Oude helmen

De "gewone"heb ik weggegooid ,de wat mooiere staan boven te *D
 
Bij het grofvuil, en zeker niet naar de kringloop zoals de gemeentewerfmedewerker suggereerde.
 
Ik heb nog een oude Shoei, John Kochinski replica liggen. Uit de oude tijd. Gaat nooit weg.
s-l300.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet met je recente helm naar de kartbaan?
Ik ga 1x per jaar karten met een hele club (40 man) van het werk, in estafettevorm. Dan moet je de helm tussendoor telkens ergens kwijt en heb je risico dat ie ergens vanaf valt / een schop krijgt. Heb er niet continu zicht op, dus je zou het wellicht niet eens weten.

Daarnaast is bij karten het risico niet superhoog en de snelheid ligt niet zo heel hoog, dus leek een oude helm mij prima materiaal.
 
Ah op die manier.

De reden dat ik me dat afvroeg was omdat ik een soortgelijke discussie weleens heb gehad met een collega.
We gingen met het werk karten en hij kwam daarheen op de motor maar met karten pakte hij een helm van de kartbaan ipv zijn eigen helm.

Ik had mijn eigen helm meegenomen (was met de auto) en hij gaf als reactie dat hij zijn goede helm niet ging gebruiken met karten omdat deze goed moest zijn voor op de motor, terwijl ik juist voor mijn eigen helm koos omdat ik mijn hoofd gewoon goed wilde beschermen ( en niet in zo’n vieze stinkhelm van de kartbaan op hoefde ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan