Klopt, ik ben altijd zuinig geweest op de Beverly, maar nooit ontzien. dagelijks spoelen in de winter en reguliere onderhoud beurtjes. Pest was het dat de Beverly bij 97.000 koelvloeistof bij de voetpakking ging lekken. Wilde de Beverly zo origineel mogelijk opbouwen, achteraf had ik gelijk het beste materiaal moeten pakken. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een cilinder en cilinderkop van een donorblok met 11 k op de teller. Dit betekent dat ik de cilinder en cilinderkop met 97k op de teller heb afgeschreven, alhoewel ik denk dat de cilinder nog wel 50k mee zou kunnen gaan.
Maar goed, het kost vee moeite om uit te proberen, voor nu is het goed. Ik hoop dat het olieverbruik laag blijft, de Beverly genoeg power blijft leveren en de aandrijfsnaar heel blijft.
Te snel schreef ik de snaar af, ik heb nu 2 ringen tussen de variateur toegevoegd waardoor de aandrijfsnaar niet meer het bovenste punt bereikt. Hopelijk blijft de snaar langer goed. Ik heb ook begrepen dat 20k snelweg niet haalbaar is voor de snaar. Ik stuur aan op vervanging bij 15k.