Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

ze racen hier voorbij!
Laat filmpjes zien van motoren die netjes met nog geen 50 in een treintje een rustig ritje maken _O-
Stelletje bejaarde jankerts. Als je niet weet dat motoren over de dijk rijden dan kom je echt uit een ei.
Vervelend voor die mensen, maar je gaat op een paar meter van een doorgaande weg wonen, wat had je dan verwacht :?
Blijkbaar rust en stilte,maar zoals ons hier ook werd uitgelegd door de rechter dat er niet zoiets bestaat als recht op woongenot
toen ze een weg gingen aanleggen 5 meter van mijn achtertuin en niet moesten zeuren geld dat ook voor die dijkbewoners.
 
We hebben regelmatig een kleinkind te slapen van 2 jaar. We wonen aan een randweg (om de wijk) en dus ook redelijk veel verkeer. Op zich weinig last. Maar er woont een motorrijder in de buurt die er een sport van maakt zo hard en luid mogelijk te rijden. Als je kleinkind dan een middagdutje doet en gillend wakker wordt van die ASO, dan vergaat je de empathie voor deze motorrijder al heel snel. Genoeg motorrijders in de buurt, maar deze maakt het wel erg bont. Heb 'm nog niet kunnen aanspreken......
 
Blijf het bijzonder vinden dat mensen een dijkhuis kopen voor de rust. Kunnen ze niet nadenken en/of vooronderzoek doen?

Jawel, maar toen ze de eerste keer gingen kijken, met de makelaar, in oktober was het heerlijk rustig.
Het huisje had nog authentieke kenmerken, panneeldeuren, glas in lood raampjes, zachtboard plafond en schrootjes en een kelder waar nog wat weckpotten stonden.
Oh, hoe idyllisch, zo leuk.
Ja er was een moestuin en ook nog een paar fruitbomen.
Er moest veel aan gebeuren, met wat vrienden enthousiast gestart, maar iedere week kwamen er minder en er moest nog veel gebeuren.
Toch maar een aannemer ingeschakeld.
De tuin moest ook nog het eea aan gebeuren., wat het onkruid stond inmiddels 2 meter hoog.
En toen was er het eerste mooie voorjaarsweekend, het was de hele week al voorspelt.
Heerlijk, lekker in de tuin aan die lange tafel zitten met vrienden, met brandnetelthee.
Maar ohjé, de hele dag kwam er motoren voorbij, dat was nog niet gebeurd.
Ach en wee, dat had de makelaar niet verteld.
Wat een miskoop.
 
@ uitlaat Super-Blackbird
Ook op mijn BB heb ik een aftermarkt Laser-uitlaat. Bij overname 2e hands zaten die pijpen er op vanwege de 'mooie sound'. (zo zei de ex-eigenaar)
Meegekregen extra setjes dB-killers voor de gewenste hoeveelheid herrie. Dat is GEEN, of 1 van de 2 verschillende types dB-killers.
Verwijderen of omwisselen is 1 min werk. Bij mij zit de meest dempende er gewoon in. Ik hoef geen extra herrie.
Overigens hebben deze uitlaten zeker een mooi geluid! Een maat van mij met een RT staat er vaak bij te kwijlen............:9~
O ja, De originele pijpen heb ik toen gelijk meegekocht en hangen nu (nog nieuw) in de schuur. Dus als er hier ooit TÜV komt.......?
O, ik rij zelf ook met Laser Hotcams met de stilste dB-killers er in. Dat geluis is zeer acceptabel.
Ik heb er een paar jaar geleden Akrapivics onder gehad, die waren bij meting stiller dan de originele fluisterpijpen. Die heb ik vervangen door een setje Werx-dempers omdat die mooier stonden.
Echter, die waren mij te luid, dus die zijn er ook weer vanaf.
De originele heb ik ook nog liggen.
 
Jawel, maar toen ze de eerste keer gingen kijken, met de makelaar, in oktober was het heerlijk rustig.
Het huisje had nog authentieke kenmerken, panneeldeuren, glas in lood raampjes, zachtboard plafond en schrootjes en een kelder waar nog wat weckpotten stonden.
Oh, hoe idyllisch, zo leuk.
Ja er was een moestuin en ook nog een paar fruitbomen.
Er moest veel aan gebeuren, met wat vrienden enthousiast gestart, maar iedere week kwamen er minder en er moest nog veel gebeuren.
Toch maar een aannemer ingeschakeld.
De tuin moest ook nog het eea aan gebeuren., wat het onkruid stond inmiddels 2 meter hoog.
En toen was er het eerste mooie voorjaarsweekend, het was de hele week al voorspelt.
Heerlijk, lekker in de tuin aan die lange tafel zitten met vrienden, met brandnetelthee.
Maar ohjé, de hele dag kwam er motoren voorbij, dat was nog niet gebeurd.
Ach en wee, dat had de makelaar niet verteld.
Wat een miskoop.
Moraal van dit verhaal,verkoop je dijkwoning vooral in de winter of najaar:+
 
Blijkbaar rust en stilte,maar zoals ons hier ook werd uitgelegd door de rechter dat er niet zoiets bestaat als recht op woongenot
toen ze een weg gingen aanleggen 5 meter van mijn achtertuin en niet moesten zeuren geld dat ook voor die dijkbewoners.

Nou, dat ziet de rechter in de casus Lekdijk/Lopik toch echt anders........
 
We hebben regelmatig een kleinkind te slapen van 2 jaar. We wonen aan een randweg (om de wijk) en dus ook redelijk veel verkeer. Op zich weinig last. Maar er woont een motorrijder in de buurt die er een sport van maakt zo hard en luid mogelijk te rijden. Als je kleinkind dan een middagdutje doet en gillend wakker wordt van die ASO, dan vergaat je de empathie voor deze motorrijder al heel snel. Genoeg motorrijders in de buurt, maar deze maakt het wel erg bont. Heb 'm nog niet kunnen aanspreken......
En wat zou je dan zeggen?
 
Blijf het bijzonder vinden dat mensen een dijkhuis kopen voor de rust. Kunnen ze niet nadenken en/of vooronderzoek doen?
Iets meer vooronderzoek, zou niet zo verkeerd zijn geweest.
Dat er motoren voorbij komen..............Soit! Je weet dat als je aan de dijk woont en dat er veel verkeer voorbij komt/ kan komen.
Maar dat daar veel exemplaren tussen zitten met lawaai ver boven toegestane geluidsgrens, dat zou je dan weer niet hoeven verwachten.

Hetzelfde heb je met mafkezen, die een huis kopen pal aan de snelweg.
Die snelweg is er al lang. Nieuwe huizen worden erlangs gebouwd. Nieuwe bewoners erin. Eerste week nog blij.
Die gaan dan na korte tijd klagen over geluidsoverlast. Ergste is dan ook nog dat ze gaan pleiten voor snelheidsbeperking. :X
Je steekt je kop in de strop en als die dan onvermijdelijk aangehaald wordt, dan begin je te piepen ;(
 
Moraal van dit verhaal,verkoop je dijkwoning vooral in de winter of najaar:+

Veel realiseren zich niet hoeveel werk het "buiten wonen" met zich meebrengt.
Die zien de mooi onderhouden tuinen, waar veel werk in zit.
's Winters wordt er slecht of helemaal niet gestrooid.
En je loopt ook niet even gauw naar de supermarkt.
Ik heb ook op een buiten gewoond, op mijn 12e reed ik al op een brommer en op mijn 15e had ik een auto.
Dat is wel leuk, veel sleutelervaring opgedaan.
Jagen, schieten, afval verbranden etc.
 
Jawel, maar toen ze de eerste keer gingen kijken, met de makelaar, in oktober was het heerlijk rustig.
Het huisje had nog authentieke kenmerken, panneeldeuren, glas in lood raampjes, zachtboard plafond en schrootjes en een kelder waar nog wat weckpotten stonden.
Oh, hoe idyllisch, zo leuk.
Ja er was een moestuin en ook nog een paar fruitbomen.
Er moest veel aan gebeuren, met wat vrienden enthousiast gestart, maar iedere week kwamen er minder en er moest nog veel gebeuren.
Toch maar een aannemer ingeschakeld.
De tuin moest ook nog het eea aan gebeuren., wat het onkruid stond inmiddels 2 meter hoog.
En toen was er het eerste mooie voorjaarsweekend, het was de hele week al voorspelt.
Heerlijk, lekker in de tuin aan die lange tafel zitten met vrienden, met brandnetelthee.
Maar ohjé, de hele dag kwam er motoren voorbij, dat was nog niet gebeurd.
Ach en wee, dat had de makelaar niet verteld.
Wat een miskoop.

zo hebben ook velen een "leuke opknapper" gekocht in groningen ...............|(
 
Ach altijd dat oeverloos gelul over uitlaten,zowel pro als anti
Voor mij hoeven die open pijpen zonder dB killers niet.
Ik heb termignoni,standaard,op mijn fiets zitten,waar je vanzelf de killers erin draait om niet na een ritje van 600 kilometer helemaal gestoord te worden 🤪
Maar ik ga ook niet met het belerende vingertje naar anderen wijzen.
Als ik een tourtje doe ga ik dikwijls door de week en dijkjes zijn al helemaal niet aan mij besteed.
Dit vind meestal,doordeweeksi.v.m 5 ploegen, plaats in duitsland en luxemburg,waar de pakkans het grootst zou zijn ,nou na 17 jaar duitsland a 4 / 5 keer per jaar nooit problemen gehad met geluid.
Ik rij dan ook niet als een idioot door de dorpen en gehuchten daar maar rustig met gepaste snelheden🤗

Verder ben ik door de jaren veel meer het inlaat geluid gaan waarderen,zoals de diepe sound van een GSXR 750,het rauwe van de daytona 675 en nu de hele dikke grom van de corsaro.
Op het circuit worden dikwijls de hoogst gemeten waardes ook veroorzaakt door de airboxen,lekker😍
 
Ik ga niet lopen zeiken en ik ga geen overlast veroorzaken.

De schreeuwende egels gaan er af en onderstaande fabrieksdempers komen er op.

3E761BBF-DE25-4416-8A93-A81EFA8D00EF.png


Wat een ander doet ga ik niet (over) (ver)oordelen dat is aan iedereen voor zichzelf.
De zuurtegraad is hoog genoeg.
 
Gewoon gaan handhaven in plaats van weggedeelten afsluiten. Wordt vanzelf het kaf van het koren gescheiden. Maar dat is in dit land de grote valkuil. In het Haagse zitten een hele hoop "verzinners" in het pluche, in plaats van bestuurders. Allerlei regels verzinnen, alles privatiseren maar een fatsoenlijk uitvoeringsbeleid is er niet.
Nee, heel veel blijven lullen en de diverse partijen het lekker zelf laten uitzoeken. Polderen, pappen en nathouden!!
 
Net zo min als dat er niet gehandhaafd wordt op brul-pijpen, wordt er straks ook niet gehandhaafd op motor-dijkverbod.
Alle overtredingen op allerlei gebied wordt in NL afgehandeld met (zoals jij het zegt) "pappen en nathouden".
Het wordt idd alleen vervelend als je oom agent toevallig dan toch een keer tegenkomt op een verbods-dijk!

Het enige wat justitie wel voor elkaar heeft dat zijn de flits-camera's voor rood en voor snelheid!
Komt niemand meer aan te pas. Acceptgiro komt helemaal vanzelf bij jou in de bus.
 
Ik begrijp niet dat zaken die vroeger ‘gewoon’ waren, gedoogd werden en nu helemaal tot het uiterste op de spits gedreven wordt....en moet meemaken omdat nog steeds motor rij....nogmaals ik heb alle perioden meegemaakt van sex, drugs en rock en roll zegmaar....

Ik heb geen zin om ‘mijn gedachten goed’ te veranderen....en ik doe het ook niet. Het waren en zijn mooie tijden....en betere tijden komen er ook nog aan........_O-
 
Net zo min als dat er niet gehandhaafd wordt op brul-pijpen, wordt er straks ook niet gehandhaafd op motor-dijkverbod.
Alle overtredingen op allerlei gebied wordt in NL afgehandeld met (zoals jij het zegt) "pappen en nathouden".
Het wordt idd alleen vervelend als je oom agent toevallig dan toch een keer tegenkomt op een verbods-dijk!

Het enige wat justitie wel voor elkaar heeft dat zijn de flits-camera's voor rood en voor snelheid!
Komt niemand meer aan te pas. Acceptgiro komt helemaal vanzelf bij jou in de bus.
Ergens in de polder tussen Blokzijl en Giethoorn, mooie stuurweggentjes. Maar daar zomers op zondag toch geregeld een controle met lasergun. En kijk maar kilometers vooruit, want zij hebben je eerder dan dat jij ze opmerkt. Terwijl ze toch open en zichtbaar staan. Neen controle is er wel, en net als je het niet hebben wil.
 
Ik begrijp niet dat zaken die vroeger ‘gewoon’ waren, gedoogd werden en nu helemaal tot het uiterste op de spits gedreven wordt....en moet meemaken omdat nog steeds motor rij....nogmaals ik heb alle perioden meegemaakt van sex, drugs en rock en roll zegmaar....

Ik heb geen zin om ‘mijn gedachten goed’ te veranderen....en ik doe het ook niet. Het waren en zijn mooie tijden....en betere tijden komen er ook nog aan........_O-


Ik denk dat men zich vroeger niet zo druk maakte.
Tegenwoordig moet iedereen een dikke baan, dikke auto, dik huis, een gelukkig gezinnetje op Facebook, kinderen met minimaal havo. Etc etc.
De druk om te presteren maakt prikkelbaar, de verdraagzaamheid word daardoor steeds minder.

Pietje die vroeger elke dag met z'n broodtrommeltje achterop de fiets naar de fabriek ging, en blij was dat er brood op tafel kwam en de kinderen überhaupt naar school konden, die had daar geen last van....
 
Wat ik in het programma toch eng vond om te horen, is dat de vorig jaar 138 uitgedeelde bekeuringen omtrent geluidsoverlast zijn uitgegeven op basis van 'de mening van de agent'...
Dus als Oom Agent vindt dat hij van mening is dat jouw brommert teveel geluid produceert (zonder meting en blijkbaar vooronderzoek naar hoeveel jouw fiets mág maken)...prent!

Daar moet elke advocaat toch gehakt van maken lijkt me?
Ik vind als burger ook wel eens wat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan