Pas het qua lengte en dikte. Moet ook goed water dicht zijn.
Hoeveel bobines zitter er op de oudere vfr?
Als de weerstand van de penbobine hoger of gelijk is moet de CDI net zoveel stroom leveren of minder het is alleen lastig om nauwkeurig te meten. Als de CDI meer stroom moet leveren heb je kans dat deze kapot gaat.
Zitten er dezelfde bougies in?
Verder kan ik niet bedenken waarom het naast de pasvorm niet zou kunnen.
Bobines werken als volgt.
Er is een metalen kern met twee spoelen. De primaire spoel zet je een lage spanning op. Via het magnetisch veld wordt de energie overgedragen op de tweede spoel. De dat het aantal windingen per spoel verschilt komt er een hoge spanning vanaf. Zo hoog dat de energie via de bougie door de lucht kan.
Variabelen zijn ingangsspanning en ingangstroom, uitgangsspanning. Hoe hoger de uitgangsspanning hoe beter de vonk cq hoe verder deze kan springen.
Ingangsspanning is volgens mij 12 volt omdat dat dat de boordspanning is. Uitgangsspanning is hoe hoger hoe beter.
Motorconfiguratie maakt niet uit. Als begrijp ik dat bij directe injectie de vonk sterker moet zijn.
zolang je bobijnen gebruikt van een batterij-ontsteking (DC) maakt dat allemaal niet zoveel uit of die nu 3 of 5 ohm primaire weerstand hebben.
Begrijp ik nu dat als je, zoals mijn VFR directe injectie heeft, de vonk sterker moet zijn dan dat je nodig hebt bij een carburateur fiets?
Dus zolang de motorfiets een accu nodig heeft om te blijven lopen kan ik deze gebruiken?
Oké de AC variant kende ik niet. Mijn VFR (2007) heeft in iedergeval geen extra hoogspanningsspoel in de dynamo.