Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Hier heb je vast iets aan

Nog bedankt voor de tip. Naar aanleiding van dit filmpje heb ik de shad koffer 58l gekocht met carbonlook…..maar ik zit met 1 probleem ….in dit filmpje wordt ook een bevestiging plaat getoond van ijzer. Helaas kan ik deze niet vinden in Nederland …de vraag uitgezet naar de zaak in Amerika of zij voor mij zo’n plaatje kunnen regelen.

Blijf het toch vreemd vinden dat ik deze hier niet kan vinden….of ik kijk
verkeerd😁
 
Reed vanmiddag op de snelheid en wilde die niet harder dan 138 km. Hij bokte iets, voelde niet erg veilig.
Nu rij ik niet veel op de snelweg maar dacht dat die zo 155 per uur moest halen.

Heb wel een andere vario eronder geen idee of het daar mee te maken kan hebben.
 
Reed vanmiddag op de snelheid en wilde die niet harder dan 138 km. Hij bokte iets, voelde niet erg veilig.
Nu rij ik niet veel op de snelweg maar dacht dat die zo 155 per uur moest halen.

Heb wel een andere vario eronder geen idee of het daar mee te maken kan hebben.
Dat kan zeker wel. Dat bokkige wat je voelde kan best zijn dat ie tegen de toerentalbegrenzer aanliep.
Dan zou dat betekenen dat je vario niet tot een voldoende hoge overbrengingsverhouding geraakt om die 155 te kunnen halen.
 
Dat kan zeker wel. Dat bokkige wat je voelde kan best zijn dat ie tegen de toerentalbegrenzer aanliep.
Dan zou dat betekenen dat je vario niet tot een voldoende hoge overbrengingsverhouding geraakt om die 155 te kunnen halen.
Dus toch de vario. Flink nadeel dan.

Nu je het zegt het was idd de begrenzer. Had het zelfde met mijn Monkey bij 105 km 😂
 
Reed vanmiddag op de snelheid en wilde die niet harder dan 138 km. Hij bokte iets, voelde niet erg veilig.
Nu rij ik niet veel op de snelweg maar dacht dat die zo 155 per uur moest halen.

Heb wel een andere vario eronder geen idee of het daar mee te maken kan hebben.
Ik rij ook met een malossi vario met 12g rollen. Maakt max 7750 toeren, bij 7500 toeren heb je volledig vermogen. Ik zou zelf andere rollen erin zetten 12g,14g of 16g.
 
Ik rij ook met een malossi vario met 12g rollen. Maakt max 7750 toeren, bij 7500 toeren heb je volledig vermogen. Ik zou zelf andere rollen erin zetten 12g,14g of 16g.
En wat is jouw top? Sprak vanmorgen de dealer en die gaf aan dat de top nu inderdaad flink lager ligt door de vario. Heb geen idee welke gram rollen er nu inzitten. Maar als dat ten kosten gaat van het optrekken dan accepteer ik een lagere topsnelheid.
 
En wat is jouw top? Sprak vanmorgen de dealer en die gaf aan dat de top nu inderdaad flink lager ligt door de vario. Heb geen idee welke gram rollen er nu inzitten. Maar als dat ten kosten gaat van het optrekken dan accepteer ik een lagere topsnelheid.
Dat is inderdaad de keuze die je moet maken: wat snellere acceleratie of een hogere top.
De fabrikant kiest voor een compromis waarbij de motor met de hoogste overbrenging op het toerental draait waar die maximaal vermogen levert, meestal een iets hoger toerental maar nog onder de begrenzer. Dat maakt de scooter minder gevoelig voor een hellende weg of tegenwind.
 
En wat is jouw top? Sprak vanmorgen de dealer en die gaf aan dat de top nu inderdaad flink lager ligt door de vario. Heb geen idee welke gram rollen er nu inzitten. Maar als dat ten kosten gaat van het optrekken dan accepteer ik een lagere topsnelheid.
Als je de rollen hebt gebruikt die bij de vario zitten dan heb je 10g. Mijn top is rond de 140 maar ik heb wel een hoog windscherm. Ik denk net als @PeterCC zegt, lichte rollen is sneller optrekken maar lagere topsnelheid.
 
Zo vandaag mijn topkoffer van Shad gemonteerd nadat de universele bevestiging plaat uit Spanje binnen was.

Heb nu mooi wat ruimte om mijn spullen mee te nemen, of wat boodschappen.
044DDB01-1B7F-4835-A3EE-88B3B59591E9.jpeg
94BD45C1-B485-4977-8903-B32F30FFC525.jpeg
 
Dat is de Arancio Sunset? Springt er wel uit.

Ik zie dat je ook zo een opzetstukje gebruikt op je windscherm. Werkt dat goed?
Zeker dit kleurtje knalt er wel uit😁

Dat opzetstukje neemt bij mij net wat meer wind weg…niet alles. Ikzelf ben 1.87 zonder dat opzet ruitje kreeg ik de volle laag wind in mijn gezicht.
 
Even een vraagje wat is jullie verbruik heb een piaggio beverly 400 en rijd ongeveer 200km op een tank rijd wel veel binnenstad
 
Hoi Iron, ik rijd zo ongeveer 1/22 a 1/23 …moet er wel bij zeggen dat ik dan flink door rij.
Bedankt ik rijd juist rustig maar rijd wel bijna alleen maar stad maar dan kan het wel kloppen ja zal het ongeveer gelijk zijn Bedankt voor je reactie ps heb jij ook last van trillingen als je laag toerental rijd en dan vooral tussen de 60 en de 80 km verder ook niet geef ik gas is het ook weg hoor maar vooral in de stad moet je je toch een beetje aan de snelheid houden mvg
 
Bedankt ik rijd juist rustig maar rijd wel bijna alleen maar stad maar dan kan het wel kloppen ja zal het ongeveer gelijk zijn Bedankt voor je reactie ps heb jij ook last van trillingen als je laag toerental rijd en dan vooral tussen de 60 en de 80 km verder ook niet geef ik gas is het ook weg hoor maar vooral in de stad moet je je toch een beetje aan de snelheid houden mvg
Die trillingen heb ik ook….ook ongeveer tussen deze snelheden….als je het stuur dan loslaat klappert deze van links naar rechts zeer snel. Dit nooit gehad met mijn motoren…maar deze spoorden ook veel beter en veel stabieler in het stuurgedrag.

Er zijn meer mensen die dit ervaren en geven dan aan dat de voorband gebalanceerd moet worden, ikzelf heb dat nog niet gedaan.

Zelf vermoed ik dat het door het voorruitje komt en natuurlijk de zwakke voorvering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan