Overheid ontpopt zich als ordinaire graaiclub

Doodziek?

  • Ja, ik krijg ook last van braakneigingen

    Stemmen: 4 1,9%
  • Prima, dan betaal ik minder belasting

    Stemmen: 8 3,9%
  • De overheid is een grote graaiersbende

    Stemmen: 78 37,9%
  • De politie moet weigeren hier nog langer aan mee te doen

    Stemmen: 100 48,5%
  • Het interesseert me allemaal geen fluit

    Stemmen: 16 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    206
[me="elle"]snapt de commotie niet zo.[/me]
Er zijn allerlei redenen om de snelheid te beperken. Veiligheid en milieu zijn goede argumenten. Aangezien de gemiddelde burger die argumenten direct vergeet wanneer 'ie in zijn/haar koekblik stapt, vind ik het prima wanneer de overheid toeziet op de snelheidsbeperking.
Met z'n allen zijn we het redelijk eens dat het milieu meer gespaard moet worden. Ook vind men het prima dat de overheid daarop toeziet. Maar begin ook eens bij jezelf en matig ook je rijstijl.
Voor ring west van de A10 geldt een beperking tot 80 km/uur. Sindsdien zijn de files een stuk minder en is de uitstoot van troep weer binnen de normen (evengoed wil ik nog steeds niet direct aan de ring wonen). Prima toch (nouja, de koekblikkers zijn zo bang voor de trajectcontrole dat ze gemiddeld 74 rijden)?

Volgens mij is het redelijk ondoenlijk om per burger te bekijken of 'ie veilig genoeg rijdt en milieubewust genoeg rijdt. Bovendien wil je niet dat een dikke amerikaan max 80 mag rijden waar een japanse hybride 130 mag ivm milieubelasting. Dus die 120 km als bovengrens stellen en ondertussen proberen de gemiddelde uitstoot per voertuig te verminderen vind ik prima.

Maar goed, dit is vast vloeken in de kerk. 8-) En het komt vast omdat ik nog geen boete heb gehad, ook al rij ik op de brommert doorgaans 5-10% te snel.

:')

de indoctrine van de overheid is er goed ingeramt.

de snelheidsbeperkingen zoals we die kennen stammen af van de olie crisis, niet echt met veiligheid.

wanneer past de overheid trouwens de verkeers limieten aan aan de technologische vooruitgang van auto's en motoren?

de remmerij en stabiliteit is veel beter geworden waardoor je makkelijk 150 zou kunnen rijden op de snelweg zonder gevaar te vormen.
 
off-topic maar toch ook weer niet: de overheid is per definitie toch altijd een ordinaire graaiclub :?

Kreeg van de week bijvoorbeeld de WOZ-waarde binnen van m'n huis wat in juni 2007 is opgeleverd. De WOZ-waarde per 1 januari 2008 (ruim 6 maanden later dus) zou volgens hun ruim 62 % !!! hoger liggen als wat de koopsom v.o.n. was :X

Ik heb de beste man gebeld en maar gezegd dat hij m'n inboedel erbij krijgt voor dat geld _O- _O- _O-

Hij kon de grap niet waarderen :+

Taxatie-specificatie volgt :P

Eerste jaar van je WOZ betrof alleen de bouwgrond, waarschijnlijk. Nu hebben ze het volledig casco berekend....... :)

Geef het volk brood en spelen....

lees: uitkeringen en voetbal.

Moet ergens van betaald worden, toch? Ieder volk krijgt de regering die 't verdient. Op een forum piepen heeft geen zin...als 't je dwars zit dan regel je een protestmars in Den Haag op een zaterdag die door honderduizenden bezocht zal worden (NOT) en zet je de politiek onder druk.

Tot nu veel gepiep en weinig protestmarsen.....

Guod Vide
 
Ik zal er wel overheen gelezen hebben maar al maanden geleden kwam een of andere minister er eerlijk voor uit: De huidige regeling voor schoolboeken wordt aangepast, die zijn vanaf dit jaar gratis. En één keer raden welk potje deze extra kostenpost moet dragen...

Je kan lullen wat je wilt maar het is (naar mijn weten) echt voor het eerst dat een minister er eerlijk voor uitkomt dat de opbrengsten van bekeuringen ten goede komen aan andere zaken dan verkeersveiligheid.

Feit blijft dat deze manier van belasting innen bijzonder veel frustraties teweeg brengt en als onrechtmatig/oneerlijk gezien kan worden...
 
Volgende keer maar ff bij meneer Spee melden....:

Já .... maar we doen het voor een goed doel. Zo kunnen die onnozelaaars op het LMBO ook betaald leren ....

:+

En uiteraard... ik wil hier niemand mee beledigen...
 
Laatst bewerkt:
Bij de volgende begroting zien ze hoeveel het oplevert. "da's interessant" kunnen wij nog wel wat extra halen.
Ach 20% is maar 2,5 miljoen extra. "Mag het ietsje meer zijn" vroeg de slager vandaag nog.
 
de indoctrine van de overheid is er goed ingeramt.[/...] :?

de snelheidsbeperkingen zoals we die kennen stammen af van de olie crisis, niet echt met veiligheid.
:?

wanneer past de overheid trouwens de verkeers limieten aan aan de technologische vooruitgang van auto's en motoren?
Kweenie of ze dat doen. Lijkt mij geen slecht idee, als milieu een item is. De eisen aan de uitstoot van fabrieken zijn al flink opgeschroefd. Waarom zou dat niet ook bij uitstoot van weggebruikers mogen?

de remmerij en stabiliteit is veel beter geworden waardoor je makkelijk 150 zou kunnen rijden op de snelweg zonder gevaar te vormen.
Veiligheid is dan ook niet het enige waar men zich druk om zou moeten maken.
 
De gierigheid en graaierigheid van de overheid wordt steeds erger. Nu is het met bekeuringen zo, straks is het weer met een of andere belasting op wat dan ook zo.

Dan stelt een minister van financien dat het salaris van ministers omhoog moet, en de gewone burger moet maar kijken hoe die rondkomt.
 
Duidelijk allemaal 50 gaan rijden op autowegen en 60 op snelwegen! (Volgens de wet mag dat, minimaal de helft kunnen rijden van de toegestane maximum snelheid :P) Kijken of ze daar blijer van worden!

Misschien wat te serieus voor vandaag maar is dit een wet ? ik kende hem niet. Lijkt me lastig te handhaven zo'n minimum snelheid.

Wel weet ik dat dit bestaat bij stijgende stukken snelweg in de alpenlanden
 
En dan te bedenken dat er in 2007 10% !! meer boetes voor te hard zijn uitgeschreven tot (Jaaa telt u even mee): 12.640.881 met een opbrengst van € 550 miljoen. :r

Ik vraag me af of in somige gevallen de dienders niet ergens anders ingezet kunnen worden als je leest dat nog geen kwart van de misdrijven wordt opgelost. :X

(ik zal sommige reacties voor zijn:)
Ik weet dat als je te hard rijdt en een prent krijgt je niet moet zeuren maarrrr de prioriteiten kunnen volgens mij wel op een andere manier gesteld worden.

En ja het boete beleid zal wellicht bijdrage aan minder verkeersslachtoffers maar of dat in alle gevallen ook zo is???
 
:?:?Kweenie of ze dat doen. Lijkt mij geen slecht idee, als milieu een item is. De eisen aan de uitstoot van fabrieken zijn al flink opgeschroefd. Waarom zou dat niet ook bij uitstoot van weggebruikers mogen?Veiligheid is dan ook niet het enige waar men zich druk om zou moeten maken.

oliecrisis ---> maximum snelheid zodat er minder olie werd verbruikt.
na de crisis zo gelaten.

milieu gezeik, laat de algemeen vette westerlingen eens wat minder vlees knagen en dat levert veel meer op dan verkeer.
maar ja, beter autootje/motor pesten onder motto "veiligheid" dan dat je de hele bevolking tegen je in het harnas jaagt.

de overheid roept "verkeer is het slechts voor het milieu" en iedereen die niet ff zelf nadenkt loopt erachter aan.

66,7% belasting op brandstof moet toch genoeg zijn om te investeren in energieschone motoren en dergelijke of gebruikt de overheid het geld ergens anders voor |(
 
het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod,

Als de vraag hoog is (wij dus veel overtredingen maken)
is de prijs ook hoog.

De beste manier om een hele afdeling van de overheid op te heffen (incl Koos Spee) is gewoon met z'n allen een half jaartje geen overtreding begaan.
Niet 60 rijden op de autoweg, maar gewoon de maximale snelheid.
Dan hebben Koos en zijn kompanen geen werk meer en worden ze ontslagen. En de rest van de politie heeft meer tijd om te doen waar ze eigenlijk voor zijn: Boeven vangen.

OK het kost even wat moeite, 'n half jaartje je even inhouden, maar dan heb je ook wat.

Politie vangt boeven;
Koos Spee werkeloos;
De zwarte kabouter van de televisie weg;
Etc, vul maar aan.


Ben alleen benieuwd wat ze dan gaan verzinnen om het gat in de begroting hand van de overheid te vullen
 
:')

de indoctrine van de overheid is er goed ingeramt.

de snelheidsbeperkingen zoals we die kennen stammen af van de olie crisis, niet echt met veiligheid.

wanneer past de overheid trouwens de verkeers limieten aan aan de technologische vooruitgang van auto's en motoren?

de remmerij en stabiliteit is veel beter geworden waardoor je makkelijk 150 zou kunnen rijden op de snelweg zonder gevaar te vormen.


:^ :^
 
diemax snelheid is nog van de tijd dat niet iedereen een auto had net als de regel 1,25-1,5 keer het aantal parkeerplaatsen tov huisnummers

nu heeft bijna iedereen 2 en soms meer auto's in het gezin.
dus de weg is drukker dus die 150 kan je haast niet veilig rijden, vooral omdat iedereen zo druk is met bellen en prutsen met de gps/palmtop of aantekeningen voor de meeting aan het doornemen is.

millieu is niet het argument anders zouden ze de max weer naar 100 km terugbrengen in gans nederland
verkapte inkomsten zijn het wel
 
De houderschapsbelasting van mijn brommertje was ook al gestegen van 62 naar 72 pleuro p/j. Daar heb ik verder ook nog niemand over gehoord, dus ik zal wel de eerste zijn. :P
 
Ik heb gestemd op "De overheid is een grote graaiersbende". Natuurlijk kun je -zoals de meerderheid hier- zeggen dat de politie moet wijgeren hier aan meet we werken maar dat zou natuurlijk een kwalijke zaak zijn: de politie maakt de regeltjes niet, ze worden ervoor betaald om de regels te handhaven. doen ze dat niet dan is dat werkwijgering.
 
het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod,

Als de vraag hoog is (wij dus veel overtredingen maken)
is de prijs ook hoog.
terug in de boeken. Vraag en aanbod geld alleen voor een vrije markt.

overigens is de rest van het verhaal onzin. De wet is namelijk zodanig gemaakt dat je altijd een boete kunt krijgen. Ook als je je aan de snelheid houdt.

Zo zou je theoretisch 60 kunnen rijden op de snelweg. Maar je mag daar een bon voor krijgen. Immers bellemmer je het verkeer. en zo zijn er nog een aantal dingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gestemd op "De overheid is een grote graaiersbende". Natuurlijk kun je -zoals de meerderheid hier- zeggen dat de politie moet wijgeren hier aan meet we werken maar dat zou natuurlijk een kwalijke zaak zijn: de politie maakt de regeltjes niet, ze worden ervoor betaald om de regels te handhaven. doen ze dat niet dan is dat werkwijgering.
:^ dat dacht ik dus ook.
 
terug in de boeken. Vraag en aanbod geld alleen voor een vrije markt.

overigens is de rest van het verhaal onzin. De wet is namelijk zodanig gemaakt dat je altijd een boete kunt krijgen. Ook als je je aan de snelheid houdt.

Zo zou je theoretisch 60 kunnen rijden op de snelweg. Maar je mag daar een bon voor krijgen. Immers bellemmer je het verkeer. en zo zijn er nog een aantal dingen.

Maar het is een vrije markt.... :+
Niemand verplicht ons om een boete te scoren... :N
 
Ik mis een aantal antwoorden in je poll. Met geen enkele ben ik het eens, omdat ik er niet doodziek van word. Niets is minder waar, ik wil juist dat er nog meer gecontroleerd wordt, want weet je waar ik doodziek van word? Mensen die het prachtig vinden of geen enkel bewustzijn hebben m.b.t. bumperkleven. Mensen die vlak voor kruispunten met een hoge snelheid inhalen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar kan en wil ik niet vrolijk van worden als motorrijder.

Als iedereen netjes aan de regels houdt, worden er vanzelf minder bekeuringen uitgedeeld. Natuurlijk rij ik ook weleens te hard. Als ik daarvoor een boete krijg, word ik daar ook niet doodziek van, want het is mn eigen schuld.
Hear hear. Ik hoor veel te veel gemiep over boetes die eenvoudig te voorkomen zijn als je je een beetje aan de regels houdt. Deze regels zijn niet voor niks opgesteld; ze moeten ons als weggebruikers in het gareel houden. En kennelijk zijn er een hoop die niet voldoende zelf discipline hebben om de gashendel onder controle te houden. Is dat nu zo moeilijk? Als je wil racen kun je op Neurenberg of Zandvoort terecht; wil je de doodsspanning er ook bij, ga de Duitse autobahn op.

Maar loop niet te piepen over die paar euri die je niet hoeft te betalen als je je domweg aan de regeltjes houdt. Zo moeilijk is dat niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan