Plotselinge scheuren in kappen - Kawasaki Z750 2004

Denken jullie nu echt dat een motorzaak een oude Kawa compleet gaat plamuren een spuiten?
Dit is is zeer waarschijnlijk een inruiler waarvan de vorige eigenaar" vergeten" is te melden dat het een schadebak betreft .
Een dealer ziet gelijk dat het niet de originele kleur is,dus dan heeft hij zeker geweten dat er iets aan
de hand geweest is met die motor toen hij hem inkocht of ingeruild heeft.
Ik weet niet wat er allemaal gezegd is tegen de TS toen hij hem kocht,maar als deze goedkoper was dan vergelijkbare motoren
moet je al bij je zelf te raden gaan waarom de prijs zo laag is.
Hij is er overigens wel in blauw geweest,alleen moeilijk te zien of dat ook mat was,officiële naam
was candy plasma blue.
1627124545549.png
 
Laatst bewerkt:
Oplossing: nieuwe tweedehandse kappen set want de huidige kappen zijn niet te redden….broddelwerk.

succes met afhandeling….
 
Jij bent gewoon vet maar echt vet opgelicht door die motorzaak [...]
Dat hangt er een beetje vanaf wat ervoor betaald is, en een koper heeft ook onderzoeksplicht. Dat dit opgelapte schade is had je vanaf meters afstand kunnen zien imho.
Destijds gekocht bij een dealer, aldus TS.

Dan ga ik uit van een merkdealer, geen handelaar. Van een merkdealer mag je wat mij betreft dit soort praktijken niet bij verwachten.
Dat betwijfel ik erg, want merkdealers branden hun vingers niet aan dergelijke gebakjes, die gaan linea recta via de achterdeur de handel in, vooropgesteld dat het ding überhaupt als inruil geaccepteerd werd. Mocht dat anders zijn, dat verneem ik graag welke “dealer” deze motor in deze staat verkocht heeft, want dan weet ik waar ik met een boogje omheen moet rijden.

En verder: oplappen dat ding, goed nakijken op eventuele overige gebreken, en er zijn vast wel nette tweedehands onderdelen voor te vinden.
 
Afhankelijk hoe hij is verkocht kan dat best.
Dat verteld het verhaal niet, evenals wat dat ding heeft gekost ( goeie indicatie )

Is ie verkocht als "mechanisch prima, kan optisch wat liefde gebruiken" ..

Of " NIEUW, ZO UIT DE GARAGE, LAGE KILOMETERSTAND , VAN ZOMERKONINKJE GEWEEST "


Er word hier wel heel snel geroepen dat die verkoper een oplichter is met smerige praktijken, veel te snel.


Ik ben in de markt voor een andere auto, t zal wel 1'tje van 20 jaar oud worden.. denk je serieus dat je een poot hebt
om op te staan als er later blijkt een keer schade aan geweest te zijn ?

Heel wat anders als ik er 1'tje van 2020 koop.. dán heb je wel wat om te mauwen als het een ex schadeauto blijkt te zijn.



Of anders.. ik heb een 2004 met kapschade.. dus die duw ik door.
Je denkt toch niet dat ik voor een ander een nieuwe kappenset koop ?
Dat is plamuren , spuiten, doorduwen.

Ik doe dat voor m'n eigen motoren die ik zelf rijd , ik ga geen dure kuip kopen als ik hem kan repareren.


En als er bij verkoop iemand om vraagt of die kuip ooit is geplamuurd, krijgt ie gewoon de waarheid .. "ja"
Maar je gaat toch niet serieus bij verkoop van een oud hok vertellen dat ie een keer in elkaar heeft gezeten ?
"daar staat ie, kijk wat je wilt" .
Zo werkt het niet.

Waarom werkt het zo niet?
Misschien als de motor voor een prikkie te koop is, maar dan nog kan je als verkoper zeggen dat de prijs is aangepast omdat het een schademotor betreft.

Als deze motor verkocht is voor de normale marktwaarde van een goede motor en men heeft de koper niet geïnformeerd dan is het oplichting.

Maakt niet uit dat het een oudere motor is
 
Natuurlijk kan dat, maar geen ziel die wat wilt verkopen doet dat.
Hoeft ook niet.

Wijs me nu eens een advertentie aan waarop staat aangegeven dat er plamuur het kuipwerk van een motor zit.
( ben echt benieuwd trouwens, maar te lui om op marktplaats te gaan kijken )

Ander verhaal word het als je een motorschade verstopt, dat kan ( uiteraard ) wat lastiger liggen.
En ook alleen maar als handelaar, niet als particulier.


het is pas oplichting als je hem zou verkopen als "nooit aan geplamuurd"
Niet vermelden dat er plamuur op zit , is geen oplichting.
De motor is niet onveilig door het plamuur, hij rijd er niet slechter door.
( ok, nou is het een beetje zeiken op termen .. )

Als je die motor koopt, je vraagt voor aankoop of er aan is geplamuurd , en de verkoper zegt, "nee" ( mooiste, op papier )
zou je het oplichting kunnen noemen.

We hebben het hier niet om een omgekatte motor , of een motor van 2004 zo aangepast dat ie is verkocht als een 2014 .
Dát kan oplichting zijn.


Is het kut , ja.. je kan het bij de verkoper proberen, tja.. ik weet niet of je daar verder mee komt.
( wil je d'r een rechtszaak om beginnen, hoe groot acht je de kans dat je hem wint ? .. ik acht hem heel , heel klein )
Motor van 2004, is het vrij plausibel dat ie ooit schade heeft gehad, en dat dus hersteld is.
( lelijk hersteld , dát is wat anders )


Handiger is het verlies te pakken, een paar kappen van ebay/mp te trekken.. netjes te spuiten en gewoon weer
genieten van de motor.
Eventueel de verkoper overslaan bij een volgende motor.
 
Zeldzame combinatie van een vette berg onzin.

Ding is een ouwe fiets van 2004 , in een niet originele kleur.
Dus dat ie overgespoten is, lijkt me wel heel erg duidelijk , zelfs voor een leek.

Er is dus niets aan oplichting te vinden. als je zelf je motor verneukt.


Ik vermoed dat die hoes de dader is, met de temperaturen van de laatste tijd werkt zo'n ding als een broeikas .
D'r is niet zoveel wat daar goed tegen kan.

Ter voorbeeld, kijk maar eens naar het dashbord van een wat oudere auto, het stukje wat onder het voorraam zit.
Er zijn er een hoop waar scheuren in zitten.
Warmte en plastic gaat niet zo goed samen ( ok, tot op zekere hoogte wel ) , het vervormd en word zacht.
Dan heeft het niet zoveel nodig om te scheuren.


Ik vermoed dat die kuipen zijn gemonteerd onder een beetje spanning, en dat de warmte de kappen soepel genoeg hebben gemaakt
om de plamuur te laten scheuren .
Edit MBM: @Dakkert ... je onbehoorlijke reply is bij deze verwijderd, nogmaals zulke teksten en dat gebeurd ook met je account.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben we te maken met een motorzaak of echt met de merkdealer? Kan me niet voorstellen dat een dealer aan zoiets z’n tengels brandt voor wat snelle winst en grote kans op gezeur én een slechte naam.
Daarvoor is “de handel”, die ook de wat lager gewaardeerde fietsen verkoopt met een mooi verhaal.
Ben benieuwd of dit klopt en hoe er door deze zaak wordt meegedacht over een oplossing.
 
Destijds gekocht bij een dealer, aldus TS.

Dan ga ik uit van een merkdealer, geen handelaar. Van een merkdealer mag je wat mij betreft dit soort praktijken niet bij verwachten.

De keren dat ik bij een merkdealer een keer binnen kom, verkopen die geen 2004 modellen.
De kansberekening dat deze bij "een echte merk dealert" vandaan komt is niet al te best.
 
Maar je gaat toch niet serieus bij verkoop van een oud hok vertellen dat ie een keer in elkaar heeft gezeten ?
"daar staat ie, kijk wat je wilt" .
Zo werkt het niet.

Ik koop in ieder geval nooit een motor van jou. Want met de informatieplicht die je als verkoper hebt & goed fatsoen zou het wel zo moeten werken.
 
Wees gerust, ik kies mijn kopers zorgvuldig ;p

En nee, dat iets is geplamuurd valt absoluut niet onder informatie plicht
En voor goed fatsoen moet je niet in de handel wezen, maar in de kroeg.
 
Ik koop in ieder geval nooit een motor van jou. Want met de informatieplicht die je als verkoper hebt & goed fatsoen zou het wel zo moeten werken.
Wat een inruilende handelaar niet weet, dat weet-ie niet, en een boel handelaren in goedkopere motoren willen het liefst zo min mogelijk weten. Daar gaat de informatieplicht, want wat je niet weet kun je niet opbiechten. Kopers zijn net zo goed verantwoordelijk, en mogen best een beetje opletten, en kritische vragen stellen, bijvoorbeeld als een motor zichtbaar (slecht) is overgespoten… en dan hebben we nog niet eens een overzichtsfoto gezien - een foto waar de hele motor op staat - want ik sluit niet uit dat daarop wel meer details te zien zullen zijn die duiden op geknutsel die t.t.v. aankoop gewoon op hadden moeten vallen.

Maar goed, laten we eerst maar eens de verdere toelichting van TS, al dan niet met reactie van de verkopende “dealer”, afwachten. Kunnen we daarna weer verder discussiëren, speculeren, of beter: bruikbare tips geven. Met de magere informatie die we nu hebben is het een beetje luchtfietsen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een inruilende handelaar niet weet, dat weet-ie niet, en een boel handelaren in goedkopere motoren willen het liefst zo min mogelijk weten. Daar gaat de informatieplicht, want wat je niet weet kun je niet opbiechten. Kopers zijn net zo goed verantwoordelijk, en mogen best een beetje opletten, en kritische vragen stellen, bijvoorbeeld als een motor zichtbaar (slecht) is overgespoten… en dan hebben we nog niet eens een overzichtsfoto gezien - een foto waar de hele motor op staat - want ik sluit niet uit dat daarop wel meer details te zien zullen zijn die duiden op geknutsel die t.t.v. aankoop gewoon op hadden moeten vallen.

Maar goed, laten we eerst maar eens de verdere toelichting van TS, al dan niet met reactie van de verkopende “dealer”, afwachten. Kunnen we daarna weer verder discussiëren, speculeren, of beter: bruikbare tips geven. Met de magere informatie die we nu hebben is het een beetje luchtfietsen.
Dat klopt, ik wijs ook geen schuldige aan in dit verhaal.
 
Zeldzame combinatie van een vette berg onzin.

Ding is een ouwe fiets van 2004 , in een niet originele kleur.
Dus dat ie overgespoten is, lijkt me wel heel erg duidelijk , zelfs voor een leek.

Er is dus niets aan oplichting te vinden. als je zelf je motor verneukt.


Ik vermoed dat die hoes de dader is, met de temperaturen van de laatste tijd werkt zo'n ding als een broeikas .
D'r is niet zoveel wat daar goed tegen kan.

Ter voorbeeld, kijk maar eens naar het dashbord van een wat oudere auto, het stukje wat onder het voorraam zit.
Er zijn er een hoop waar scheuren in zitten.
Warmte en plastic gaat niet zo goed samen ( ok, tot op zekere hoogte wel ) , het vervormd en word zacht.
Dan heeft het niet zoveel nodig om te scheuren.


Ik vermoed dat die kuipen zijn gemonteerd onder een beetje spanning, en dat de warmte de kappen soepel genoeg hebben gemaakt
om de plamuur te laten scheuren .
Wat is dit weer Voor grootst mogelijke onzin Stefan666.

Ik heb een garage waar me motor in de winter maanden instaat.
Maar daarnaast staat de motor ook maanden bij me vriendin onder haar carport in volle zon onder een verheul motorhoes.
Niks van krassen of scheuren in het plastic.
Dit is echt een broodje aap,verhaal wat jij zegt.
Dan moeten er heel veel motorfietsen zijn die onder een hoes geparkeerd staan die dit soort zelfde verschijnselen vertonen.
Deze motor is gewoon slecht hersteld na een schade en verkocht aan topicstarter onder het mom met goede kuipser,want ik me niet voorstellen dat je anders zo een motor koopt als je weet dat het slecht is.
Maar als jij dit afdoet al onzin en beweerd het komt door een motorhoes en de zon tja het zal wel dan.
Dan durft niemand meer ze motor in de zon te parkeren want dan moet elke motor scheuren vertonen.
 
Laatst bewerkt:
Was de motor van 2020 kan je het met recht rotzooien noemen ,

maar we hebben het hier wel over een "oud lijk" van 2004 .
En dit slaat ook nergens op dus bij jouw zijn iets oudere motoren meteen oude lijkjes zoals jij het noemt.
Tja nou ja weten we ook weer.
 

Hier heeft TS meer aan.
 
Dat klopt, ik wijs ook geen schuldige aan in dit verhaal.

Dan zijn we het een, fijn. Dus, @Z750Kawa , kom maar door met die informatie, dan zullen hier op motor-forum dat varkentje weleens wassen…
Me dunkt dat dit een verstopt gebrek is.
Misschien. Sommige handelaren zuilen ontkennen dat ze het wisten, en sommige handelaren komen TS tegemoet. Laat onverlet dat we niet weten wat TS voor de motor betaalde, wat de handelaar er precies bij vertelde, en wat TS wist. Wat we wel weten is dat je in dit geval die “verborgen” schade al op mijlenver had kunnen waarnemen, puur o.b.v. het belabberde overspuiten dat kennelijk een keer heeft plaatsgevonden. Dat zou iedere koper met een klein beetje gezond verstand even achter de oren moeten doen krabben.
 
Dan zijn we het een, fijn. Dus, @Z750Kawa , kom maar door met die informatie, dan zullen hier op motor-forum dat varkentje weleens wassen…

Misschien. Sommige handelaren zuilen ontkennen dat ze het wisten, en sommige handelaren komen TS tegemoet. Laat onverlet dat we niet weten wat TS voor de motor betaalde, wat de handelaar er precies bij vertelde, en wat TS wist. Wat we wel weten is dat je in dit geval die “verborgen” schade al op mijlenver had kunnen waarnemen, puur o.b.v. het belabberde overspuiten dat kennelijk een keer heeft plaatsgevonden. Dat zou iedere koper met een klein beetje gezond verstand even achter de oren moeten doen krabben.

Ik denk niet dat je rederlijkwijs kan aannemen dat de leek had moeten zien dat dit zulk ondeugdelijk spuitwerk was.
 
Ik denk niet dat je rederlijkwijs kan aannemen dat de leek had moeten zien dat dit zulk ondeugdelijk spuitwerk was.
Ik ben leek en ik zie het, maar wij zijn het dus oneens. Maar dat geeft niet, maakt niet uit, want daar ging dit topic niet over. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van TS en diens “dealer” naar aanleiding van de suggesties die we hier geplaatst hebben. Zonder die aanvullende informatie zitten we hier voorlopig alleen maar te luchtfietsen.

Die aanvullende informatie is vooral nuttig om een plan te bedenken hoe TS het best verder op weg te helpen. Daar ging dit topic over, en het zou leuk zijn als TS daaraan meewerkte. Goede wil is hier genoeg. Er is tenslotte heel veel ruimte tussen “zak er maar in“ en een gang naar de rechter. Om op basis van de informatie die we hebben iemand voor oplichter uit te maken vind ik domweg te ver gaan, maar dat is mijn mening maar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan