Puh, Tesla's genoeg en van alles meer. Dus 'kan'. En dus beetje eigen schuld dan.Met de helft van je waarden kom je er ook.
Sterker nog 48 pk met 240 kg is goed voor 0-100 km/uur in 7 seconden,dat in combinatie met goede reflexen en geen,huis ,tuin en keuken,wagen die je dwars zit (of nog belangrijker jij,hun)
Puh, Tesla's genoeg en van alles meer. Dus 'kan'. En dus beetje eigen schuld dan.
De grap bij het stoplicht heb ik wel eens uitgehaald, maar dan omgekeerd, ik op de motor en een patser in een dure auto.
Prima reactie.Facebook- en motorvrienden!
De column die collega Nic de Boer afgelopen week in het blad publiceerde ging vandaag plots viral onder motorrijdend en Facebookend Nederland.
...
[afbeelding]
Die was er helaas niet.En, flitste de flitspaal?
Damiaan Hage is zelf hoofdredacteur geweest van een motorblad.Facebook- en motorvrienden!
De column die collega Nic de Boer afgelopen week in het blad publiceerde ging vandaag plots viral onder motorrijdend en Facebookend Nederland.
Een column is een plek waar iemand z'n mening geeft, waar iemand reacties probeert uit te lokken en waar per se niet de regels gelden die voor een journalistiek artikel wél gelden. Een column mag, nee: moét, reactie uitlokken van medestanders en tegenstanders. Een column vertegenwoordigt niet per se de mening van de hele redactie van AutoWeek en columnisten zoeken vaak dat randje op.
Nic heeft duidelijk bij veel mensen een gevoelige snaar geraakt. Het aantal tegenstanders overtreft het aantal medestanders, in ieder geval wat betreft de reacties op dit kanaal. Dat geeft niet, daar kan Nic best tegen. Hij heeft gewoon niet zoveel met motorrijders, denk ik, en hij is niet bekend met de lol die je kunt hebben op de motor.
Hij weet van niks, beste motorrijders, hij weet niet hoe leuk het kan zijn. Hoe je, veel meer dan in de auto, als mens één kunt zijn met je machine. Maar ook alléén kunt zijn met die machine en je inderdaad een enorme vrijheid kunt ervaren. Bij een rondje langs de bollenvelden op de Kawasaki Vulcan, bij een spannende rit door de Eiffel met je Ducati Monster of bij die droomreis met een Harley Electra Glide door Amerika. En dat je bij een verkeerslicht vooraan kunt gaan staan is in een plensbui geen luxe.
Beste mensen, het is jullie en mijn taak Nic ervan te overtuigen dat hij ernaast zit en niet om hem verschrikkelijke ziektes en ongelukken toe te wensen. Dat is te makkelijk. Motorrijden is een passie, en daar weet ik alles van. De man op de foto, dat ben ikzelf en ik denk dat het tijd wordt dat we Nic eens meenemen voor een ritje.
Damiaan Hage - hoofdredacteur AutoWeek
[afbeelding]
Prima reactie.
En MF is blijkbaar wat genuanceerder dan FB.
Daar wordt hij gelyncht, geknipt en geschoren.
Ik zie zelfs reacties van aangifte gaan doen tot hem de vernieling in slaan.
Voor wat woorden in een blad.
Hij mag zijn mening hebben en motorrijders haten. Prima.
Wel vreselijk geschreven maar dat is mijn mening.
Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen.[/quote]
Perfect verwoord
Die reacties op facebook
Ik wens hem geen enge ziektes toe.Daar wordt hij gelyncht, geknipt en geschoren.
Ik zie zelfs reacties van aangifte gaan doen tot hem de vernieling in slaan.
Voor wat woorden in een blad.
Hij mag zijn mening hebben en motorrijders haten. Prima.
Wel vreselijk geschreven maar dat is mijn mening.
Het aanzetten om motorrijders door rood te jagen vind ik wel triest, ook al moet je je als motorrijder daar niet door laten vangen , maar om het op deze manier ook nog eens te promoten is wel heel erg en niet iets wat je als autoblad naar buiten zou willen dragen.
Tsja, mensen zijn tegenwoordig nogal snel gepest maar naar mijn mening ben je pas gepest als je jezelf gepest opstelt. Zeg maar in een slachtoffer rol kruipt.Misschien wel uit je creative verhalen om de motorrijder die voordringt te moeten "pesten",ofzo
Ik typ maar wat *
Normaal gesproken zijn mensen feller als ze anoniem zijn, gaat blijkbaar niet op voor Facebook (ook leuk om te zien wat voor personen achter de reacties zitten).
Zo te lezen mis ik niks op fleesboel..
Allereerst: Ben het wel met twee dingen eens:
-Als de motorfiets nog niet bestaan had, werd je keihard uitgelachen bij de RDW als je hem probeerde aan de man te brengen.
"Ja uh, als je te veel gas geeft sla je achterover, en als je te hard remt juist voorover. Ohja en hij heeft bijna voor iedere kg een pk. En als je linksaf wil moet je het stuur eerst naar rechts draaien"
-En achterlijke lawaaipijpen.
Maar man man man wat een afgunst, komt U iets te kort mijnheer?
Desondanks komen de meeste motorrijders nog altijd aan hun einde bij eenzijdige ongevallen en kom ik met grote regelmaat motorrijders tegen die toch echt te hard rijden, links en rechts inhalen, een motor rijden voorzien van herriepijp of motorrijders die zichtbaar zeer weinig ervaring hebben en daarmee een potentieel gevaar voor zichzelf en anderen vormen.
Nee, dat is gewoon niet waar 50% van ons komt niet om in een motorongeval laat staan in een eenzijdig motorongeval
Naam zegt het al "Boer". Hij komt net zelf van zijn fiets met zijwieltjes af. En heeft natuurlijk in 1 keer zijn rijbewijs gehaald en zeikt nu een groep af waar hij niet aan kan tippen.
Blijf maar lekker in de file staan en je bent niet welkom op de TT.
Heerlijk, ik hoop dat ie zich kapot ergert als ik door de dagelijkse file rij waar hij fijn zijn tijd staat te verdoen in zijn gehandicapte koekblik. Ik zwaai ook altijd vriendelijk alle mensen tegemoet die achteraan de file sluiten. Losers.