Plat in de bocht en je ziet dat je het niet haalt?

Ik ken de boeken van Keith Code. Ik weet ook wat mij op de VRO en MRO cursussen is geleerd.

Die boeken zijn erg (understatement) circuit georienteerd. Zie in je eigen citaat al het aantal verwijzingen naar snelheid, sneller e.d. Dat is erg nuttig als je voor een record tijd gaat op een circuit, maar niet per definitie de enige, of beste, benadering voor het probleem.

Wat het gas terug betreft: dat was niet gas los, zoals ik al zei, maar het gas terugdraaien. Niet voldoende om te gaan remmen op de motor. Dat wil je echt niet op een boxer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de boeken van Keith Code. Ik weet ook wat mij op de VRO en MRO cursussen is geleerd.
Dus die 2 spreken elkaar ook tegen?
Die boeken zijn erg (understatement) circuit georienteerd.
Ja, dat klopt :]
Zie in je eigen citaat al het aantal verwijzingen naar snelheid, sneller e.d. Dat is erg nuttig als je voor een record tijd gaat op een circuit, maar niet per definitie de enige, of beste, benadering voor het probleem.

Wat het gas terug betreft: dat was niet gas los, zoals ik al zei, maar het gas terugdraaien. Niet voldoende om te gaan remmen op de motor. Dat wil je echt niet op een boxer.
Uiteraard niet remmen op de motor, snapte wel dat je dat niet bedoelde. Al vraag ik me af of het zo slecht is om achter remmend gas bij te geven. Dan blijft je snelheid constant terwijl je de motor goed stabiel houdt. Volgens mij is dat niet eens zo\'n slecht plan. Natuurlijk niet remmen op je achterwiel, da\'s hetzelfde als je gas dichtgooien: onverstandig.

Overigens: gaan die boxers echt zo erg zwaaien als je op het gas gaat?

---
Tikfoutje verbeterd
 
Laatst bewerkt:
Op Woensdag 14 november 2001 22:27 schreef marcoo het volgende:Overigens: gaan die boxers echt zo erg zwaaien als je op het gas gaat?

---
Tikfoutje verbeterd

Jeps...Niet normaal...al vanuit stilstand al...bij stoplicht staan...gas geven...trekt ie de hele fiets naar 1 kant...
 
kort samengevat komt het er eigenlijk op neer dat er niet een methode is om te gebruiken......je moet gewoon dat doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt.....als je een topper bent dan rem je met je gas + voorrem zoniet dan alleen met je voorrem..... een ding staat als een paal boven water..VAN DE ACHTERREM AFBLIJVEN.... volgens mij moet iedereen zelf zijn of haar grenzen opzoeken en aan de hand daarvan gaan bepalen wat hij/zij zich het best bij voelt....en daar de remstijl/rijstijl enz aan aanpassen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan