Otoplastieken welk merk?

kapiteinkoek

MF veteraan
27 okt 2008
6.402
183
Ik heb altijd gereden met oordoppen, tijdens het lessen met van die schuimpjes en na het behalen van mijn rijbewijs met zachte maatwerk doppen van comfoor. Het geluidsniveau was alweer een tijdje aan het toenemen maar zit nu weer tegen het ontoelaatbare aan. Op zich niet heel gek aangezien de doppen nu bijna 4 jaar oud zijn. Vooral de rechter dop dempt niet goed meer omdat deze niet helemaal lekker meer past. Ik wil dus weer nieuwe laten maken maar vroeg mij af of er misschien nog wat beters te krijgen is dan die van comfoor. Is er iemand die ervaring heeft met verschillende merken en de een beter vindt dan de ander?
 
hier in de familie word al jaren alpine gebruikt, ik ben ze recentelijk ook gaan gebruiken en moet zeggen, het verschil merk je echt :)

Daarvoor geen ervaring met andere merken trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik sinds zaterdag gewoon standaard Alpine doppen, bevallen goed. Heb helaas niet de luxe om ze op maat te laten maken. :P
 
Ik heb hier ook van die standaard Alpine dopjes liggen maar die komen niet eens in de buurt van de demping van mijn comfoor doppen. Schuimpjes gebruik ik liever niet omdat deze het oor luchtdicht afsluiten en ik besterf het echt als er constant druk op mijn oren zit :N
 
Ik heb hier ook van die standaard Alpine dopjes liggen maar die komen niet eens in de buurt van de demping van mijn comfoor doppen. Schuimpjes gebruik ik liever niet omdat deze het oor luchtdicht afsluiten en ik besterf het echt als er constant druk op mijn oren zit :N

Ik zou voor die van Comfoor gaan, als je er nu weer even wat geld in investeert kan je er weer een paar jaar tegenaan zonder risico op gehoorschade.
Heb zelf ook Comfoor doppen en heb tussendoor een paar keer wat anders gebruikt gewoon om te kijken hoe dat is, nou geloof me er komt niks in de buurt hoor ;)
 
Ik heb op maat gemaakte oorbescherming van noizezz maar echt tevreden ben ik niet. Sinds kort supersoft plugs van mack en echt super. 10 paar voor 7€. In doen is even wennen, maar ben zo blij met deze dat ik niets anders meer wil.
 
Earmo,

Ik heb deze via het werk aan laten meten, setje voor de motor en voor op het werk.
Echt een aanrader, moet je wel even aangeven bij het aanmeten dat het ook voor in de helm is zodat ze er rekening mee kunnen houden..

Suc6 ermee !!
 
ik volg hem hier ook even, ben er ben ik bang ook aan toe...

heb van het werk van earmo geloof ik, alpine op de motor, verschil merk ik ig niet tussen die 2 dus die zijn even goed (of even slecht)
wel wil ik met de volgende doppen de filters voor schieten, dat zijn als het goed is de zwaarste :)
 
kheb otoplastieken van noizezz met verschillende filters. Bevalt erg goed, zo goed dat ik ze nu ook indoe als ik uitga. Als ik jou was zou ik ze gelijk aan laten meten en niet gaan kloten met universele dingetjes. Uiteindelijk stap je dan toch wel over.
 
geen ervaring met Comfoor, maar rij nu een jaar met Exinore otoplastieken en dat bevalt me prima! Levensduur kan ik nu nog weinig over zeggen...
 
Is er ook iemand die ervaring heeft met comfoor doppen en een ander merk? Mijn comfoor doppen deden het in principe prima (ik heb denk ik niks te klagen met een levensduur van 3+ jaar dagelijks gebruik) maar we zijn natuurlijk altijd op zoek naar het beste :P
 
in ieder geval geen Hans Anders nemen. Wel goedkoop, maar dan heb je ook echt weinig.

Ik heb bij veel merken nagevraagd, en voor mijn oren(rechte gehoortunnel) zijn die universele doppen toch beter, en dat merk ik ook. Had 8 euro voor de mijne betaald, van Alpine.
 
Is er ook iemand die ervaring heeft met comfoor doppen en een ander merk? Mijn comfoor doppen deden het in principe prima (ik heb denk ik niks te klagen met een levensduur van 3+ jaar dagelijks gebruik) maar we zijn natuurlijk altijd op zoek naar het beste :P

Ik kan geen mening geven over een ander bedrijf dan fa. Comfoor.
Bij mijn werkgever meet fa. Comfoor altijd de otoplastieken aan, en altijd met goed resultaat.
Voor mijn werk sta ik in omgevingen met veel lawaai +100dB en meer.
Je kunt verschillende dempers erin laten zetten, en bij mij zitten de zwarte erin.
Voor de motorhelm heb ik speciale laten maken, deze zijn extra klein zodat je niet voelt drukken in je oor.
Elke 3 jaar worden er nieuwe aangemeten ivm groei van je oren, deze groeien nl je hele leven door. Vandaar de pasvorm na 3 jaar.
 
Ik heb de mijn aan laten meten bij schoonenberg, ze werken perfect en zitten lekker. E volgende set haal ik weer bij hun.
 
Hoewel je vraagt naar ervaring met Comfoor en een ander merk, hier even mijn ervaring met Exinore. De zachte otoplastieken zijn zeer geschikt. Voorheen reed ik met de vlakfilter-doppen (gebruik ze ook tijdens het drummen) met 25dB SNR-demping. Dat ging erg goed. Nu heb ik andere filters erin gekregen (volgens mij met 20 dB SNR), en die werken net wat minder goed. Ik word wat vermoeider tijdens het rijden. Dit kan echter ook komen door het koordje wat er nu aan de doppen gedaan kan worden. Daardoor steekt er een oogje net wat verder uit, wat wellicht wat druk van de helm veroorzaakt. Tegenwoordig rijd ik langere stukken dus met EAR Soft Neons met een SNR van 33 dB. Dat werkt toch wel een stuk beter.

Al met al zijn de Exinore-otoplastieken erg prettig. Aandachtspunten die ik je zou willen meegeven zijn dat je ze dan zonder koordje bestelt (zodat het oogje er niet aan zit), en voor de zwaarste demping gaat.

Ik zie trouwens dat ze ook motorrijders-otoplastieken maken. Die hebben een SNR van 29 dB, en hebben een kleinere pasvorm dan de doppen die ik heb. Exinore Biopact. Gezien mijn verdere ervaring met Exinore durf ik je die wel aan te raden...
 
Ik heb otoplastieken van de baas, merk: Elacin. Weinig keuze voor een ander merk, of ik moet eea zelf bekostigen natuurlijk.
Maar na meerdere setjes in zo'n 10 jaar nog steeds tevreden mee...
 
Laatst bewerkt:
Noizezz oordoppen schijnen ook goed te zijn. Vrijdag heb ik een afspraak om ze aan te meten. Klasgenoot heeft ook deze doppen op de motorbeurs aan laten meten :Y
 
Doe mij maar die bontgekleurde schuim dopjes van de Hema, gaan relatief lang mee, sluiten goed af en kosten maar een paar eurie... :Y
 
Even een vraagje tussen door.. op aanraden van iemand heb ik Partyplug van Alpine gehaald en het werkt ook volgens mij even goed... meer mensen ervaring?
 
Buttplug.png


Dan is de vraag, maken zij ze ook op maat?
 
ik wil niet weten wat voor tupperware parties je geeft hoor :D

ik heb zelf ook van de baas. moet ook wel in een fabriekshal met +80db constant
merk is me ff ontschoten maar meende exinore
dempen goed. je kan volgens mij ook nog verschillende sterktes van het dopje krijgen (de filter bedoel ik er niet mee)
 
Terug
Bovenaan Onderaan