Perongeluk rode killswitch knop

Carb fiets?
In zijn 2 flink aan het gas hangen.
Gas dicht en gelijk je dodemansknop om.
Even wachten en dan het knopje weer om.
In het donker het beste effect.
Helpt ook goed wanneer er weer is iemand geen afstand houd. })

Leuk idee :+
 
Als je motor plots uitvalt op de snelweg kan dat leip gevaarlijk zijn, ik had 't eens met een Hornet zonder brandstofklokje. Ik zou 180km kunnen afleggen, maar na 130 was de benzine op en op een linkerbaan viel ik stil. Met één hand omhoog vervolgens naar de vluchtstrook, maar damn.

Maar als je die killswitch raakt, zet 'm dan weer aan en start de motor weer ASAP, dan moet 't te doen zijn.
 
Maar als je die killswitch raakt, zet 'm dan weer aan en start de motor weer ASAP, dan moet 't te doen zijn.
Wat al eerder gezegd is, gewoon koppeling op laten komen en in de zes gaat de motor direct weer aan..
 
Gewoon de knop terug op "on" zetten. Gaat de motor direct weer aan.

Al het andere met koppeling inknijpen en zo maakt het risico groter..
Als je het bewust bent dan hoeft de koppeling niet in.. maar met koppeling in rolt e.a. harder door.. :Y
 
Wij haalden zulke grapjes altijd uit met onze legervoertuigen die op benzine reden.Plankgas ontsteking uit na 30 seconden weer aan vlammen van 1 mtr lengte of langer. _O-

Probleem was soms wel dat de uitlaat van voor naar achteren toe open knalde.

Militairen voertuigen konden destijds veel hebben ,vraag mij wel af hoe een teder motorblok en uitlaat hiermee omgaat :P
 
Laatst bewerkt:
Da's een goeie }) :t vlam die terugslaat richting je tank :+
Je kent hem.. :Y :+

Schermafbeelding%2B2017-05-13%2Bom%2B16.09.49.png
 
Laatst bewerkt:

Had er nog een fragment van uitgeknipt.
Ja, fijn moment. -O- Bleef nou zijn rem hangen (geen remdruk), of iets anders? Sprong er wel op tijd af. :}
Zal wel ergens anders van komen, want ik gebruik oordoppen op de motor :+
Omdat je uitlaat zo'n herrie maakt gebruik je oordoppen. :Y _O- (Zei een collega eens :') )
 
Laatst bewerkt:
Ik stelde deze vraag ook eens:

Wat gebeurt er bij uitvallen motor tijdens rijden?

Rubbere Ronald voelde zich toen geroepen om het uit te proberen:

Afgelopen week zat ik me te vervelen op de motor en moest ik aan dit topic denken. Ik heb dus maar even de proef op de som genomen. Ik rij op een TDM900 en bij eerste twee testjes heb ik de koppeling niet aangeraakt, ik reed iets van 100km/h.

1. Bij gas dicht en daarna de noodstop: geen verschil
2. Bij gas open: alsof de gaskraan ineens dicht wordt gedraaid.

Als ik de koppeling ingetrokken heb en ik de motor weer probeer te jumpstarten ervaar ik een serieuze weerstand en rem je ineens 30km af.

Dus, zolang je met je tengels van de koppeling afblijft is er helemaal niets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan