Katswiri109
MF veteraan
Is Guzzi al genoemd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daarom moet je een unit blok ook smeten mey motorfietsolie en niet met motorolie voor de auto. Daar zit een additievenpakket in dat er speciaal op gericht is om de koppeling en versnellingsbak goed te smeren.Ik zeg niet dat je een ‘combi blok’ niet reviseren kúnt; natuurlijk kan dat. Alles is te repareren/reviseren. Het is alleen de vraag of afweging of de grote kosten wel opwegen tegen de waarde.
Ik bedoel dat combi blokken niet de ideale olie voor versnellingsbakken kunnen hebben; de puntbelasting op met name de tandwielen (“dogbones”) is erg hoog (daarom is er speciale v bak olie). Als dit faalt breken er stukken uit; komt dat in het ‘motorgedeelte’ en in het olie smeer circuit en de glijlagers zuigers enzovoort (die zijn het kwetsbaarst) lopen meteen ernstige schade op. Met een aparte v bak is dit risico niet aanwezig. (Volledig van elkaar gescheiden).
Een normaal kogel, kegel of rollenlager gaat echt niet zomaar kapot; zeker niet als die speciale v bak olie wordt gebruikt en dit regelmatig wordt ververst.
Het is gewoon niet mogelijk om olie te maken die specifiek voor de eisen van een versnellingsbak geschikt is, EN die ook optimaal geschikt is voor de brandstof motor zelf. Dat is hoe dan ook een compromis. Ook met specifieke motorfiets olie; waarbij het specifieke er vooral in zit vanwege de eisen van een natte platen koppeling. Tandwielen vragen vanwege de hoge vlakte drukken en de punt belastingen eigenlijk om speciale olie.Daarom moet je een unit blok ook smeten mey motorfietsolie en niet met motorolie voor de auto. Daar zit een additievenpakket in dat er speciaal op gericht is om de koppeling en versnellingsbak goed te smeren.
Daarmee zie je dus dat ook andere merken dan BMW (en dan doel ik dus op de BMW’s met de gescheiden v bak en de droge enkele plaat koppeling) met de combi-blokken ook kapot kunnen en zullen gaan. Er is niets wat nooit kapot gaat.Ik heb al meerdere versnellingsbakken gereviseerd en de blokken was voor de rest niets mis mee.
Je bent deze vergetenWaarom blijven mensen toch andere motoren dan Honda's kopen. Je weet toch dat de rest alleen maar ellende geeft?
Omdat ik dan een Honda rijder ben, en die komen altijd vervelend en humorloos over op M-F.Waarom blijven mensen toch andere motoren dan Honda's kopen. Je weet toch dat de rest alleen maar ellende geeft?
Net zo saai als de motoren van het merk dusOmdat ik dan een Honda rijder ben, en die komen altijd vervelend en humorloos over op M-F.
Ik ben hartstikke vrolijk .Net zo saai als de motoren van het merk dus
Aan de andere kant zijn BMW rijders ook niet echt vrolijke types,wat enigszins begrijpelijk is
Ja, dat wordt wel een dingetje....Lever je je rijbewijs meteen in of pas later als er om gevraagd wordt?
Zithouding.Als er weinig aan is met een supersport in de Randstad, waarom wil je dan meer vermogen?
We zijn 2 weken verder he. Ts heeft inmiddels al een artikeltje 5 aan z'n broek vanwege ktm en 1290.Zithouding.
En vermogen pas vrij in hogere toerentallen.
Maar je had wel gelijk, hoor! Op een supersport hang je op je polsen en zitten je benen opgevouwen. Geen probleem op het circuit of op de betere stuurwegen in het buitenland, maar in de Randstad, of überhaupt in heel Nederland, van stoplicht tot stoplicht en over de verkeersdrempels, word je er alleen maar chagrijnig van…Haha ja lekker suf jo. Ik kwam er later pas achter.
Zal de allergie medicatie wel zijn.
Enige nadeel, nu moet je weer ketting gaan smerenOud en nieuw.
Ja, dat is waarEnige nadeel, nu moet je weer ketting gaan smeren