Perongeluk rode killswitch knop

130 km/u doet ie sowieso niet. :]
Ik reed nog +/- 30 km/u vermoed ik. Ik heb alleszins wel de startknop in geduwt.
Maar misschien heb ik hem de tijd niet gegeven om zonder terug aan te slaan, dat zou kunnen.
:Y

Ik had een slechte accu waardoor mijn xenon lamp uit ging bij het starten en ik er handig in ben geworden.

Contact aan --> Lamp aan. Starten ---> gestart --> lamp uit. B|

Contact uit en weer aan --> Lamp aan. Starten ---> gestart --> lamp uit. B|

Contact uit en weer aan --> Lamp aan. Starten ---> gestart --> lamp uit. B|

:( veel gevloek (*^@*&%^@%$&!^(*!&)&! :( :( :( (*@Y#&(*@^#(* :( :( :(

Toen dus de truc bedacht op te trekken met de lamp uit, contact uit en weer aan en de koppeling los te laten. Motor weer aan, lamp nog steeds aan.... *O* *O* *O*

Veel te veel gedoe om s'avonds normaal te kunnen wegrijden dus maar een nieuwe accu gekocht. _O-
 
Laatst bewerkt:
springt hij dan niet op het stuurslot???

_O-

Als jij al rijdend in een bocht met het stuur dusdanig gedraaid het contact uit en weer aan weet te zetten dan weet ik zeker dat het stuurslot geen probleem kan opleveren!

Dan heb je skills! 8-)
 
_O-

Als jij al rijdend in een bocht met het stuur dusdanig gedraaid het contact uit en weer aan weet te zetten dan weet ik zeker dat het stuurslot geen probleem kan opleveren!

Dan heb je skills! 8-)

Ik zal je zeggen, in de handleiding van mijn USA uitvoering van mn Hawk GT stond serieus dat je tijdens het rijden niet de motor op stuurslot moest zetten. Dit kon leiden tot verwondingen of de dood. -O-

Overigens stond in diezelfde handleiding dat je tijdens het rijden ook niet de jiffy moet uitklappen of de tank los moet maken.

Amerikanen... :+
 
Ik zal je zeggen, in de handleiding van mijn USA uitvoering van mn Hawk GT stond serieus dat je tijdens het rijden niet de motor op stuurslot moest zetten. Dit kon leiden tot verwondingen of de dood. -O-

Overigens stond in diezelfde handleiding dat je tijdens het rijden ook niet de jiffy moet uitklappen of de tank los moet maken.

Amerikanen... :+

Die plaatsen nog een sticker waarop staat dat je die sticker niet moet lezen tijdens het rijden _O-
 
Ik zal je zeggen, in de handleiding van mijn USA uitvoering van mn Hawk GT stond serieus dat je tijdens het rijden niet de motor op stuurslot moest zetten. Dit kon leiden tot verwondingen of de dood. -O-

Overigens stond in diezelfde handleiding dat je tijdens het rijden ook niet de jiffy moet uitklappen of de tank los moet maken.

Amerikanen... :+

:/ :/ :/

Raar... hoezo kan je de tank niet losmaken tijdens rijden? Dat doet toch iedereen? :')
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit de killswitch met 150 ingedrukt op de snelweg. Ik reed met allemaal bepakking op vakantie en wilde een schakelaar omzetten en tikte net de killswitch aan. Motor slaat af. verder gebeurd er eigenlijk niets.
 
ik weet niet of het al gemeld is, maar als je de dodemansknop bedient terwijl je 130 gaat dan gebeurt er niks behalve afremmen op de motor :+
 
Hallo ik heb gisteren 480 km gereden op een supersport dan ga je overal kramp krijgen.

Nu merkte ik dat ik daardoor perongeluk mijn groot licht aan deed dat geeft natuurlijk niks.

maar aan de andere kant zit de rode dodemansknop mijn vraag.

wat gebeurt er als je 130kmp/uur rijd en je je dodemansknop inschakeld?

Volgens mij zitten jouw gedachten aan je handen gekoppeld, ga je nu werkelijk bij elk dingetje wat je je afvraagt hier een topic openen :?
 
Wat dan?

zoals je ziet levert het alsnog een goede discussie op dus wat is het probleem?
 
Wat dan?
zoals je ziet levert het alsnog een goede discussie op dus wat is het probleem?
:^ Niks mis mee. Wel een beetje een vraag in de categorie "wat gebeurt er als ik mijn vriezer een nachtje open laat staan", maar ja, sommige dingen zijn voor de een nou eenmaal minder vanzelfsprekend dan voor de ander (en ook op die vraag zou nog van alles te antwoorden zijn :) ).

Ik heb 'm ook wel eens per ongeluk geraakt, toen ik even een een toen steeds lostrillend ruit-boutje een draai gaf en ik toen net door een hobbeltje reed waardoor ik met mijn pols de killswitch raakte. Gelukkig had ik het wel meteen door, dus inderdaad, killswitch terug, koppeling in, starten en doorrrrr. Kwestie van een seconde of vijf denk ik, maar toch wel even schrikken als je het niet verwacht. Spannend is het niet, als je er maar snel bij bent, en er niet toevallig net iemand vlak achter je rijdt.
 
Ik heb 'm ook wel eens per ongeluk geraakt, toen ik even een een toen steeds lostrillend ruit-boutje een draai gaf en ik toen net door een hobbeltje reed waardoor ik met mijn pols de killswitch raakte. Gelukkig had ik het wel meteen door, dus inderdaad, killswitch terug, koppeling in, starten en doorrrrr. Kwestie van een seconde of vijf denk ik, maar toch wel even schrikken als je het niet verwacht. Spannend is het niet, als je er maar snel bij bent, en er niet toevallig net iemand vlak achter je rijdt.

ik heb wel eens een kwartier aan de kant van de weg gestaan omdat meneer honda niet meer wilde. Had ik ook stiekem aan de killswitch gezeten _O-
 
Iemand had een keer mijn killswitch uit gezet vlak voordat ik er mee op vakantie ging. 's Ochtends vroeg opgestaan en half slaperig opgestart en vertrokken. Maar de killswitch stond uit en ik had niets in de gaten. Pas toen ik uren later nog steeds thuis was, kreeg ik het idee dat er wat aan de hand was. Ik vond het achteraf ook al gek dat ik al uren niet hoefde te tanken.
 
Iemand had een keer mijn killswitch uit gezet vlak voordat ik er mee op vakantie ging. 's Ochtends vroeg opgestaan en half slaperig opgestart en vertrokken. Maar de killswitch stond uit en ik had niets in de gaten. Pas toen ik uren later nog steeds thuis was, kreeg ik het idee dat er wat aan de hand was. Ik vond het achteraf ook al gek dat ik al uren niet hoefde te tanken.
_O-
 
Volgens mij kan het bij een carburateurmotor wel wat spectaculairder zijn. Die blijft benzine aantrekken, terwijl er geen vonk is.

Heb wel eens gehoord dat sommige mensen zo juist expres klappen uit de uitlaat laten maken.

Yep, been there, done that, threw away the T-shirt.
Vriend van me reed voor mij een tunnel in en wilde mij even lekker laten genieten van de vette klappen uit de uitlaat van zijn big twin. Dus rijden, killswitch gebruiken terwijl je de motor niet ontkoppeld en dus benzine-lucht mengsel door de cilinders blijft drukken, killswitch weer op contact.
Inderdaad. Knalt met de vlam uit de pijp van het onverbrande benzine-lucht mengsel. Toen ik op de terugweg hem wilde trakteren op het zelfde, klapte mijn oude 4in1 uitlaat er compleet onderuit en stonden hij en ik in die tunnel langs de kant met een losse hete uitlaatdemper.
 
Laatst bewerkt:
Paar keer gehad. Na, met mijn rechterhand zwaaien of de spiegel verstellen per ongeluk het knopje ingedrukt. Meestal was mijn eerste reactie: motor overleden :? . Soms ben ik helder genoeg om meteen de switch terug te zetten, motor springt dan meteen weer aan als hij niet in zijn vrij staat. T'is niet zo dat je wielen meteen blokkeren of zo.

Maar goed, zolang je je handen aan het gas houdt kan er niet zoveel gebeuren.

En als mijn broertje in de buurt is check ik de switch ook altijd eerst voor het wegrijden.

(Die zette tijdens het rijden op zijn ltd vroeger de switch wel eens aan/uit voor de vlammen *D )
 
Laatst bewerkt:
Mijn kleine nichtje wil ook graag aan de knoppen van mijn motor zitten.
Wil ik gaan rijden, helemaal niks dus ik dacht: accu leeg. Druppellader er aan.
Halve dag later nog steeds niks.
Gelukkig ging het lampje in mijn hoofd eerder branden dan dat ik een nieuwe accu had gescoord.
 
Carb fiets?
In zijn 2 flink aan het gas hangen.
Gas dicht en gelijk je dodemansknop om.
Even wachten en dan het knopje weer om.
In het donker het beste effect.
Helpt ook goed wanneer er weer is iemand geen afstand houd. })
 
Volgens mij kan het bij een carburateurmotor wel wat spectaculairder zijn. Die blijft benzine aantrekken, terwijl er geen vonk is.

Heb wel eens gehoord dat sommige mensen zo juist expres klappen uit de uitlaat laten maken.


Wel vind ik het knap als het je lukt. Grootlicht snap ik nog, omdat daar vaak ook de choke zit, maar dodemansknop is niet in de buurt van een ander knopje bij mij.

Klopt ik rij met carburateuren en heb m een keer aangetikt, komt een flink partijtje backfire de uitlaat uit wanneer je m weer in go zet.

Je brengt me overigens wel op ideeën :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan