Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Camperen @ Riva del Garda

Riva.jpg
 
Vanmiddag een bochtentraining gedaan op het Midland circuit en nu een nachtje met de hangmat kamperen. Voor het eerst met de motor een nachtje weg, was even puzzelen met inpakken maar alles is mee🙂
 

Bijlagen

  • D86CE998-67BF-465E-A5EA-758AF25A220C.jpeg
    D86CE998-67BF-465E-A5EA-758AF25A220C.jpeg
    633,9 KB · Weergaven: 162
  • 5D7B6824-076F-4490-A8DD-445B82226D1A.jpeg
    5D7B6824-076F-4490-A8DD-445B82226D1A.jpeg
    654,8 KB · Weergaven: 161
Vanmiddag een bochtentraining gedaan op het Midland circuit en nu een nachtje met de hangmat kamperen. Voor het eerst met de motor een nachtje weg, was even puzzelen met inpakken maar alles is mee🙂
flinke bagagetoren op de achterste fiets! en waar zaten die twee kliko's aan?;)
 
Die 2 zijtassen hadden bij die andere motor nog makkelijk bovenop gekund! :t
Toch lijkt me wel lastig om met een 'Toren van Pisa' achterop te rijden.
 
Het stond allemaal best stevig en bovenin zat weinig gewicht.
Ik had het wel liever anders gehad, helaas was de extra tas nog niet binnen (uiteraard zaterdagmiddag wel, toen waren we al weg).
We hadden beide ons eigen spul mee dus het was prima zo.
 
Ondertussen 2 weken terug een rondje Langs de grens van Nederland gedaan in een week, 1500km.
En met deze bepakking. Ik had zachte zijtassen, mijn maat een tailbag/roltas achterop. Ik was heel blij met deze zijtassen, onderweg niets van gemerkt en als je een (echte) rem fout maakt vangen ze de vallende motor heel netjes op! Dat was een goede les om toch eens naar echte valdoppen te gaan kijken. 8)7
Overigens was mijn maat iets minder tevreden met zijn tas, bleef glijden over het zadel, maar ik verwacht dat dit met een goedkoop antislip lapje van de action wel minder zal worden.

PXL_20210617_102033667.jpg
 
Ondertussen 2 weken terug een rondje Langs de grens van Nederland gedaan in een week, 1500km.
En met deze bepakking. Ik had zachte zijtassen, mijn maat een tailbag/roltas achterop. Ik was heel blij met deze zijtassen, onderweg niets van gemerkt en als je een (echte) rem fout maakt vangen ze de vallende motor heel netjes op! Dat was een goede les om toch eens naar echte valdoppen te gaan kijken. 8)7
Overigens was mijn maat iets minder tevreden met zijn tas, bleef glijden over het zadel, maar ik verwacht dat dit met een goedkoop antislip lapje van de action wel minder zal worden.

Bekijk bijlage 1648829
Eigenlijk alle bagage van enigszins gewicht op de topkofferplek is ruk.

Mij ervaring is dat ca 5kg daar overeenkomt met dik 20 kg aan zijkoffers mbt stuureigenschappen.

Edit:
Zegt trouwens niet dat ik daar nooit gewicht zou plaatsen, maar het is pas 1 van de latere opties.
Op lange trips met grote afstanden heb ik daar een 5L jerrycan, al gaat die alleen op lange oversteken vol en dan na 100 km leeg in de gewone tank.
Woon-werk heb ik wel eens een topkoffertje voor, gewicht is minimaal, de route heel bekend en alles is dan niet zo spannend.
Op m'n brommer (enduro model) had ik voor ''vakanties'' (midweekje kamperen ofzo _O- ) een topkoffer, want ja, die had verder geen opties voor iets aan de zijkant.

Links mijn bepakte brommert.
360.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Parpaillon is het niet, ik gok op de tunnel vlak onder de top van de Galibier, en dan de ingang aan de noordzijde. Aan de zuidkant loopt de weg rechts van de tunnel, en daar is ook niet zo'n grote parkeerplaats
Ik zal de volgende keer eens opletten als ik er ben... gezien de auto's die er staan inderdaad geen parpaillon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan