PDA + GPS op me fietsie

Vraag: De PDA en het BT app. hebben toch ook stroom nodig voor een dagje tuffen?... een PDA apparaat zonder achtergrond verlichting is toch moeilijk leesbaar, of kun je de verlichting van de PDA continue laten aanstaan :?

Ik twijfel dus tussen doorsparen voor een Bluetooth GPS of kiezen voor de z.g. seriele GPS, die je samen met de PDA middels een 12V aansluiting in je tanktas van stroom kan voorzien, zodat het scherm ook nog eens continue verlicht is.

Wie heeft praktijk ervaring met beide oplossingen?

Bob

Overdag heb je de achtergrondverlichting niet nodig. De accu van de GPS gaat zo'n 8 uur mee, die van de PDA 4 uur. Vandaar dat ik een stroomdraadje naar mijn PDA heb aangelegd. Door een heel klein gaatje gaat dat gaatje de waterdichte behuizing binnen. Die is dan niet meer waterdicht bij onderdompeling, maar wel bij regen. Gaatje zit nl. aan de onderzijde.

De GPS zit gewoon onder het zadel. Daar kan deze ook gevoed worden. Van daar gaat er ook een kabeltje naar de antenne die onder de kuip boven de koplamp zit (zie enkele posts naar boven).

Voor korte ritte is de voeding dus niet nodig, wel bij een hele dag toeren.
 
Lijkt me ook een goed systeem, maar BeBu is een beetje verwend :o
BeBu wil in ieder geval een kleurenscherm. Bij onze club zijn er al een aantal met een Streetpilot III en ik voel er ook wel erg veel voor moet ik zeggen. Ik twijfel bij de 2610 aan de waterdichtheid en die is ook gelijk weer een stuk prijziger.

Zit jouw GPS niet te veel voor je klokken :?

Heb zelf pas de 2610 aangeschaft.Wat ik me afvraag hoe je bij de stelling komt om te twijfelen aan de waterdichtheid van de 2610.Hij kan volgens de specs minimaal een half uur in een meter diep water liggen.Ook is hij behoorlijk shockresistant want klappen van 6G !!!! kan hij aan.Dus ik denk dat het wel meevalt allemaal en dat dit een zeer geschikt gps systeem voor op de motor is.Het enige wat ik nog wel wil hebben is de perfect craddle om nog wat meer gebruikers gemak te creeren.
vriendelijke groet Djusty

DSC00525.JPG

DSC00522.JPG



:} :} :} :}
 
Is het nou zo dat je je PDA op de PC moet aansluiten om de bestemming in te voeren? En met zo een streetpilot? Moet je die ook aansluiten?


De garmin streetpilot2610 heeft een intern geheugen waarop je in principe de gehele benelux op kan zetten incl het gedetailleerde stratenplan.Je kan dus net zo als bij een autonav gewoon je bestemming intoetsen en het apparaat loodst je daar gewoon naar toe met beeld en gesproken info.Het voordeel van deze apparaten is dat je ook via de pc met bijgeleverde software een route zelf kan maken en deze dan via een usb kabeltje kan inladen in de 2610.Ook kan je bv bestaande routes die door mede gpssers op het net zijn gezet downloaden en weer in jou gps zetten.Ook zijn die routes weer te bewerken voordat je ze in jou 2610 zet en zo nog veel meer mogelijkheden.De stroom komt via een meegeleverde kabel die je op je bike moet installeren.
Voor meer info google eens op garmin je zal versteld staan van de hits

groetjes Djusty :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan