PinLock

memolican

MF'er
16 jul 2014
141
1
Goedemiddag iedereen,

De afgelopen dagen ben ik lang op zoek geweest naar een donkere vizier voor mijn helm (LS2 Supra FF358) alleen deze zijn dus niet PinLock voorbereid te vinden. Is het mogelijk om die alsnog zelf of door iemand anders te installeren?

Alvast bedankt!
 
Je kan gewoon een universele pinlock set kopen en monteren.
Ik vond die zelf geknutselde pinlock in een lidl helm stukken beter werken dan de meegeleverde pinlock van mijn xlite, omdat de doe het zelf set perfect aansloot en die van xlite een enorme kier had + verschoof en het visier bekraste bij open/dicht doen van het vizier....
 
Wij hebben bij motoport breda een pinlock laten installeren.
We hebben eerst zitten rotzooien met zo een plak-pinlock, maar dat werkte voor geen ene meter.
Vooral het erop plakken was een probleem :P
 
Ik had van mijn rij-instructeur gehoord dat het idd wel te doen is, maar rete lastig is om het zelf te installeren. Maar je raad het dus aan om hier (in Den Bosch) het door een motordealer te laten doen? Ik heb namelijk zelf liever met 2 van die pinnetjes en dan de pinlock erin klikt.
 
Raleri fogstop

werkt beter als pinlock en is goedkoper.

Bron;

150.000 km 365 dagen per jaar meerdere helmen.
Benieuwd: wat is er zo anders aan zo'n Raleri FogStop insert ?
Want als ik de website zo bekijk zie ik hetzelfde principe als pinlock volgens mij?
Alleen dan plakken ipv tussen twee stokjes?
 
Laatst bewerkt:
Geen gaatjes boren ( ook geen kans om je vizier te verneuken ) iets meer ruimte tussen insert en vizier ( bij pinlock komt het heel nauw, anders raakt de insert het vizier op sommige plekken, en als je zelf moet boren is de kans dat het niet goed gaat nog groter ) herplaatsbaar.
Plakkende siliconen rand, bij pinlock bestaat de kans dat als de insert niet 100% goed zit, de siliconen rand ergens lekt waardoor er vocht tussen vizier en insert komt.


Ik gebruik ze al jaren. Ik weet niet of pinlock nu ook een van de bovenstaande features heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb pinlock er bij motorport in laten zetten. Vizier was wel voorberreid, dus alleen inklkken.
 
Pinlock in een Schubert laten zetten - viel tegen. Onderkant van de pinlock sloot niet goed af waardoor deze bij vochtig weer toch nog ging beslagen en je bij het stoplicht al gauw niks meer zag. Dan maar vizier even snel naar boven, alleen met de vrieskou werd al die condens plotsklaps ijs. Dat was niet grappig toen ik even later het vizier weer naar beneden trok.

In de Shoei werkt het redelijk. De onderkant wordt, ook na zorgvuldig afstellen, nog steeds een heel klein beetje vochtig, maar niet zoals in de Schubert voorheen. Nog wel vrij lastig maar een heel klein kiertje bij de stoplichten is meestal voldoende om het niet erger te laten worden.

Misschien moet ik die Fogstop maar eens proberen.
 
Ja, dan werkt zo'n Raleri waarschijnlijk wel beter omdat die helemaal geplakt zit. Moet je de boel natuurlijk wel goed schoon en ontvet hebben voordat ie erop gaat. Want al daar de plakrand los laat is natuurlijk ook niet ideaal :)

De Pinlock in mijn HJC FG-15 helm lijkt nu na een paar jaar wat losser te worden aan de onderkant. En gek genoeg lijkt het wat vies te zijn geworden tussen het vizier en de pinlock in (dus zal wel wat open zijn geweest?). Wellicht dat ik maar een Raleri ga bestellen om erin te zetten. Voor dat geld..
Misschien zelfs wel even de fotochromatische uitproberen :P
 
Tip: niet de fotochromatische doen. Van welk merk dan ook, levensgevaarlijk.

Met volle zon en tunnel inrijden resulteert in het de halve tunnel doorrijden met een zonnebril op.

Er uit idem, maar dan andersom :P duurt lang voor hij zich aanpast.
 
Tip: niet de fotochromatische doen. Van welk merk dan ook, levensgevaarlijk.

Met volle zon en tunnel inrijden resulteert in het de halve tunnel doorrijden met een zonnebril op.

Er uit idem, maar dan andersom :P duurt lang voor hij zich aanpast.
Normaal rij ik altijd met zonnebril op. Dus jouw bovenstaande verhaal zie ik alleen maar als een verbetering :P
 
Tip: niet de fotochromatische doen. Van welk merk dan ook, levensgevaarlijk.

Met volle zon en tunnel inrijden resulteert in het de halve tunnel doorrijden met een zonnebril op.

Er uit idem, maar dan andersom :P duurt lang voor hij zich aanpast.

Mjah, maar dat heb ik met mijn donker vizier ook. Lekker in de tunnel hopen dat iedereen zijn lichten aan heeft :P
 
Oh en trouwens, de goedkoopste oplossing is er gewoon even in rochelen.

Niet waar. Dat ding zit eerst maar een beetje in de weg, maar door de turbulentie in de helm begint die groene gluiperd zich langzaam een weg te banen naar de zijkant van het vizier, waarbij er een dik slijmerig spoor achterblijft waardoor het zicht steeds meer bemoeilijkt wordt. Als het te erg wordt klap je het vizier naar boven en beseft al doende dat je niet de binnenkant van je vizier kunt schoonmaken als de helm op je hoofd zit. Je knalt het vizier maar weer naar beneden, maar door de windstroom over je vizier tijdens het openstaan is de groene gluiperd nu de andere kant uitgegleden waardoor je hele zicht nu belemmerd wordt door een slijmerige waas. Terwijl je het motor-forum en de gekken die erop zitten vervloekt probeer je op gevoel naar de zijkant van de weg te manouvreren om daar je vizier alsnog schoon te maken en met je mobiel alsnog een pinlock te bestellen. Of zo'n alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Humor die reacties: "pinlock is kut want die van mij zat niet goed en..."

Pinlock werkt prima mits het er goed in zit, zo niet, werkt het ook niét( vrij logisch lijkt me gezien dubbelglas principe) gewoon er in laten zetten, mocht het verkeerd gaan is dat risico van motorzaak.

Als je zelf prutst en niet weet wat je doet, lkkr plakken en geen Pinlock, of een druppel afwasmiddel uitpoetsen
 
Als je pinlock niet meer goed aansluit hoef je niet gelijk wat anders te kopen. Het is meestal alleen een kwestie van goed afstellen.

Hele hoofdvizier los halen van de helm.
Voorzichtig het pinlock visier vanuit het midden lost trekken van het hoofdvisier en net zo lang door trekken totdat de inklepingen van het pinlock visier uit de pinnen glijden. Zo nodig de boel reinigen met een microvezeldoekje en glassex. (dus niet me keuken papier)

Nu komt het de pinlock pinnentje zijn niet gewoon recht. De pinnetjes staan iets uit het midden (excentrisch) als de tappen van een krukken as.

Dit betekend dat je de afstand tussen de pinnen iets kan verkleinen door deze te verdraaien. Daarvoor moet je eerst kijken hoe ze nu staan. Er uitdrukken en vervolgens een krappere stand terug drukken. Daarna de boel in omgekeerde volgorde weer monteren. let op zet het pinlock visier niet al te strak.

Bij het terug monteren van het pinlock visier goed controleren of zowel de onder als de bovenkant goed aansluit. Als een kant niet goed aansluitbijvoorbeeld de onderkant. Dan pinlockvisier weer los halen en iets hoger er weer in zetten.
 
Humor die reacties: "pinlock is kut want die van mij zat niet goed en..."

Pinlock werkt prima mits het er goed in zit, zo niet, werkt het ook niét( vrij logisch lijkt me gezien dubbelglas principe) gewoon er in laten zetten, mocht het verkeerd gaan is dat risico van motorzaak.

Als je zelf prutst en niet weet wat je doet, lkkr plakken en geen Pinlock, of een druppel afwasmiddel uitpoetsen
Mijn pinlock zat er al direct in vanuit de doos. Zat ook prima, voor en jaartje of 4..

Heb er ook eens zelf een geplaatst via zo'n malletje. Die zit bij diegene nog prima. Dus zelf doen kan zeker wel.
 
Nog een kleine aanvulling. Als het visier los van de helm is dan buigt deze iets recht. Dus voor het beoordelen of de pinlock goed aansluit, voor het monteren op de helm, het visier even tijdelijk met beide handen in de juiste kromming drukken en dan kijken naar de aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de vele reacties!
Ik ben naar de motordealer geweest en die hebben me verteld dat een Raleri fogstop in dit geval het beste is. Je hoeft het alleen maar erop te plakken en gaat volgens hun goed mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan