Om het wat duidelijker te maken heb ik wat foto's geschoten en maar gelijk een oplossing gemaakt.
Dit is de plaat met de twee contacten, hierover heen loopt de sleper:
De sleper verbind dus de twee contacten als de killswitch is geactiveerd:
De contacten zitten gesoldeerd aan een hard stug plastic oid, lijkt een beetje op een printplaat. Aangezien ik de oude niet wil aanpassen en het me lastig lijkt om die aan te passen ga ik een andere maken:
Dit stuk plastic komt uit een frisdrank krat. Het is redelijk dik maar nog net te snijden met een stanley mes dis de vorm was makkelijk te behalen.
Met behulp van wat messing of koperen spijkers heb ik twee contactoppervlakten gemaakt:
Even proef geprobeerd in de stuur switch ( niet heel duidelijk):
En uiteraard weer vast gesoldeerd:
Nu testen om te kijken of hij goed werkt, met het contact aan, dus nu moet hij signaal doorgeven:
Dat is wat we willen zien :D
Nu met de killswitch geactiveerd:
Dat is ook zoals het moet zijn. Hij moet nu stoppen met het signaal doorgeven dus dat gaat de goede kant op.
Gemonteerd op het stuur ziet het geheel er zo uit:
Ben er niet heel lang mee bezig geweest. Denk totaal een half uur dus viel wel mee. En als ik er nog niet blij mee ben dan kan ik ook weer de andere monteren. Ik moet de switch er nog een keer afhalen om de gas kabels te monteren maar het gaat de goed kant op.
Diezelfde gaskabels komen straks uit op de carburateur. Die heb ik er ook maar op gemonteerd:
Was wel even bikkelen. De schuur is niet heel warm meer en de rubbers zijn daardoor redelijk stug allemaal. Moest even goed kracht zetten om hem op zn plek te krijgen in het luchtfilter rubber.
Next worden dus de gaskabels en verwacht tegen die tijd ook de achterband binnen te hebben dus ga een poging doen om de oude eraf te krijgen en de nieuwe erom te leggen. Vorige keer deden we dit met z'n tweëen en ben nu alleen dus moet even kijken of dit gaat lukken.