Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een dealer ziet gelijk dat het niet de originele kleur is,dus dan heeft hij zeker geweten dat er iets aanDenken jullie nu echt dat een motorzaak een oude Kawa compleet gaat plamuren een spuiten?
Dit is is zeer waarschijnlijk een inruiler waarvan de vorige eigenaar" vergeten" is te melden dat het een schadebak betreft .
Dat hangt er een beetje vanaf wat ervoor betaald is, en een koper heeft ook onderzoeksplicht. Dat dit opgelapte schade is had je vanaf meters afstand kunnen zien imho.Jij bent gewoon vet maar echt vet opgelicht door die motorzaak [...]
Dat betwijfel ik erg, want merkdealers branden hun vingers niet aan dergelijke gebakjes, die gaan linea recta via de achterdeur de handel in, vooropgesteld dat het ding überhaupt als inruil geaccepteerd werd. Mocht dat anders zijn, dat verneem ik graag welke “dealer” deze motor in deze staat verkocht heeft, want dan weet ik waar ik met een boogje omheen moet rijden.Destijds gekocht bij een dealer, aldus TS.
Dan ga ik uit van een merkdealer, geen handelaar. Van een merkdealer mag je wat mij betreft dit soort praktijken niet bij verwachten.
Afhankelijk hoe hij is verkocht kan dat best.
Dat verteld het verhaal niet, evenals wat dat ding heeft gekost ( goeie indicatie )
Is ie verkocht als "mechanisch prima, kan optisch wat liefde gebruiken" ..
Of " NIEUW, ZO UIT DE GARAGE, LAGE KILOMETERSTAND , VAN ZOMERKONINKJE GEWEEST "
Er word hier wel heel snel geroepen dat die verkoper een oplichter is met smerige praktijken, veel te snel.
Ik ben in de markt voor een andere auto, t zal wel 1'tje van 20 jaar oud worden.. denk je serieus dat je een poot hebt
om op te staan als er later blijkt een keer schade aan geweest te zijn ?
Heel wat anders als ik er 1'tje van 2020 koop.. dán heb je wel wat om te mauwen als het een ex schadeauto blijkt te zijn.
Of anders.. ik heb een 2004 met kapschade.. dus die duw ik door.
Je denkt toch niet dat ik voor een ander een nieuwe kappenset koop ?
Dat is plamuren , spuiten, doorduwen.
Ik doe dat voor m'n eigen motoren die ik zelf rijd , ik ga geen dure kuip kopen als ik hem kan repareren.
En als er bij verkoop iemand om vraagt of die kuip ooit is geplamuurd, krijgt ie gewoon de waarheid .. "ja"
Maar je gaat toch niet serieus bij verkoop van een oud hok vertellen dat ie een keer in elkaar heeft gezeten ?
"daar staat ie, kijk wat je wilt" .
Zo werkt het niet.
Edit MBM: @Dakkert ... je onbehoorlijke reply is bij deze verwijderd, nogmaals zulke teksten en dat gebeurd ook met je account.Zeldzame combinatie van een vette berg onzin.
Ding is een ouwe fiets van 2004 , in een niet originele kleur.
Dus dat ie overgespoten is, lijkt me wel heel erg duidelijk , zelfs voor een leek.
Er is dus niets aan oplichting te vinden. als je zelf je motor verneukt.
Ik vermoed dat die hoes de dader is, met de temperaturen van de laatste tijd werkt zo'n ding als een broeikas .
D'r is niet zoveel wat daar goed tegen kan.
Ter voorbeeld, kijk maar eens naar het dashbord van een wat oudere auto, het stukje wat onder het voorraam zit.
Er zijn er een hoop waar scheuren in zitten.
Warmte en plastic gaat niet zo goed samen ( ok, tot op zekere hoogte wel ) , het vervormd en word zacht.
Dan heeft het niet zoveel nodig om te scheuren.
Ik vermoed dat die kuipen zijn gemonteerd onder een beetje spanning, en dat de warmte de kappen soepel genoeg hebben gemaakt
om de plamuur te laten scheuren .
Destijds gekocht bij een dealer, aldus TS.
Dan ga ik uit van een merkdealer, geen handelaar. Van een merkdealer mag je wat mij betreft dit soort praktijken niet bij verwachten.
Maar je gaat toch niet serieus bij verkoop van een oud hok vertellen dat ie een keer in elkaar heeft gezeten ?
"daar staat ie, kijk wat je wilt" .
Zo werkt het niet.
Wat een inruilende handelaar niet weet, dat weet-ie niet, en een boel handelaren in goedkopere motoren willen het liefst zo min mogelijk weten. Daar gaat de informatieplicht, want wat je niet weet kun je niet opbiechten. Kopers zijn net zo goed verantwoordelijk, en mogen best een beetje opletten, en kritische vragen stellen, bijvoorbeeld als een motor zichtbaar (slecht) is overgespoten… en dan hebben we nog niet eens een overzichtsfoto gezien - een foto waar de hele motor op staat - want ik sluit niet uit dat daarop wel meer details te zien zullen zijn die duiden op geknutsel die t.t.v. aankoop gewoon op hadden moeten vallen.Ik koop in ieder geval nooit een motor van jou. Want met de informatieplicht die je als verkoper hebt & goed fatsoen zou het wel zo moeten werken.
Dat klopt, ik wijs ook geen schuldige aan in dit verhaal.Wat een inruilende handelaar niet weet, dat weet-ie niet, en een boel handelaren in goedkopere motoren willen het liefst zo min mogelijk weten. Daar gaat de informatieplicht, want wat je niet weet kun je niet opbiechten. Kopers zijn net zo goed verantwoordelijk, en mogen best een beetje opletten, en kritische vragen stellen, bijvoorbeeld als een motor zichtbaar (slecht) is overgespoten… en dan hebben we nog niet eens een overzichtsfoto gezien - een foto waar de hele motor op staat - want ik sluit niet uit dat daarop wel meer details te zien zullen zijn die duiden op geknutsel die t.t.v. aankoop gewoon op hadden moeten vallen.
Maar goed, laten we eerst maar eens de verdere toelichting van TS, al dan niet met reactie van de verkopende “dealer”, afwachten. Kunnen we daarna weer verder discussiëren, speculeren, of beter: bruikbare tips geven. Met de magere informatie die we nu hebben is het een beetje luchtfietsen.
Wat is dit weer Voor grootst mogelijke onzin Stefan666.Zeldzame combinatie van een vette berg onzin.
Ding is een ouwe fiets van 2004 , in een niet originele kleur.
Dus dat ie overgespoten is, lijkt me wel heel erg duidelijk , zelfs voor een leek.
Er is dus niets aan oplichting te vinden. als je zelf je motor verneukt.
Ik vermoed dat die hoes de dader is, met de temperaturen van de laatste tijd werkt zo'n ding als een broeikas .
D'r is niet zoveel wat daar goed tegen kan.
Ter voorbeeld, kijk maar eens naar het dashbord van een wat oudere auto, het stukje wat onder het voorraam zit.
Er zijn er een hoop waar scheuren in zitten.
Warmte en plastic gaat niet zo goed samen ( ok, tot op zekere hoogte wel ) , het vervormd en word zacht.
Dan heeft het niet zoveel nodig om te scheuren.
Ik vermoed dat die kuipen zijn gemonteerd onder een beetje spanning, en dat de warmte de kappen soepel genoeg hebben gemaakt
om de plamuur te laten scheuren .
en een koper heeft ook onderzoeksplicht.
En dit slaat ook nergens op dus bij jouw zijn iets oudere motoren meteen oude lijkjes zoals jij het noemt.Was de motor van 2020 kan je het met recht rotzooien noemen ,
maar we hebben het hier wel over een "oud lijk" van 2004 .
En dit slaat ook nergens op dus bij jouw zijn iets oudere motoren meteen oude lijkjes zoals jij het noemt.
Tja nou ja weten we ook weer.
Dat klopt, ik wijs ook geen schuldige aan in dit verhaal.
Misschien. Sommige handelaren zuilen ontkennen dat ze het wisten, en sommige handelaren komen TS tegemoet. Laat onverlet dat we niet weten wat TS voor de motor betaalde, wat de handelaar er precies bij vertelde, en wat TS wist. Wat we wel weten is dat je in dit geval die “verborgen” schade al op mijlenver had kunnen waarnemen, puur o.b.v. het belabberde overspuiten dat kennelijk een keer heeft plaatsgevonden. Dat zou iedere koper met een klein beetje gezond verstand even achter de oren moeten doen krabben.Me dunkt dat dit een verstopt gebrek is.
Dan zijn we het een, fijn. Dus, @Z750Kawa , kom maar door met die informatie, dan zullen hier op motor-forum dat varkentje weleens wassen…
Misschien. Sommige handelaren zuilen ontkennen dat ze het wisten, en sommige handelaren komen TS tegemoet. Laat onverlet dat we niet weten wat TS voor de motor betaalde, wat de handelaar er precies bij vertelde, en wat TS wist. Wat we wel weten is dat je in dit geval die “verborgen” schade al op mijlenver had kunnen waarnemen, puur o.b.v. het belabberde overspuiten dat kennelijk een keer heeft plaatsgevonden. Dat zou iedere koper met een klein beetje gezond verstand even achter de oren moeten doen krabben.
Ik ben leek en ik zie het, maar wij zijn het dus oneens. Maar dat geeft niet, maakt niet uit, want daar ging dit topic niet over. Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van TS en diens “dealer” naar aanleiding van de suggesties die we hier geplaatst hebben. Zonder die aanvullende informatie zitten we hier voorlopig alleen maar te luchtfietsen.Ik denk niet dat je rederlijkwijs kan aannemen dat de leek had moeten zien dat dit zulk ondeugdelijk spuitwerk was.