Post hier een pic van je (motor op) paddockstand!!

Ik heb nog geen foto van mijn fietsje op paddockstand. -O-

Vorige week aangeschaft, dus moet er maar ff 1 maken denk ik :P
 
Het gaat niet perse over de motor op de paddockstand , maar over paddockstanden in het algemeen en de ervaringen ermee .....
ik vind het wel enorm praktisch voor te poetsen en ketting te smeren enzo maakt het allemaal veel gemakkelijker.
Was ook beter toen ik men uitlaat gestoken had.
 
Me motor op de zelf gefabriceerde middenbok :P
Toch maar eens een echte paddockstand kopen, is een stuk handiger lijkt me ;)

[afbeelding]
Ik kom jou volgens mij regelmatig tussen Delft en Schipluiden tegen aan het eind van de middag. Weet je dat een van je koplampen al een hele poos kapot is?
 
Ik kom jou volgens mij regelmatig tussen Delft en Schipluiden tegen aan het eind van de middag. Weet je dat een van je koplampen al een hele poos kapot is?


Denk het niet, maar je kwam me wel altijd tegen toen ik nog op me GSX-R reed over die weg :Y

Ik rij tegenwoordig over de snelweg naar en van Delft :)
 
de mijne van bike lift:

(let niet op de demper , was ff een probeersel)

full
 
Je kan er beter bijzetten......

Wie kan in zijn eentjuh zijn motor op de bokken zetten!!!!!!

Ik kan met de suzuki achter bok derin haken en dan de motor recht drukken en tegelijkertijd met het handvat de motor op de paddock zetten!!!
 
Misschien een hele gekke vraag. Hoe krijg je een motor op de paddockstand. Zet je hem eerst op zijn jiffy, of heb je er 2 mensen voor nodig. Vraag me al een tijdje af hoe je dat doet eigenlijk
 
Misschien een hele gekke vraag. Hoe krijg je een motor op de paddockstand. Zet je hem eerst op zijn jiffy, of heb je er 2 mensen voor nodig. Vraag me al een tijdje af hoe je dat doet eigenlijk

Gaat het makkelijkst met zijn tweeën, maar in je eentje kan het ook (als je een niet al te zware motor hebt)

Je zet de bok achter de motor en vraagt aan een toevallige passant of hij de motor even rechtop wil houden. Dan zet je de steunpunten van de bok onder je achterbrug (even kijken waar het het handigst lukt) en als je dat goed eronder hebt voorzichtig je bok naar beneden drukken waardoor de achterkant van je motor vanzelf omhoog komt.

In je uppie werkt het hetzelfde, maar moet je met 1 hand je motor vasthouden (heb een 400'tje, dus geen probleem) en andere hand de bok er handig onder proberen te zetten.

Wel oppassen dat je motor niet omvalt natuurlijk :9
 
Misschien een hele gekke vraag. Hoe krijg je een motor op de paddockstand. Zet je hem eerst op zijn jiffy, of heb je er 2 mensen voor nodig. Vraag me al een tijdje af hoe je dat doet eigenlijk

Ik zelf doe het alsvolgt:

  1. Jiffy uitklappen, houten balkje onder je jiffy dat de motor bijna rechtstaat ( niet te natuurlijk, valt ie om! )
  2. Dan paddockstand er los onder zetten.
  3. Erachter gaan zitten, voetjes tegen de wieltjes en je trekt hem veilig zonder een centje pijn op de stand.

  4. Eraf, op dezelfde manier, maar omgekeerd :)


Ziet er mischien een beetje vreemd uit, maar dan kan je een zware motor makkelijk en gecontroleerd opbokken.

Succes :)
 
Ik zelf doe het alsvolgt:

  1. Jiffy uitklappen, houten balkje onder je jiffy dat de motor bijna rechtstaat ( niet te natuurlijk, valt ie om! )
  2. Dan paddockstand er los onder zetten.
  3. Erachter gaan zitten, voetjes tegen de wieltjes en je trekt hem veilig zonder een centje pijn op de stand.

  4. Eraf, op dezelfde manier, maar omgekeerd :)


Ziet er mischien een beetje vreemd uit, maar dan kan je een zware motor makkelijk en gecontroleerd opbokken.

Succes :)

Erop durf ik altijd wel, eraf niet, ben veels te bang dat hij door het houten blokje de verkeerde kant op valt
 
op:
rechtop zetten en tank tegen me aan laten leunen, beetpakken onder het randje van mn duozit en met vrije hand bok onder de spacers zetten.. onder druk houden (gaat ie al nergens meer heen) en vervolgens met 2 handen omhoog liften.

af:
standaard uitzetten, bok rustig laten zakken met 2 handen.. (onder druk houden, blijft de motor recht) vervolgens met hand over duozit motor in balans houden, bok wegtrekken.. en met 2 handen (duozit.. achterlicht) de motor op z'n standaard laten zakken..

altijd in mn eentje, dan weet ik zeker dat het goed gaat.. (aparte gedachte.. maar 'k vertrouw niemand met mn speeltje)
 
Erop durf ik altijd wel, eraf niet, ben veels te bang dat hij door het houten blokje de verkeerde kant op valt
Heb zelf een balkje van 5x5cmx 1mtr lang. Gaat perfect. Vanwege de lengte van het balkje kan je hem met 1 handje bijsturen indien nodig. Is even een paar keer doen en dan gaat het vlekkeloos.
 
Mijn 6 op een valtermoto paddockstand

Foto-CIN3VGSW.jpg



Doe hem zelf erop en eraf:

erop:


1 kant paddockstand al goed zetten en motor recht trekken.
de andere kant van de paddockstand er goed onder en dan omlaag duwen.

eraf:

standaard uitzetten, paddochstand rustig omhoog trekken en als de achterband de grond raakt, de motor schuin zetten op de standaard. vervolgens de stand erachteruit halen.

gaat gemakkelijk, als je maar niet vergeet de standaard uit te klappen :X .

ook een mannier, als er een gezinslid in de buurt is gewoon vragen of ie meehelpt :+
 
eigen brouwsel van een maatje van me :} , maar de mille staat er stevig op


 
Terug
Bovenaan Onderaan