Perongeluk rode killswitch knop

Vinn

Die hard MF'er
9 mei 2015
477
0
Velserbroek
Hallo ik heb gisteren 480 km gereden op een supersport dan ga je overal kramp krijgen.

Nu merkte ik dat ik daardoor perongeluk mijn groot licht aan deed dat geeft natuurlijk niks.

maar aan de andere kant zit de rode dodemansknop mijn vraag.

wat gebeurt er als je 130kmp/uur rijd en je je dodemansknop inschakeld?
 
Wat denk je zelf als je de dodemansknop inschakeld ?

3 keuzes

A) Niks
B) Motor valt uit met kans dat je geraakt wordt door achterop komend verkeer?
C) U gaat door voor de koelkast.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste ingeving bij het woord Dodemansknop?

Levensgevaarlijk :?

De naam zegt 't al ................................. :P
 
Heb ik (lang geleden natuurlijk :+ ) wel eens gedaan met mijn CB1300: aangezien je bij die snelheid wsl wel in een hoge versnelling rijdt, gebeurt er niet zo heel veel. Voelt net alsof je blok ineens inhoud (wat ook gebeurt) maar levert geen rare bokkensprongen ofzo op.

Bij accelereren ineens de toerenbegrenzer tegen komen is een heel stukje heftiger :P
 
Koppeling in, killswitch knop terug zetten (als die dit zelf niet doet) en weer starten :]

Je kan de koppeling ook weer langzaam loslaten in de hoogste versnelling, motor start dan ook weer.
 
Laatst bewerkt:
Wat ze proberen te zeggen is dat er nix gebeurt, behalve dat je motor uitvalt, maar wel gewoon door rolt.
Wanneer je hem weer terug uit schakelt, gaat je motor weer aan, of door de aandrijving, of door te starten wannneer je je koppeling inhoudt. Alleen niet doen wanneer je lkr in een bocht hangt
 
Hallo ik heb gisteren 480 km gereden op een supersport dan ga je overal kramp krijgen.

Nu merkte ik dat ik daardoor perongeluk mijn groot licht aan deed dat geeft natuurlijk niks.

maar aan de andere kant zit de rode dodemansknop mijn vraag.

wat gebeurt er als je 130kmp/uur rijd en je je dodemansknop inschakeld?
Hoe heb jij ooit je rijbewijs gehaald? Heb je die überhaupt?

Voor wat betreft je vraag: probeer het uit en je weet het.
 
kans dat je geraakt wordt door achterop komend verkeer
In mijn geval reed er een camper achter mij. De bestuurder vond wel dat ik ineens erg langzaam ging rijden op een snelweg en zijn claxon maakte duidelijk dat hij dat niet grappig vond, maar met gezonde afstanden tussen de voertuigen leverde dat verder ook geen problemen op.
 
je gaat je heel erg afvragen wat er met de motor aan de hand is en na een tijdje op de vluchtstrook kom je d'r achter en dan voel je je heel erg stom. maak echt spectaculair is het niet. en hoe meer gas je gaat geven hoe harder hij op de motor afremt. het is het zelfde gevoel als dat je het benzinekraantje op reserve moet zetten.
 
Hoe heb jij ooit je rijbewijs gehaald? Heb je die überhaupt?
Nou nou, beetje normaal man. Het is een heel legitieme vraag. Zoals gezegd is het mij overkomen al weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet hoe ik de killswitch heb geraakt toen. Het afslaan van mijn motor was daardoor ook niet direct helder dat het de killswitch was en ik heb even een paar minuten op de vluchtstrook gestaan voordat ik daar achter was. Bij het ineens afslaan van je motor zonder dat je bewust iets hebt gedaan denk je echt niet meteen die kant op.
 
Volgens mij kan het bij een carburateurmotor wel wat spectaculairder zijn. Die blijft benzine aantrekken, terwijl er geen vonk is.

Heb wel eens gehoord dat sommige mensen zo juist expres klappen uit de uitlaat laten maken.


Wel vind ik het knap als het je lukt. Grootlicht snap ik nog, omdat daar vaak ook de choke zit, maar dodemansknop is niet in de buurt van een ander knopje bij mij.
 
Hoe heb jij ooit je rijbewijs gehaald? Heb je die überhaupt?

Voor wat betreft je vraag: probeer het uit en je weet het.

Inderdaad!
Zet 'm is om al je in ze 3 een gangetje of 50 rijd en kijk wat er gebeurd. Je zult zien dat dit niet eng is en je weet gelijk hoe het voelt :] . Al denk ik dat er hier vast mensen op het forum zijn die dit als gevaarlijk beschouwen en niemand zullen aanraden :Z

Gebeurd hetzelfde als bij een auto het contact uitzetten wanneer je rijd. De elektra blijft werken echter valt de motor zelf uit. Bij een auto moet je daar in tegen NOOIT je sleutel eruit halen als je nog rijd want dan slaat het stuurslot er in.. Kan gevaarlijke situaties veroorzaken.
 
Hallo ik heb gisteren 480 km gereden op een supersport dan ga je overal kramp krijgen.

Nu merkte ik dat ik daardoor perongeluk mijn groot licht aan deed dat geeft natuurlijk niks.

maar aan de andere kant zit de rode dodemansknop mijn vraag.

wat gebeurt er als je 130kmp/uur rijd en je je dodemansknop inschakeld?

Het zelfde als wanneer je je contactslot uit draait.
 
Hallo ik heb gisteren 480 km gereden op een supersport dan ga je overal kramp krijgen.

Nu merkte ik dat ik daardoor perongeluk mijn groot licht aan deed dat geeft natuurlijk niks.

maar aan de andere kant zit de rode dodemansknop mijn vraag.

wat gebeurt er als je 130kmp/uur rijd en je je dodemansknop inschakeld?

Hetzelfde als wanneer je bij 130 km\h jouw contact uit draait.
 
Toen ik het voorhad had ik het toevallig heel snel gezien, killswitch terug uit, koppeling in en duwtje op de startknop. Ik heb gewoon verder kunnen rijden zonder stoppen.
Voor mij leek het alsof je de gas volledig dicht draait.

Zoals al eens aangehaald wel vergelijkbaar met het reservekraantje open moeten draaien, alleen sputtert de motor dan wat (bij mijn NX toch), bij de killswitch ging ik gelijkmatig trager rijden, en kwam er niet af en toe nog wat gesputter uit omdat hij toch nog een druppel benzine gevonden had.
 
Wanneer je de koppeling los laat dan start die ook weer (mits de knop weer op ON staat).

Startknop is niet nodig. :)

Zelfde principe als de motor aanrennen.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je de koppeling los laat dan start die ook weer (mits de knop weer op ON staat).

Startknop is niet nodig. :)

Zelfde principe als de motor aanrennen.
Maar misschien reed ze geen 130 km/u, maar 3 km/u en een dikke tweepitter in de eerste versnelling.
:+
 
Maar misschien reed ze geen 130 km/u, maar 3 km/u en een dikke tweepitter in de eerste versnelling.
:+

130 km/u doet ie sowieso niet. :]
Ik reed nog +/- 30 km/u vermoed ik. Ik heb alleszins wel de startknop in geduwt.
Maar misschien heb ik hem de tijd niet gegeven om zonder terug aan te slaan, dat zou kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan