Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Als het mss tegen die tijd niet 80 is................................?

Dan geniet er NU nog maar van.
Wrs gaat die nek er de komende 32-37jr niet beter op worden.

Maar wat is een ruit voor je neus?
Zoals een BMW 1250RT of een MotoGuzzi California of een Harley Street Glide? Dat is meer een schuifpui voor je.
Veel motoren hebben wel een klein ruitje. Hooguit zit de hele klokkenwinkel daar achter.
Daar kijk je in principe altijd overheen. Pas ver boven 200 ga ik er echt achter zitten. (maar hoe vaak is dat?)
 
Heb ooit een k1200rs gehad en een bandit 600 (bj.2000), maar hoef dat niet meer. Die nek wordt niet meer beter, dus moet het gewoon ontlasten. Heb nog wel een gsxr600 ('92) met ruitje, maar dat ding is zo comfortabel dat mijn pols en nek het na een half uurtje wel goed geweest vinden. Een beetje afzien mag nog echt wel.

Maar zoals gezegd, heb ik de drang naar veel km's maken op de motor niet meer, 1 of 2x per jaar met de auto en vouwwagen 1000km vind ik al genoeg afzien.
 
Heb ooit een k1200rs gehad en een bandit 600 (bj.2000), maar hoef dat niet meer. Die nek wordt niet meer beter, dus moet het gewoon ontlasten. Heb nog wel een gsxr600 ('92) met ruitje, maar dat ding is zo comfortabel dat mijn pols en nek het na een half uurtje wel goed geweest vinden. Een beetje afzien mag nog echt wel.

Maar zoals gezegd, heb ik de drang naar veel km's maken op de motor niet meer, 1 of 2x per jaar met de auto en vouwwagen 1000km vind ik al genoeg afzien.
Een lichte carbon (race)helm heeft een goede balans en kan zomaar 500 gram lichter zijn dan een systeemhelm.
 
lindental-jpg.1929641
 
Een lichte carbon (race)helm heeft een goede balans en kan zomaar 500 gram lichter zijn dan een systeemhelm.
Ik heb een superlichte carbonhelm van AGV, de AX9, een "adventure helm". Mijn Arai RX-7 is veel zwaarder. De K6 van AGV weegt nog wat minder en is de lichtste sport/racehelm.
 
Wel heel veel spullen mee voor 1 weekendje Ardennen 😳

Zoals al eens eerder opgemerkt,
je tent, slaapzak, luchtbed en kookgerei worden niet kleiner voor een korte trip.
Dit dus. Ik had bewust een grote tent mee, omdat ik in de avonduren in de voortent kan zitten. Verder neemt de slaapzak, een Queedo veel ruimte in. Ik heb een gruwelijke hekel aan de mummiecondoom, dus neem ik een slaapzak met veel ruimte mee. En als je ook nog een potje wil koken, verklaart dat een groot deel van de ruimte. Kleding was een 5 liter drybag, dus dat nam niet de ruimte in. Zowel de motor als de coureur konden de lading aan, dus waarom martelen..... :)
 
Lekker zeg, dat is wat verder dan de Eifel. Vakantie of geëmigreerd? En als het vakantie is, huurmotor? Wordt nu wel nieuwsgierig.
 
Schwarzwaldhochstrasse.


Dacht dit al te herkennen, was zelf ook nog op de B500 zondag 1 okt op de terugweg van een lang weekend Schwarzwald. De B500 mijd ik tegenwoordig wat meer omdat er veel controle is en je op stukken nog maar 70 en soms zelfs 50 mag. Dit was zondagochtend vroeg, toen durfde ik het gas er nog wel een beetje op te houden. Erg leuk dan. :)

20231001_065912038_iOS.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan