Pfff.... wel eens zonder benzine gestaan?..

1x. Ik had geschat dat ik het net kon halen naar de benzinepomp. Dat klopte wel, maar de desbetreffende pomp was gesloten wegens werkzaamheden :(
Doorgereden naar een andere pomp, wat net niet lukte. 2km lopen met 240kg aan mijn zijde was niet echt fijn.
 
ja hoor, mij ook overkomen. |(
mijn eerste ritje op een zondagmorgen vroeg met nwe motor.
moest toen mijn mannetje uit bed bellen die later een jerrycan met benzine kwam brengen, gelukkig kon weer verder, maar het gevoel dat je niet verder kunt geeft zo'n onmacht.

ik denk dat iedere motorrijder(ster) dit wel eens meemaakt.
 
Nee, wel vaak dat ik 'm op reserve moest zetten... af en toe gebeurd dat op de snelweg op de linkerbaan, soms binnendoor.. gewoon de dagteller in de gaten houden. Helaas geen benzinemeter meer op mn huidige fiets...
 
haha....m'n meissie gisteren voor het eerst.
D'r Bandit valt stil op de snelweg....(en ik reed er een flink stuk voor) mobieltje mee, ik later weer bij haar op de vluchtstrook.

Kraan naar reserve en weer lopen (en zij schaamde zich diep \( )


Nog hulde aan de motorrijder die even stopte!!! :} (er reden er flink wat zomaar langs B| )
 
'k ben al enkele keren stilgevallen , toen ik em op reserve wou zetten terwijl ie er al opstond.
een keer een kort stukje moeten lopen(wel bergop)
andere keer 4-5km moeten lopen
en een andere keer was op de snelweg, maar m'n broer kon ff een busje naft halen.

maar't ergst van al, is een tijdje geleden dat m'n motor het begaf in de gietende regen(ergens een fout dat die nu altijd heeft bij regenrijden),heb ik een 5km snelweg, en een 10-15km gewone baan moeten duwen, met een volle tank,en in de regen nogwel :(
 
Ik heb ook een keer zonder gestaan. Ik had net m'n rijbewijs (1974, pfff, wat gaat de tijd snel)en ging een stukje rijden en op de terugweg op de A9, vlak bij mijn woonplaats Ouderkerk a/d Amstel, viel de CB350 twin stil. Hoefde niet lang te wachten, er stopte een Kever en de man had een jerrycan bij zich. Sindsdien heb ik ook een jerrycan in de auto en zal stoppen als ik een motorrijder zijn motor zie duwen. ;)
 
Al 3x :(

Net mijn rijbewijs gehaald, eerste paar maanden (was nog net winter ook :P ) maar op een oude choppert rondgereden. Ding had een actieradius die steeds kleiner werd :? , en maar liefst 2 benzinekraantjes en geen handleiding B| Daarvan stond er dus altijd minimaal 1 op reserve, tja, het reed, en dan maar op de dagteller kijken wanneer ik moet tanken, en dat ging 2x fout :P

Mijn huidige heeft gelukkig maar 1 benzinekraantje :P

De 3e keer was niet met een motor, maar met een Mercedes Sprinter die op dat moment 3.5ton (of meer :X O-) ) woog. 's Ochtends al wel gezien dat hij niet afgetankt was, maar goed, op 3/4 tank kon ik best op en neer, en de tankpas was verstopt (lag achteraf in wat ik eerst aanzag voor afvalbakje tussen de stoelen).

Dus wij op en nee :) 20km voor de grens: diesel bijna op, lampje ging branden. 5km na de grens was een tankstation. 25km? lukt makkelijk, dachten we.

Niet dus, 1km voor het tankstation ging de motor uit :( Automaat, dus geen idee hoe je die in zijn vrij krijgt zonder te remmen... Dan maar uit laten rollen he... 400m voor het tankstation was het toch echt over :(

De rest van het stuk hebben we dat ding lopen duwen :+ Eenmaal aan het rollen was het niet zo erg meer, steeds stukken van 50, 75 meter, en toen het hachelijkste stuk, over de afrit / rijbaan het tankstation op.
Hadden die sadisten daar nog een stukje weg naar boven laten lopen :o maar ook daar kwamen we heelhuids overheen :)

Nog hulde voor die wegwerker die het laatste stuk achter ons reed en toen we over de rijbaan /afrit zelf moesten omdat de vluchtstrook ophield de rest ophield met zijn gevarenlichten / zwaailampen :}

We weten nog steeds niet waarom die wagen zo zoop? 3/4 tank gebruiken op 80% van het stuk dat je normaal waarschijnlijk (nog nooit gegokt :P ) net op 1 tank 2x kunt rijden, en met 7liter reserve (volgens boekje) maar 24 km kunnen rijden :? Ik had dat 2x zo lang geschat...
Geen airco aan, automaat in de begrenzer (snelheid, niet toeren :+ ) dus geen onregelmatig gasgeven of zo, geen hardere wind dan normaal, niet zwaarder dan anders.

Was wel blij dat ik net die dag Phoenix/Guido mee had gevraagd :}
Jerrycannetje diesel gaan halen was misschien ook een optie geweest :+ maar het bleek dat dat ding nog relatief goed te duwen viel, dus hebben we dat maar gedaan :)
 
Ongeveer 8x bij mijn vorige motor (Honda CBR600 F2), hij sloeg telkens zonder aanwijsbare oorzaak af en was ook al 5 keer naar de dealer geweest.
Ik had ook al een andere benzine kraan en tankdop geplaatst maar dat mocht niet baten.
Na de achte keer 2 kilometer naar huis lopen had ik het helemaal gehad met die kl.te motor en geef zo'n ram op mijn tank dat er een allejezus grote deuk in zit.. :( ik natuurlijk kwaad op mezelf, maar nadat ik een tweedehands tank op de kop had getikt (exact dezelfde kleuren) bleek het probleem verholpen te zijn, zat waarschijnlijk toch vuil in de beluchting of ontluchting...

Maar ik had ik zo gehad met die motor dat ik hem daarna gelijk heb ingeruild tegen een R6.
Daar kreeg ik een aantal weken geleden exact hetzelfde probleem mee...nee...niet nog eens...bleek gelukkig mijn brandstofpomp te zijn die het even liet afweten...slik...gelukkig...
 
Ik met de brommer uhm... zker 10x, langste stuk ook geduwd was 25KM maar dat kwam niet door zonder benzine maar vastloper :P
Maar zonder benzine regelmatig stukken van 2 tot 5KM. Ook een x met een lege band 5KM geduwd, pff das zwaar.

Met de motor (waar ik nu pas paar weken op rij omdat ik vanaf de 22'ste september mijn rijbewijs heb gehaald) nu al 1x zonder benzine gestaan, omdat mijn kraantje op reserve stond zonder dat ik het wist (300KM geleden getankt en vergeten terug te zetten :( ).

Maar dat hoop ik niet meer mee te maken ;)
Wel een x op de snelweg dat ie ineens nog maar 120 ging volgas, moest ik hem ff op reserve zetten :P

Rijd toch stuk fijner op benzine dan lucht merk ik ;)

En duwen met zoeen motor van 230kg aan je zij is geen beginnen aan in zuid-limburg met alles bergop/bergaf, dus toen ik met lege tank stond heb ik me moeder maar gebeld:D
 
Ik heb nog geen rijbewijs maar bij me vader achterop begon de motor te sputteren, door de berm fietspad op om het kraantje vervolgens op primair te zetten en weer verder te kunnen rijden (vacuuum aansturing werkte niet)
En ook nog een keertje begon die ook in een keer te sputteren, primaire stand heeft geen reserve dus op minder dan 4 cilinders low speed doorgeprutteld op het fietspad om vervolgens alleen de motor nog naar de andere kant van de weg te duwen en daar te tanken.
 
zelfde gehad.
Nieuwe benzine kraan gemonteerd.
Kreeg nog als advies even te controleren waar de reserve stand zat, omdat niet zeker was of de kraan qua stand gewijzigd was.

Ikke niet doen natuurlijk (had de motor net)
Dus vrolijk rijden, beetje pruttelen bij t stoplicht.
Netjes op de reserve,
maar niet starten.

Tank open....echooooo.
Hol naar beneden gelopen, en een hol weer op.
20 graadjes en 200 kilo.
En een ongelooflijke rooie kop bij het tankstation (niet alleen van de inspanning)
 
Hey ik heb nog nooit echt motor gereden en ga vrijdag m'n eerste moto ophalen.

Hoe ver kan je rijden en wanneer/hoe zie je dat je moet gaan tanken? (als hij stilvalt...jaja :Z )
Hoe zit dat met die reserve? (betreft een gsx600f)
 
Hey ik heb nog nooit echt motor gereden en ga vrijdag m'n eerste moto ophalen.

Hoe ver kan je rijden en wanneer/hoe zie je dat je moet gaan tanken? (als hij stilvalt...jaja :Z )
Hoe zit dat met die reserve? (betreft een gsx600f)

als je geen benzinemeter hebt alleen gewoon ON en RESERVE, dan is het zo:
gaat ie lopen met minder vermogen (moet meer gasgeven dan normaal om dezelfde snelheid te behouden) en loopt ie stuk lager in de toeren stationair en heel onregelmatig, dan is je benzine bijna op en moet je hem snel op reserve zetten (als je pech hebt (en op de snelweg zit) merk je dat je vermogen snel terugvalt en je hem snel op reserve moet zetten anders loopt ie niet meer en valt ie stil.

Als je een benzinemeter hebt, simpel kijke op dat ding en tanken als het nodig is :P
 
Als je toch in amsterdam was had je best even langs g.de.b langs kunnen gaan, die had nog een cannetje :+

Op mijn maxim zit een heeeeeeeeeel irritant lampje voor de benzine, kun je echt niet missen als ie aangaat en na het tanken gaat de tripteller op 0, zo rond de 100 mile gaat dat lampje aan en is het tijd om af te sappen. Tot nog toe altijd goed gegaan. (en nou maar hopen dat dat lampje heel blijft :o )
 
Benzine is nooit een probleem.

... minder is het als je dynamo ophoudt vlak voordat je naar de notabene door jezelf georganiseerde Newbie Tour moet. Aanduwen dan maar... oke, lopen... Gaat goed, blijft lopen. Halverwege de toer afslaan, nog niet misschien willen starten... Rennen Chef.

B| Ben nog aan het nahijgen van deze ervaring.

Ach, maar voor het benzine probleem heeft een zekere *censuur* een perfecte oplossing gevonden: Ik rij met 'n rooie jerrycan naar A'dam, spot me! B|
 
haha., die had ik gelezen ja.. nouja, hier over de grens is het toch op 10L jerrycan en 18L benzinetank toch al snel 5 euro... 11 guldens voor 1 pitstop..

keej, IK zou het niet doen (tenzij ik vaker in Belgie kom)..
dat is trouwens ook een van de redenen waarom ik NOOIT in belgie kom met de motor. die belgen hebben schijnbaar nog nooit gehoord van PINautomaten met EC.. laatst mazzel gehad dat ik nog briefpapier automaat vond in Achel. (en dat is ook eng, als je alleen maar een briefje van 50 euro hebt en maar 18L tank en niet weet of de automaat wisselgeld heeft maar dat je wel weet dat je de volgende pomp niet meer haalt.

ander was het al snel 4 keer geweest dat ik had mogen duwen..nou was dat maar 5km tot aan de nederlandse grense geweest maar ik begin ook ouder te worden en minder fit..
 
Yep, 1x. B|

Vriendin van mij had een motor gekocht. Een Bol d'Or uit 1982. De dag dat ze het ding op zou gaan halen was ze niet helemaal lekker, dus afijn, ik samen met een vriend die motor ophalen. Hij op haar 'nieuwe' motor en ik op mijn CBR weer terug naar huis. Thuis gekomen moest ik natuurlijk ook ff een proefritje maken op haar nieuwe aanwinst. Zo gezegd, zo gedaan. Ik rij weg, en na een kilometertje of zo prrt... pruttel... prrt... Ja hoor, benzine op. B| Ik En helaas stond ie dus al op reserve. :o Nou, ik kan je vertellen dat een Bol d'Or van iets van 250kg best zwaar is om mee te gaan wandelen. Zeker als, zoals later bleek, de achterrem ook nog es aanloopt. B|
 
Eerste motor lekte de benzinekraan van dus verbruik op reserve ging stuk omhoog. 5 km lopen met helaas vlak voor de pomp nog een viaduct over het spoor :(

Ook een keer met een kapotte zekering (plus de 4 die ik als reserve had voor de rest naar huis) gestaan... was zo'n 2 km dus toch bijna thuis gekomen met 5 zekeringen op 45 km :)
 
1x maar had mn reserve toen nog...

Heen en terug naar de wheelyday op 31 mei 2004, volgens mn berekeningen moest ik over de 270km komen met mn 16 liter tank (waarbij de 3 liter reserve niet was meegerekend)
Ff uitgeprobeerd, terug in waalwijk zonder getankt te hebben onderweg. Willen de Mac oprijden om gedag te zeggen tegen de andere motorrijders en naar huis te gaan met zn allen.
Kom het snelweg af, wil ik net het oprit op van de Mac, sta ik half op de oprit en houdt hij er mee op. Netjes uit laten rollen toen en maar aan de kant gezet :)
Het was leuk... voor een keer :+
 
De remedie tegen te weinig beweging.... kom zonder benzine te zitten. 'Ideaal' is in dit opzicht met een Honda Goldwing 10 km van de dichtsbijzijnde pomp. Ik had na mijn escapade een dag lang last van mijn rug (2 jaar terug aan hernia geopereerd... nou da's lekker). Je loopt toch op een rare manier met je lichaam naar rechts gekromd terwijl je de motor voortsleept.
 
2 jaar geleden trouwens wel zoiets gehad. Was met nog 2 motoren onderweg naar formule1 circuit in duitsland (hockenheim of nurburg weettikniemeer). Maatje van me heeft speciaal voor de gelegenheid oud barrel gekocht van een paar meijer. Liep op zich best aardig, maar we moesten ergens door een dorpje heen, staan daar te wachten bij een stoplicht en dat ding begint naar de benzine te stinken... wow.. heel bar.

Vervolgens slaat ie af. Gloeiend, niet meer aan te krijgen. Maar er was wel een pomp aan de overkant van de kruising :) daar naartoe gestoken, en even checken. Jawel zijn benzine was op. Geen punt maarrrr.... Die *heel vette censuur* bij de pomp gooit net de keet op slot terwijl ze ons gewoon ziet staan bij de pomp :(

Ben toen doorgereden op zoek naar een andere pomp, daar een jerrycannetje gekocht, paar liter erin en weer teruggereden naar die eerste pomp. Oude barrel afgevuld, mijn maatje start hem en aan alle kanten stroomt het sap er weer uit :X
Die hebben we maar bij de pomp laten staan dus en pas na het gp weekend weer opgehaald.

Ehm... Even een 'de bilder' momentje.. ik heb dus wel ff een paar kilometer met een jerrycannetje peut onder mijn jack gereden B|
 
Ik 1X, na superbike dit jaar, bij knooppunt Hoogeveen. Ruim een 3 kwartier motoren staan kijken, want ik was natuurlijk m'n mobieltje vergeten. Ik had geluk dat de heren van de KLPD es ff kwamen kijken waarom ik zo lang langs de weg stond. (waarvoor dank :} )Ik kon ff bellen met het thuisfront, dus erg lang duurde het daarna niet meer. Ik kan minder plezierige plekken en tijden bedenken om stil te staan.......
 
Ik rijd altijd door tot ik over moet op reserve. Ik rij op een Bandit en die heeft een (in mijn ogen) achterlijk grote reserve van een liter of 6 (of is dat normaal??)! Natuurlijk altijd beter dan stil komen te staan..Maar op 6 liter haal ik ruim 100 Km. Maar ik hoop echt nooit stil te komen staan voor iets simpels als benzinegebrek...kwestie van tijd ben ik bang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan