het Sauerland". Zoals het er nu uit ziet wordt het echt koud, echt nat, echt bagger. Ik kan er nog een paar nachtjes over slapen en overdag anti-regendansjes doen.

rain%20dance.gif
 
Heb heerlijk gewerkt vandaag....
... Mighty Mike derde zien worden in de achtertuin, paar uurtjes om de pooltafel gestaan en ook nog eens prima gegeten. *D

Wat wil een mens nog meer... oké... over een paar weken lekker een weekend naar de Vogezen. :]
 
Ik denk dat de meesten toch wel blij zijn dat de openingsrit is verplaatst naar 1 mei.

Ons dagje sauna is ook niet doorgegaan vanwege andere plannen.. Lekker impulsief wat anders gedaan...
Maar toch nog met zn 2 een ritje van een plm een uur gedaan en een hagelbui teruggekopt onder het rijden....

Shirley zat zowat te bevriezen op haar motor en was blij dat zij na een uurtje weer thuis was.....

Dus vanmorgen om 0500 uur maar weer op de brommert met 2,5 gr naar het werk...ook lekker....

Nu maar hopen dat het weer op 1 mei wel meewerkt.

F& S : jammer dat je niet meerijdt...
Wij doen het ook een beetje voor de Belgische motormaatjes..Wij hebben het er wel voor over om 150 km naar het startpunt te rijden..
Maar dat maakt iedereen voor zich zelf uit.
 
Dit (erkentelijke) Belgische motormaatje heeft reeds aangegeven dat-ie bereid is om ook wat kilometertjes meer naar het Noorden te rijden... het rijden an Sich is immers normaliter geen straf voor een GS-er, dacht ik.

Het puppy-verhaal is wel herkenbaar... wij laten zelfs onze 6-jaar (!) oude pup niet graag lang alleen... :P
 
Laatst bewerkt:
F& S : jammer dat je niet meerijdt...
Wij doen het ook een beetje voor de Belgische motormaatjes..Wij hebben het er wel voor over om 150 km naar het startpunt te rijden..
Maar dat maakt iedereen voor zich zelf uit.

:? :?

Ik tel welgeteld twee (2!!) Belgische deelnemers in een groep van 16 personen.
En dan geeft Chapter Belgie notabene zelf nog aan dat hij/zij zelf geen moeite heeft/hebben om een stukje naar het Noorden te rijden....

Motormaniac en Happy tiger
Boxertall en Boxerdame,
Mr en Mrs Ten Kats,
Mr en MRS Slijkmoto
Detox
Adventuregirl en Kato ( ovb)
Enjoy rider en Stamperd
Solex en Saskia ( moeten nog worden overgehaald....... *D )
Michel en Vera

Maar goed, zoals ik al zei, de hoofdreden is het feit dat we dan net onze pup hebben en die wil ik nog niet uitbesteden en kan niet alleen thuis blijven.
 
Laatst bewerkt:
Anderzijds lijkt het me wel heel leuk om ook een deel van de route door Belgie te doen, dat geeft een beetje een vakantiegevoel, ook al is het maar voor even :9~
Ik vind Nederland vaak zo saai om te rijden. Maar helaas wonen we in Noord-Holland en is al het buitenland altijd ver weg ;( ;( ;(
 
Bekijk het eens, jongens... maar zoals ik reeds schreef : Nana en ik appreciëren het ten zeerste dat Dirk de rit naar het zuiden heeft verlegd.

Anderzijds beseffen we ook dat het niet echt ernstig is te verwachten dat de grote meerderheid van ons clubje vele honderden kilometers moet rijden te onzen behoeven ... ik herhaal dus onze bereidheid om elkaar halverwege te treffen.

Als we nou gemiddeld 100 km naar elkaar toe rijden, dan is de koek zowat gelijk verdeeld...

Zie je het zitten, Dirk, om iets in elkaar te flansen in de regio Midden-Nederland ?

Heeft er iemand van jullie een reeds uitgestippelde route aldaar ?

De bedoeling is toch elkaar te treffen tijdens een ontspannen rit en gedurende de stops wat bij te praten, bij voorkeur onder het genot van een echt vettige hamburger ?
 
Laatst bewerkt:
Doe dat niet omwille van bijvoorbeeld mij, want ik heb een andere, belangrijkere reden om er niet bij te zijn he.. ;)

Misschien had ik mijn afmelding anders moeten formuleren:
1. Ik ben er niet bij vanwege de pup
2. Als de pup er niet was zou ik ernstig twijfelen vanwege de afstand
 
Laatst bewerkt:
Ik had 2 routes gemaakt.

1: Deze zouden wij dus eigenlijk 17 april rijden en gaat een paar keer een klein stukje door Belgie.. Shirley en ik hebben deze voor gereden. Voor ons is het 150 km naar het startpunt. Het stukje Belgie merk je bij wijze van spreken niet eens...Het is meer een beetje flirten met de grens.
Ik begreep dat het voor Slijk ook ongeveer 100km naar dat startpunt was.

2:
Ik had ook een route die iets noordelijker ligt. Begint bij Den Bosch. Is voor ons naar het startpunt iets van 100-110 km als ik mij goed herinner...
Deze route ging dan een stuk langs de Maas zuidkant....oversteken en dan terug langs de noordkant...
Ik ben daar nog nooit geweest en weet niet hoe het eruit ziet....


Ik had deze 2 routes naar Ten kats gestuurd om deze even in BC te bekijken en waar nodig te corrigeren...
Hij gaf mij aan die route bij Eindhoven wat leuker te vinden...

Desondanks is het geen probleem om de route van Den Bosch te rijden op 1 mei

-- Dan mist Tox wel zijn off road deel
-- Moeten Marc en Nana iets verder rijden naar het startpunt
-- is de route niet voorgereden en bekeken op fouten en
wegomleggingen en dergelijke
-- Is voor velen wel sneller/korter het startpunt te
bereiken

Roept U maar !!!
 
Laatst bewerkt:
Voor ons was de originele route 70 km naar het startpunt.

Wij willen, zoals gezegd, best een stukje verder rijden, maar de keuze van route laten we aan Dirk of de meerderheid over... Ja, zó soepel zijn wij.. ik moet er even van gaan liggen... :+
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag morgen hier maar de beslissing nemen voor zondag.


Ik heb ook nog een route die begint en endigt bij den Bosch.
Die heb ik dan wel niet voor gereden en kan dus wel voor 1 of meer verassingen zorgen..maar so what....
Dat startpunt ligt voor ons op plm 105 km van huis..
Is dit voor Slijk acceptabel.????
Scheelt voor de anderen welveen flink stuk rijden en ook weer naar huis...

Met boxertall heb ik al op andere wijze dan dit forum kontakt gehad. Zij gaan in ieder geval 1 mei niet mee.

Zonder tegen argumenten zou die rit van Den Bosch dan voor 1 mei op het programma staan.
Start en finish bij de Brabant hallen.

Nu nog bidden tot de weergoden.
 
Afgelopen weekend is me al afgenomen door de weergoden, het zou triest zijn als het ritje zondag ook in het water de hagel valt. -O-
 
Solex, Detox en Ten Cats hebben inmiddels een mail ontvangen met de route en track voor de rit van 1 mei.

Voor de duidelijkheid:
Begin en start nu bij de Brabanthallen in Den Bosch.

Zaterdag morgen in dit topic wordt aangegeven of de rit wel/niet doorgaat ivm de weersverwachting.

Wie ook de route en track wil ontvangen: svp even een mail sturen naar gsmaniac58@live.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan