Opknappen stuurkuip (blanke lak spuiten)

Aircooled74

Die hard MF'er
5 nov 2006
638
109
Heerlen
Hallo ik heb recent een stuurkuipje voor mn Honda CB 750 gekocht.
Het is in redelijke staat alleen zitten wat krassen e.d. op, maar die zijn
niet zo diep dat de lak weg is.
Nu is mijn vraag kan ik de blanke lak laag met 1000 of 1200 nat schuren en dan
het kuipje in de blanke lak spuiten, wil nl niet het kuipje overnieuw spuiten.

Mvg Roland

Dacht zelf om een spuitbus blanke lak te laten mengen en afvullen.
 
ja dat kan maar waarom als de lak er nog opzit?
gewoon poetsen en polijsten , kan toch ook?
 
Dat heb ik al geprobeerd maar zit metallic lak onder en op sommige plekken zitten er vegen
op die niet meer weg te polijsten zijn lijkt wel of iemand met een schuurponsje dat ding gepoetst heeft, zodoende de blanke lak..
 
OHHHHHHH, dan mijn excuses, had ik dan verkeerd begrepen dan doen als je het goed opschuurt erger kan het niet worden dan, succes, maar gewone motip blanke lak is goed hoor ,
je hoeft niet speciaal te laten mengen, is mijn idee
 
Als je een spuitbus blanke 2K lak neemt dan is je kuip beter bestand tegen steenslag ed. Je stuurkuip is het eerste deel dat een steentje tegen komt. 2K lak kun je zo kopen of eventueel laten afvullen. Voor een kleine meerprijs heb je dan wel langer plezier van je werk. Het spuiten blijft hetzelfde.
 
Bedankt voor de reacties , het enige waar ik nog huiverig voor ben is dat de nieuwe blanke lak de onderliggende lak gaat oplossen, dat ie gaat bladeren of reageren zeg maar ?
 
Dat kan gebeuren.....maar ook niet......dus proberen en dan zie je het wel, of eerst op een klein proefstukje proberen.
 
Ik zou het ook doen met blanke lak van Motip.
Het aantasten van de originele lak zie je vaker bij Amerikaanse lakken van Harley Chevrolet Dodge enz.
Dit komt omdat er in Amerika gespoten word met andere lakken dan in Europa en Japan.

2K lakken worden hoofdzakelijk gebruikt op brandstof tanks omdat deze niet aangetast word door benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan