Ik lig er niet zo wakker van, 1 keer met de compressor eroverheen en de carburateur is weer schoon.
De carb was ook nog even getest op de vlotterhoogte en of hij lekte.
Heb een flesje die ik gebruik bij het testen van buitenboordmotoren(een van mijn hobbys), daarmee kan ik mooi benzine in de carb laten stromen en controleren wat de vlotterhoogte is. In het handboek staat een vlotterhoogte van 4 mm. Hij staat nu op 5 a 6 mm. Dan is voor mij goed genoeg. Mocht ik er met het afstellen niet mee uitkomen dan kan ik het nog aanpassen. Ik heb de vlotterhoogte ook verder niet aangepast dus hij zou nog even goed moeten zijn.
Het spruitstuk heb ik ook tevoorschijn gehaald. Ben er verder niet aan toe gekomen om hem te gaan monteren. Afgelopen avond bezig geweest met de andere zaken die ik in de planning had staan.
Deze moesten sowieso gemonteerd gaan worden deze dag. Liggen al een tijdje met smart te wachten tot ze eindelijk een keer gemonteerd mochten gaan worden.
Gemonteerd zien de ketting beschermers er zo uit:
De plastic ketting beschermer aan de bovenkant heb ik mat zwart gespoten. Hij zag er gewoon netjes uit maar had wel verkleuringen door de zon dus heb er een klein laagje matzwart overheen gespoten.
De carter beschermer is er ook op gezet. Inclusief de rubbers die ertussen moeten. Zat nog te twijfelen om hem zilver te spuiten maar hij ziet er zo wel netjes uit.
Verder heb ik het achterlicht aangesloten:
Een zo goed mogelijke poging gedaan om alle steek stekkertjes in te pakken. Het is niet de mooiste oplossing maar anders zijn die na 2 jaar compleet gecorrodeerd. Ik had helaas niet meer de juiste stekker om hem daar op aan te sluiten. Solderen was ook geen optie want dan zou de achterlamp niet meer gedemonteerd kunnen worden. Ik ga de rest van de draadjes ook nog inwikkelen met tape.
Ook is de achterrem geinstalleerd:
Was nog even puzzelen om te kijken hoe alles nou in elkaar zat. Meestal komen we met de tekeningen van csmnl een heel eind maar die zijn niet helemaal compleet. Zo mistte de aansluiting van de remlicht sensor in de tekening. Met gehulp van google kom je dan wel weer op een plaatje om te zien hoe het precies in elkaar moet zitten( Nu was het een ebay advertentie van het achterrempedaal)
De arm zit hier vast op de rem hevel. Ook alles weer netjes verzinkt en schoon. Maakt het sleutelen echt onwijs leuk. Bijkomend voordeel is dat je gewoon nog schone handen hebt na een avond monteren.
Ik wacht nog met het monteren van de ketting omdat ik nog zoekende ben naar een achterband.
Heb de gespoten claxon in elkaar gezet. Helaas geen foto van de toeter die gemonteerd is.
Verder lag er nog de koppelings hendel op de werkbank.
De originele handle was krom dus heb ik er een andere op gezet. Die had ik nog over uit het project met de kreidlers. Die pastte er perfect in dus zag geen bezwaar om ze te monteren. Ook de koppelingskabel is gemonteerd:
Wil de kabel nog wat beter schoonmaken en volgens mij hoort hij ook anders te lopen dus die ga ik nog een keer demonteren. Tot zover zijn we gekomen met het sleutelen dus het demonteren komt een andere keer. Accu is ook gekocht maar dus nog niet geprobeerd. Achteraf had ik gelijk ook handvatten en benzine leidingen moeten kopen maar dat was ik dus vergeten. Komen de volgende keer weer. Maar verwacht dat dat nog een aantal dagen duurt voor ik weer verder ga. Komend weekend heb ik feestjes, hockey en moet ik mijn fietsband plakken :p
Fijn weekend alvast.