Per heden, ook op drie wielen

ja dat kan van het een op het andere moment wel...

had het met mij k100 ook...
hij begon te slippen zo'n 2 km voor mijn huis.... en ik kwam er NIET meer mee thuis...

totaal geen frictie materiaal meer...
 
hmm gaat toch denk ik de flex worden, want de schetsplaat zit op de achteras vast zo te zien en het is een klein randje dus zou moeten kunnen
full
 
zit wel behoorlijk hoog en komt ook niet lekker terug
klinkt als platen die zover versleten zijn dat het excenter over zijn dode punt is.
Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kooi ingeslagen is en de platen helemaal niet meer terugkomen.
Lekker slopen dus maar, en kijken wat je tegenkomt.

Overigens, bedenk ik nu: mijn CB250N had ook plots geen versnellingen meer. dat kwam doodat het grijpertje van het schakelmechanisme versprongen was. even terugklikken en het was weer in orde.
Maar dat zit bij mijn CB achter hetzelfde deksel dus dat vind je dan wel.
 
was anders wel een bewuste keus om die plaat de bocht te laten afsnijden over dat dekseltje heen. :X

En als je aan de andere kant de bout draait komt ie zo los
 
p.s. die schetsplaat zit met de moer verlast. En met een paar ringetjes ertussen zit het zo dat het net mooi past allemaal.
 
Bij een nadere bestudering was ik er ook redelijk rap uit, heb de schetsplaat gedemonteerd en al snel was het probleem gevonden. 2 koppelingsplaten compleet kaal en de andere hadden hun dienst uren ook al redelijk gemaakt. Dus nieuw setje platen erin en gelijk de drukveren ook maar meegenomen, had het nu immers toch open liggen. Nu alleen de bak weer terug hangen, maar ja geheel tegen mijn natuur in kan ik er nu wel mooi bij en het eens schoon maken ;)

Je hebt het gewoon te netjes gemaakt rdz, zag er op het eerste oog compleet verlast uit ;)
 
stiekem best over nagedacht en minder stiekem ook een heel stuk niet door mezelf ;)

Lassert was een gepensioneerde vakman :)
 
Daar is ie toch voor gemaakt :P
Ga wel de koppelingskabel en keerring van de kickstarter nog even vervangen, want die waren toch ook niet helemaal fris meer.
 
Zo zit er ook weer in, maar zoals het hoort bij een echt brik gaat het volgende onderdeel ook meteen weer :( het contact slot viel uit elkaar. Uiteraard gelijk helemaal in stukjes dus niets meer mee te beginnen (wat zou het toch lekker zijn om een nette vloer te hebben waar je nog eens iets terug kan vinden ipv op de stoep)
Nou ja, morgen maar weer eens in de voorraad duiken voor een spare
 
Zo net even de laatste voorbereidingen voor de KKR gedaan, maar jammer genoeg kleine tegenslag.
Ik heb de ketting een klein stukje in gekort en nu lopen de bouten van het achtertandwiel tegen de ophanghanging aan. Even denken hoe ik dit op kan lossen, heb niet echt de ruimte voor een extra spacer en ik voel ook weinig voor het afslijpen van de koppen van de tandwiel bouten. Hmm even denken hoe dit op te lossen is.
 
Effe origineel wieltje incl busjes en achtertandwiel overzetten voor morgen. Maar dan loop je wel risico op kapotte spaakjes. (met jouw rijstijl :P )
En waar lopen die boutjes nou precies tegen aan?
 
hehehe dat is inderdaad wel een optie, maar goed kan er ook voor gaan om met de BMW te gaan en daarna een nette oplossing te maken

Die boutjes lopen tegen de bevestiging van de achterveer aan de brug aan, dus precies boutje tegen boutje :(
Scheelt net 2mm, maar net 2 mm teveel.
Simpelste oplossing is dus volgens mij om de koppen van de tandwiel bouten even af te slijpen, maar ja is het ook weer net niet helemaal.
Kan ook een andere ketting erop leggen waardoor het wiel iets verder naar achteren staat en dan mis je ze ook precies. Of een spacer toevoegen, maar heb geen ringen liggen die groot genoeg zijn en wat ik aan strip heb liggen is veel te dik, dus dat is ook geen optie.
 
Ga ik toch maar niet doen, het krijgt toch behoorlijke klappen en ik zie het niet zo zitten dat er iets scheurt. Ga morgen wel met de solo en daarna klus ik er een spacer in
 
hmm goede, dat gaat het dus niet worden, alternatief is andere ketting erop en iets verder naar achter zetten, dan loopt het wel vrij. Waarschijnlijk heb je het altijd verder naar achter gehad dan dat ik het nu heb zitten.
Heb ook nog een andere achterbrug liggen die ik ooit voor de caferacer bedoelt had, maar die is te lang voor dat project. Die is een stuk breder, zou dan ook ander achterwiel erin kunnen zetten met een autoband
 
Zo eindelijk weer eens een update van mijn kant.
Vanavond het span opgehaald en naar de werkplaats gebracht.

En gelijk even het stoeltje gepast van
DAF400 in "Aankoop tip van de week"

En het past perfect, dus to do lijstje voor overmorgen:
- aanlopende bouten achtertandwiel
- span uitlijnen
- strips maken voor stoel
- Stoel herstellen
- en wat verder ter sleutel komt
 
Laatst bewerkt:
Zit me trouwens ineens af te vragen.
roestendoenze heeft destijds een reflector geplaatst op het spatbord van het span, maar is een voorwaardse breedte indicatie eigenlijk verplicht? Die reflector is namelijk afgebroken en ik kan het nu natuurlijk vervangen met wederom een reflector, maar ik zou bijvoorbeeld ook een wit breedte licht erop kunnen monteren.
Maar wat zijn de regels eigenlijk?
 
Heb ooit eens een pdf van RDW gehad, staat nog op mn PC

Staat dit in:

Verplichte verlichting zijspanwagens
Achterzijde
- Eén achterlicht
- Eén niet driehoekige retroreflector
- Richtingaanwijzers bij zijspanwagens van na 31 oktober 1997
- Eén stadslicht bij een zijspanwagen van na 31 oktober 1997
- Eén remlicht bij een zijspanwagen van na 31 oktober 1997

Toegestane extra verlichting zijspanwagens
Voorzijde
- Eén stadslicht
- Richtingaanwijzers bij zijspanwagens van na 31 oktober 1997
- Richtingaanwijzers
- Waarschuwingsknipperlichten
- Retroreflector
Zijkant
- Eén retroreflector
- Parkeerlicht aan de verst van de motorfiets verwijderde zijkant: naar voren
- Parkeerlicht aan de verst van de motorfiets verwijderde zijkant: naar achteren
Achterzijde
- Eén remlicht
- Richtingaanwijzers
- Waarschuwingsknipperlichten
- Parkeerlichten
- Retroreflectoren




Na een paar keer zowat van de dijk gereden te zijn in het donker (edit: door een koekblikker) , heb ik eerst maar een breedte lichtje (stads licht dus) gemonteerd aan de voorzijde.
Sindsdien geen last meer van gehad :-)
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is een mooi lijstje,
het hoeft dus niet, maar ja praktisch is het wel.

Ga de boot er toch afhalen, dus kan er dan mooi bij. Dus een draadje extra is zo getrokken, hmm mooi klusje :P
 
Ik heb een wegbeeld lenslamp H7 gemonteerd in de neus van het span.
Niet helemaal op het buitenste punt (spatbord) dus, maar het is de tegenligger duidelijk dat ik breder ben ;)

Mag dan wel niet, maar denk niet dat er agenten zijn die op de hoogte zijn van die regels als hier mensen zijn die het al neit weten. De manier waarom e.e.a. gemonteerd is zegt dan ook veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan