Passen alle dempers op alle fietsen?

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Kan ik elke willekeurige demper pas maken op mijn zxr?

En dan bedoel ik qua vermogen, ik ga offcourse geen 1000cc demper nemen maar bv van een zx6r of r6 ofzo?

ik ga denk mn bsm systeem laten stralen en coten en dan een andere (2e hands) demper erop, maar rijdt ie dan wel goed met evt afstellen?
 
Ik wou dat het waar was. Probleem is volgens mij voornamelijk de diameter die nogal eens verschilt, het moet wel passen natuurlijk. Maar hou me maar op de hoogte als je wat interessants leert.
 
Ik wou dat het waar was. Probleem is volgens mij voornamelijk de diameter die nogal eens verschilt, het moet wel passen natuurlijk. Maar hou me maar op de hoogte als je wat interessants leert.

ik kan alles wel pas maken, maar als ie dan niet rijd schiet het nog niet op ;(
 
Het heeft helemaal geen zin om zo'n pijp erop te zetten. Hij is sowieso al veels te groot (waardoor het misschien ook nog wel lelijk lijkt) en de gasdoorlaat is ook te groot.

Kdenk dat als je er een VEELS te grote demper opzet (bijv van een 1000cc) dat het dan hetzelfde is alsof je zonder uitlaat rijdt. Nu weet ik wel dat je dàt niet van plan bent, maar ff als voorbeeld.

Ook gaat ie ws met een 600cc sportdemper veel armer lopen want je hebt veel minder tegendruk. Gevolg is dat alles weer veelste warm wordt en je em dus evt zou moeten dynojetten (tsing $$$).

Alles is pas te maken, maar geweldig werken zal het denk ik niet.
Koop gewoon een 400cc sportdemper, er is toch genoeg te koop...

:) :)
 
Alles is pas te maken, maar geweldig werken zal het denk ik niet.
Koop gewoon een 400cc sportdemper, er is toch genoeg te koop...

:) :)

maar niet tweedehands, of weet er iemand wat? enne, die bsm die ik nu heb is ook een holle pijp, als ik die recht zou maken kijk je zo de cilinders in, of is dat altijd zo? en zou er zoveel verschil tussen 400cc en 600cc zitten dan?
 
maar niet tweedehands, of weet er iemand wat? enne, die bsm die ik nu heb is ook een holle pijp, als ik die recht zou maken kijk je zo de cilinders in, of is dat altijd zo? en zou er zoveel verschil tussen 400cc en 600cc zitten dan?

MOET IK NOU ALLES ZELF DOEN?!?!? :(

Goedkope demper...

;)

Trouwens... kijk eens naar de verschillen in peekaa's tussen de 400's en de 600's en je weet het verschil in demper.

En ja, je kunt zo door een sportdemper heenkijken.. Da's namelijk absorbtie... :)
 
ja die had ik ook gezien maar zal wel niks zijn voor die prijs.
Hij mag best 150 a 200 euro kosten, wil wel wat echt moois. maar iig bedankt :)
 
ja die had ik ook gezien maar zal wel niks zijn voor die prijs.
Hij mag best 150 a 200 euro kosten, wil wel wat echt moois. maar iig bedankt :)

Oh boy... Waarom moet het nou weer per se duur zijn...

Tis een BOS demper... toch redelijk gerespecteerd merk.
Waarom zal het nou nix zijn?? Omdat ie toevallig maar €50,-- is??
Bel die gast gewoon op...
:)
 
echt mooi en 150/200 euro..

volgens mij gaat er iets niet helemaal samen.. maar zal voor je duimen jasper
 
Op dinsdag 12 november 2002 16:35 schreef Rage het volgende:En ja, je kunt zo door een sportdemper heenkijken.. Da's namelijk absorbtie... :)
Hmmm..dan vraag ik me af hoe je mijn pijp noemen gaat; binnenpijp ligt er namelijk los in inmiddels.. ;)
 
Hmmm..dan vraag ik me af hoe je mijn pijp noemen gaat; binnenpijp ligt er namelijk los in inmiddels.. ;)

Eehmm... jouw pijp??
Ik ken het type niet maar ik denk dat het een ILLEGALE pijp is... :P :P
En LUID waarschijnlijk ook, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee... :)
 
Heeft de vorige eigenaar zelf in mekaar gebakken. Nogal illegaal dus, en nu helemaal. Het was ooit een nette absorptiedenper, maar in de loop vande tijd is er dus het een en ander los gaan zitten. Ik zou 'm er net zo goed af kunnen halen waarschijnlijk, maar dat staat zo overduidelijk illegaal, nu zie je het van buiten nog net niet.

...Ja inderdaad, ik moet er wat aan doen....
 
echt mooi en 150/200 euro..

volgens mij gaat er iets niet helemaal samen.. maar zal voor je duimen jasper

kijk maar op marktplaats, voor dat geld kan je zo 10 onbeschadigde carbon laserdempers , en meer van die dingen kopen, dus dat valt wel mee, stond zelfs een termigoni voor 180 ofzo.
 
Okee, dan niet. Hij is in ieder geval iet gekeurd of zoiets. Als je het helemaal officieel bekijkt lijkt me dat illegaal. Of ben ik gek?

Ah... dus zo werkt sarcasme... (tenminste ik neem aan dat dat zo is bedoeld... je kunt nooit weten natuurlijk... :P )

Maarre... officieel gezien is toch ALLES wat je aan een motorfiets verandert, andere knippers, andere bandenmaat, andere demper etc. illegaal omdat de motorfiets daar niet op gekeurd is. En daardoor ook niet verzekerd...

Toch??
 
kijk maar op marktplaats, voor dat geld kan je zo 10 onbeschadigde carbon laserdempers , en meer van die dingen kopen, dus dat valt wel mee, stond zelfs een termigoni voor 180 ofzo.

termigoni als in.. ducati uitlaatjes voor onder de zitjes ????
 
Op dinsdag 12 november 2002 20:17 schreef Jasper Grootveld het volgende:
yup

Het hoeven geen seatpipes te zijn als er toevallig Termigoni opstaat.
Termignoni is gewoon een uitlaatfabrikant net als Arrow, Yoshi, Akra e.d. alleen zij doen nogal veel zaken met Ducati.

In dit plaatje kun je zien dat Termignoni niet alleen seatpipes maakt:
ProjMonster_Termis.jpg


Er waren ook wel pics van Termi's op Japanse fietsen maar die kreeg ik niet tevoorschijn... Zoek maar es met Koekel...
 
Ah... dus zo werkt sarcasme... (tenminste ik neem aan dat dat zo is bedoeld... je kunt nooit weten natuurlijk... :P )

Maarre... officieel gezien is toch ALLES wat je aan een motorfiets verandert, andere knippers, andere bandenmaat, andere demper etc. illegaal omdat de motorfiets daar niet op gekeurd is. En daardoor ook niet verzekerd...

Toch??

Niet verzekerd lijkt me sterk, het is geen brommer!
Je hebt immers geen pk/KW limiet
Voor andere knippers e.d. kan je alleen een boeten krijgen.
(don't shoot me, ik denk/discussier alleen maar mee)
 
Wat zou het btw kosten om het laatste stuk pijp te laten verchromen? als ik er dan een nieuwe demper op zet heb ik een nieuw kompleet systeem, is ook wel :} :}
 
Het hoeven geen seatpipes te zijn als er toevallig Termigoni opstaat.
Termignoni is gewoon een uitlaatfabrikant net als Arrow, Yoshi, Akra e.d. alleen zij doen nogal veel zaken met Ducati.

In dit plaatje kun je zien dat Termignoni niet alleen seatpipes maakt:
(Afbeelding)

Er waren ook wel pics van Termi's op Japanse fietsen maar die kreeg ik niet tevoorschijn... Zoek maar es met Koekel...

Yamaha M1 heeft ook een Termignoni
 
Terug
Bovenaan Onderaan