oplichter of oplichter ???

hier bij ons staat ook telkens iemand met een bijna nieuwe goldwing op ebay , en de vraag prijs is ook spot goedkoop , en als je een email naar de persoon stuurt dan wordt er ook altijd verteld dat de motor in Italie staat en dat de verkoops prijs is inclusief de verzendkosten van de motor naat de U.S. .....dat geloof je toch zelf niet.......stelletje oplichters :r
 
Op marktplaats adverteerd deze kerel ook regelmatig ik ben toen met hem aan het mailen gegaan voor een 2003 r1 voor 5000 euro ....

preciiies hetzelfde verhaal alleen moest die dan uit england komen, toen ik vertelde dat ik een neef in england had wonen die hem wel kon ophalen was dat ineesn moeilijk en moest die toch echt eerst 2500 euro hebben dan zou ik de andere helft storten als ik de motor ontvangen had ... :+

leuk verhaal natuurlijk , ik heb marktplaats erover gemaild maar nooit geen reactie meer gehad en die oplichter zijn advertenties blijven doorgaan
 
gewoon terugmailen en zeggen dat je volgende week ivm vakantie toevallig in de buurt bent. je wilt graag langskomen met je 2 meter brede broer, en vraagt hem wat de minderprijs wordt zonder shipping... Kijken of hij dan nog interesse heeft

edit: zie net dat switch dat al eens heeft geprobeerd
 
mijn 'speciale' bank is abn. Ik had laatst een overboeking gemaakt, maar wilde mijn geld terug. Bank gebelt en klaar, geld meteen terug. Ik heb aan de hand daarvan maar opgemaakt dat dit normaal is, kan het mis hebben maar heb er tot nu toe niets van gehoord, en mijn broer heeft het zelfde gehad. Dat ging ook goed.....kan natuurlijk een 'toevallige dubbele fout' :? zijn.
 
Ja, maf verhaal, zou je heen moeten rijden/vliegen: tis daar mooi weer en als het toch niks is (geen bike of geen verkoper) dan hebbie tenminste een paar leuke dagen gehad (ben er wel eens in april geweest op een cursus: heerlijk weer, errug goedkoop eten: (in 2002: pizza, 1/2 litertje bier, salade erbij en koffie toe voor in totaal 8 euro)

Ik heb jaren geleden zelf eens zo'n aanbod gehad: een 5 jaar oude Porsche kon ik kopen voor 15.000 gulden met de schriftelijke garantie dat ik de auto na een jaar weer terug kon verkopen voor hetzelfde geld aan de verkoper. Louche figuur, heb het niet gedaan.
 
mijn 'speciale' bank is abn. Ik had laatst een overboeking gemaakt, maar wilde mijn geld terug. Bank gebelt en klaar, geld meteen terug. Ik heb aan de hand daarvan maar opgemaakt dat dit normaal is, kan het mis hebben maar heb er tot nu toe niets van gehoord, en mijn broer heeft het zelfde gehad. Dat ging ook goed.....kan natuurlijk een 'toevallige dubbele fout' :? zijn.


Dan stond het geld nog niet op de andere rekenig oid. Een bank kan niet zomaar geld van een rekening plukken waarnaartoe jij ZELF hebt overgemaakt zonder uitdrukkeljke toestemming van de andere rekeninghouder.

Zelfs als je geld aantoonbaar naar de verkeerde persoon overmaakt zul je vriendelijk moeten vragen of je je geld terugmag..... De belastingdienst weet hier alles van......... ;)
 
mijn 'speciale' bank is abn. Ik had laatst een overboeking gemaakt, maar wilde mijn geld terug. Bank gebelt en klaar, geld meteen terug. Ik heb aan de hand daarvan maar opgemaakt dat dit normaal is, kan het mis hebben maar heb er tot nu toe niets van gehoord, en mijn broer heeft het zelfde gehad. Dat ging ook goed.....kan natuurlijk een 'toevallige dubbele fout' :? zijn.

broodje aap.

Dit zijn de feiten.

Het woord er voor is storneren.
En je kunt alleen maar storneren naar aanleiding van een Automatisch Incasso, en dat binnen 30 dagen.

Transactie's naar het buitenland gebeuren dmv de hier boven genoemde "WESTERN UNION " manier.

Onthoud dit woord : WESTERN UNION

als je dat ziet, STOPPEN!

lees voor meer info www.internetoplichting.nl , en klik dan maar eens op oplichting uit het buitenland! daar staan talloze zaken op.

En er is geen enkele bank (zelfs die van jou niet :P ) welke geld storneerd, anders overgemaakt dan een AC !
 
TRAP ER NOOIT IN!!! en wel hierom.... 1 airwaybill is al1 een vervoers-overeenkomst tussen exporteur en transporteur.Je hebt met zo1 docje niet automatisch de beschikkingsmacht over het vervoerde artikel.Als het al verscheept wordt gaat het 1 transitloods in, tja en de rest mag je dan zelf uitzoeken en betalen ! Waarom door de lucht,t'is ongeveer het duurste middel wat er is voor vracht.Bij dergelijke transactie's dient zo ie zo 1 koop/verkoop overeenkomst aanwezig te zijn.Alleen bij 1 B/L ( zeevracht )heb je de beschikkingsmacht over de goederen.Waarvan akte..........
 
Barst tegenwoordig van die sukkels.
heb zelf m'n auto te koop staan en dan krijg je derglijke mails,
Trouwens ook al zoiets dergelijks gehad bij mijn motor.

Meteen nokken ie hap:

Hello,
I am Mr owolabi deji capes from nigeria i saw your adevert while i was surfing on the internet so i came across your advert on your cars for sale and i really am very interested which i want to purshase urgently so i want you to get back with your last offering price with pics and tell me if it is still for sale interms of shipping i ve an international shipper that will come for pickup but right now is in london for a diplomatic tour so please get back to me asap and pics. I look forward to you reply. Mr Owolabi deji Capes. --
thanks.



U bent gewaarschuwd
 
eeeuh grolsch...zit dit verhaal toch echt niet te verzinnen hoor B| dat verhaal dat het nog niet op de rekening van de ander stond zal wel van toepassing zijn geweest, maar ik heb het niet verzonnen. Ben wel nieuwsgierig geworden eigenlijk, ik zal het nog eens proberen :)
 
eeeuh grolsch...zit dit verhaal toch echt niet te verzinnen hoor B| dat verhaal dat het nog niet op de rekening van de ander stond zal wel van toepassing zijn geweest, maar ik heb het niet verzonnen. Ben wel nieuwsgierig geworden eigenlijk, ik zal het nog eens proberen :)

verhaal van Grolsch klopt wel. Als je zelf geld overmaakt met bijvoorbeeld een acceptgiro en dat geld wil je terug dan moet je dat netjes vragen als je nee te horen krijgt is het ook nee ;(
(moet dit 40000 keer per dag uitleggen :Z )
 
nee ik geloof zijn verhaal ook wel, alleen wat ik vertelde is ook hoe het is gegaan, dat heb ik niet verzonnen. Begrijp alleen niet hoe dit kan dan, maar ga het voor de grap nog wel een keer proberen.

subss
 
Ik heb een klein bedrijfje in computers en computerassecoires. Een èènmanszaakje dus met weinig geld. Na een order te hebben ontvangen van 18 laptops voor een zogenaamd bedrijf in London, zou dit een mooie verdienste zijn om mijn zaakje verder uit te breiden. De koper in London zou via een Escrow service geld overmaken, en zodra het geld binnen zou zijn zou ik de laptops versturen. (Gelukkig hoef ik bij mijn leverancier niet direct te betalen, maar achteraf). Het geld kwam binnen, en ik verstuurde in goed vertrouwen de laptops op naar London. Na een paar dagen wachten zou het geld van de Escrow service op mijn rekening bijgeschreven worden, maar dat gebeurde niet. De koper had de Escrow medegedeeld dat hij de waren niet had ontvangen, en hebben ze het geld naar hem teruggestort. Dat was 26.000,-€. Je begrijpt wel dat ik ten einde raad was en die kerel wel kon vermoorden.
Met wikken en wegen heb ik nog een krediet kunnen aanvragen van 15.000,-€, maar bij lange na nog niet genoeg. Met hulp van familie konden we toch de leveranciers betalen.
Ook ben ik nog van plan om naar London af te reizen om te kijken of die koper daar werkelijk woont op het adres.
Ondertussen zijn we flink aan het aflossen van de leningen en leven we op zwart zaad. Wel kan ik nog met mijn bedrijfje verder gaan en leg elke gewonnen cent opzij om daar de leningen mee te betalen.
Dus ook verkopers kunnen opgelicht worden, en niet alleen kopers. Graag zou ik iemand willen ontmoeten of wil iemand reageren die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal van Oktober/November 2003.
Iedereen kan vragen stellen of raad vragen, want in die tussentijd heb ik enorm veel tips en sugesties gekregen en veel geleerd. Ik gun dit geen mens op de wereld wat mij is aangedaan.
Ruben Unger

sorry hoor, maar dan ben je wel HEEL dom.
waarom zou een engels bedrijf in nederland computers halen? ik neem aan dat die shipping ze duurder maakt |(

bron: http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=2dehands;action=display;num=1071236653
 
sorry hoor, maar dan ben je wel HEEL dom.
waarom zou een engels bedrijf in nederland computers halen? ik neem aan dat die shipping ze duurder maakt |(

bron: http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=2dehands;action=display;num=1071236653

naar mijn idee ben je dan net zo dom als iemand die een motor voor die prijs uit italie wil halen, of iemand die z'n motor wil verkopen (met de volle klap kinder bijslag naar oost afrikaanse landen BPM ) naar het buitenland.

idd gigantisch stom, maar ja, sommigen trappen erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan