Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Vanochtend op zoek naar een rammel die mij al een tijdje stoorde , het bleek de kentekenplaat te zijn die rammelt in de houder.
Ik ben een beetje aan het kijken hoe ik dat ga doen en raak bij toeval het achterwiel aan.
Tot mijn schrik hoor ik wat en blijkt mijn achterwiel los te zitten , borgmoer met zo een spie zat er wel op maar de moer zelf zat los.
Gelukkig geen ongelukken ofzo maar vind dit erg slordig.
 
Vanochtend op zoek naar een rammel die mij al een tijdje stoorde , het bleek de kentekenplaat te zijn die rammelt in de houder.
Ik ben een beetje aan het kijken hoe ik dat ga doen en raak bij toeval het achterwiel aan.
Tot mijn schrik hoor ik wat en blijkt mijn achterwiel los te zitten , borgmoer met zo een spie zat er wel op maar de moer zelf zat los.
Gelukkig geen ongelukken ofzo maar vind dit erg slordig.
Zeker niet netjes nee. Zal wel even een melding maken bij de desbetreffende garage. Zelf de moer weer vastgezet?
 
Nee ben gelijk naar de dealer gereden en die hebben ook gelijk het kenteken vast gezet.
Scooter rijd nu ook gelijk vele stukken beter, in bochten op de snelweg was het gewoon eng.
Denk dat het wiel bijna 1 cm speling had heb ook gevraagd of alles nog heel was.
Ik doel daarmee op de lagers en remblokken, kreeg als antwoord dat alles nog goed was laten we het hopen.
 
Vorige week een Beverly 400s in het zwart besteld. Wordt waarschijnlijk eind september geleverd. 😬
Nu al aan het zoeken naar mooie uitlaat… Nog niet veel voor te vinden helaas. Iemand een idee?
 
Hier ook eindelijk mijn Bev 400S mogen ophalen. Met afneembare topcase.(keyless) Weet alleen niet hoe ik die koffer weer van de scooter afpak.
Maar, eerlijk is eerlijk, dit is een heerlijk rijdende scoot. Ben er heel blij mee.
 

Bijlagen

  • 20210807_162315.jpg
    20210807_162315.jpg
    257,7 KB · Weergaven: 50
Dat niet, is wel een mooi systeem, de temperatuur stel je in met de knoppen op het stuur en dit kun je aflezen op het display.
 
Hier ook eindelijk mijn Bev 400S mogen ophalen. Met afneembare topcase.(keyless) Weet alleen niet hoe ik die koffer weer van de scooter afpak.
Maar, eerlijk is eerlijk, dit is een heerlijk rijdende scoot. Ben er heel blij mee.
Ziet er werkelijk heel goed uit in dat rood, nu nog (hoelang nog?) glanzend langs alle kanten.
 
@PeterCC ik denk dat je beter een glanzende lak kan hebben dan een matte lak.
Glanzend kan je als he geluk hebt nog een krasje weg poetsen, matte lak niet
 
@PeterCC ik denk dat je beter een glanzende lak kan hebben dan een matte lak.
Glanzend kan je als he geluk hebt nog een krasje weg poetsen, matte lak niet
Nou, dat gaat denk ik wel op voor een auto. Maar, niet voor scooter.. Dat zijn allemaal kunststof delen. Dus, krassen zitten altijd gelijk iets dieper en dat is met mat juist makkelijker te camoufleren
 
@Stu-020 ik heb een licht krasje op mijn voorspatbord denk door een fiets ofzo.
Hoe kan ik dat dan het beste camoufleren, want poetsen durf ik niet

@Stu-020 ik heb een licht krasje op mijn voorspatbord denk door een fiets ofzo.
Hoe kan ik dat dan het beste camoufleren, want poetsen durf ik niet.
De vraag is natuurlijk hoe diep de schade is op je kunststof delen. Maar, Ik zelf laat het gewoon meenemen door de dealer bij het onderhoud. Kost niet veel (soms niets) en ziet er beter uit dan zelf prutsen. Ze hebben de juiste lak en goed polijst materiaal. Ik had vorig jaar kras op mijn matzwarte uitlaat (Leo Vince) en dat is prima opgelost
 
Veel plezier er mee! Persoonlijk zou ik de ruit er af halen, teveel herrie en bovendien in de zomer wat mij betreft te warm achter zo'n scherm. Een windscherm is leuk boven 160 km/u. :+
OK, OK, in de winter blijf je er ook warmer door en met regen zal het je bovenlijf wel iets droger houden.
 
Ik heb een flipover op het bestaande windscherm gezet , wat enorm veel windgeruis weg haalt.
Vind het niet erg mooi maar koste weinig bij Ali en wilde het proberen en bevalt prima.
Eerste 5000 kilometers staan erop met een net verbruik van 1 op 26.
Wat ik alleen apart vind: scooter start de helft van de keren in één keer , de andere keren moet ik een tweede poging wagen.
Dit is alleen bij een koude start misschien krijgt die iets te weinig benzine ofzo.
 

Bijlagen

  • 20210826_112244.jpg
    20210826_112244.jpg
    285,3 KB · Weergaven: 23
Terug
Bovenaan Onderaan