Post hier je bezwaarschrift

Vraagje,

Ik heb een transactievoorstel gekregen inclusie de wel bekende invuloefening.
(( +40km/h te hard)).

Wat gebeurd er wanneer ik wel de aangehechte accept betaal maar niet de invuloefening retour stuur ?

Let wel......buitelandskenteken en staat op naam van mijn werkgever.
 
Deze is opgestuurd door 4 motorijders (waaronder RonsterS4 en ik) die op hetzelfde moment geflitst zijn, is nog steeds in behandeling.
----------------------------------------------------------------------------

Officier van Justitie
Postbus 1987
6201BZ Maastricht


Betreft: beroepschrift beschikking 666


Maastricht, 20-06-2004


Geachte kantonrechter,

Bij deze stel ik beroep in tegen de beschikking met nummer 666

De reden hiervoor is dat ik vermoed dat bij de meting meerdere voertuigen op de betreffende foto staan en niet enkel de mijne. Indien er meerdere motoren op dezelfde foto zichtbaar zijn, is het mogelijk dat ik deze snelheidsovertreding niet begaan heb, maar wellicht een versnellende/inhalende collega motorrijder. Ik zou dan ook graag de foto met fotofilmnummer 000000000 willen ontvangen samen met een kopie van het eikrapport van de betrokken meetapparatuur, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Naam:                               
Voornamen:                   
Geboortedatum:                         
Geboorteplaats:             
Adres:                   
Girorekening nr::       

Mochten er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn, kunt u mij altijd bereiken op telefoonnummer ……...

Met vriendelijke groet,



Bijlage: kopie van de beschikking
 
Ik heb gewonnen! Helaas zeggen ze er dan niet bij waarom precies. Ik heb 2 dingen aagevoerd:

1. ik was het niet
2. dat verhaal over dat je 11 km/h verschil niet echt merkt op een motor bladerdeblablabla

Ik vermoed dat ik op het eerste argument heb gewonnen. Dat ze bij nader inzicht toch niet zo'n beste foto hadden, of geen geijkte meting of zoiets. Maar leuker is het om te geloven dat het 2e verhaal voet aan wal kreeg.

Jij hebt mazzel gehad of idd een motorrijdende officier gehad. Heb ongeveer dezelfde argumenten gebruikt maar niet duidelijk ontkend en dat was dus mijn grote fout. Dus dokken... :(
 
zeer mooie topic! volgens mij heb ik wel iets, wat niet helemaal een bezwaarschrift is.. ofzo... of laatmaar...
anyway, m.ooie topic!
 
Even een juridische vraag:
Ik heb een beschikking gehad voor een mulder feit en wil nu bezwaar aantekenen, maar moet ik voor foto's zorgen waardoor de officier van justitie kan zien dat ik "gelijk" heb :?
(gevalletje van een niet goed zichtbaar verkeers bord)
 
is justitie verplicht de foto op te sturen als je daarnaar vraagt? en het ijkrapport van die flitser?

en als je een bezwaarschrift schrijft m oet je NIET betalen toch?
 
Weer een bezwaarschrift erbij :)

mijn bezwaarschrift


CJIB
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden


Betreft: Bezwaar

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heb ik van het CJIB een beschikking ontvangen van een nader te omschrijven overtreding.
Volgens deze beschikking zou ik op 6 april 2005 om 08.32 niet gestopt zijn voor een driekleurig verkeerslicht. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ik een dergelijke overtreding al dan niet bewust zou begaan. Zeker daar ik mij als motorrijder al tot de meest kwetsbare verkeersdeelnemers mag rekenen, ben ik zeer goed op mijn hoede bij het oversteken van een kruising. Dit houd dus zeker in dat ik niet door een rood licht zou rijden.

De enige voorstelling die ik mij hierbij kan maken, is dat ik op deze zeer drukke weg langszaam met de file ben opgereden, waarbij mijn achterkant op de streep heeft gestaan op het moment dat de stoplichten op rood gingen. Hierbij is het dan onmogelijk om het licht nog te zien en wellicht ben ik op deze manier dan dus door rood gereden.

Graag zou ik van u een bewijs willen hebben, waaruit onomstreden blijkt dat ik de bewuste overtreding dan ook daadwerkelijk gemaakt zou hebben.

Ik zie eventueel audiovisueel materiaal graag via de post verschijnen op onderstaand adres.

Met vriendelijke groet,

Jasper Grootveld
 
Laatst bewerkt:
Mensen :

Het maakt justitie niks uit of jij je je overtreding nog kan herrinneren/voorstellen want deze is al onomstotelijk vastgesteld door òf een beëedigd ambtenaar òf een geijkt apparaat.Het is daarom aan jou de beurt om met bewijzen te komen dat jij de overtreding niet gemaakt hebt of kan hebben.
 
Misschien ook leuk om te weten... het bedrag dat je overmaakt moet tot op de cent overeenkomen met het bedrag van de bekeuring. Maak je 1 cent teveel over, draait hun systeem in de soep en moeten ze je een cent terugstorten ;)
 
[qoute]
ze hebben geen gezond verstand hoor, 't gaat erom dat ze geld binnenbrengen.

Eens heb ik een bezwaarschrift ingestuurd voor m'n brommertje waarbij veel fouten waren gemaakt in zo'n rollerbank controle. Als reactie hierop kreeg ik een keiharde ontkenning van de betreffende agent. Naast de verkeerde straatnaam had ie ook nog 's het verkeerde geslacht opgeschreven, maar procedure fouten maken tegewoordig niet meer uit ...
Maarja, afgewezen en kon er verder niets meer aan doen
[/qoute]

Jawel vormfouten zijn nog altijd reden om boetes terug te storten.
Zo ben ik heel dom 2 jaar geleden op mijn scooter aangehouden.
De scooter was onverzekerd;
het was een bromscooter;
hij was voorzien van oranje vlakken (alsof het een snorscooter was);
ik droeg geen helm;
ik voerde geen verlichting;
:N
Jong dom en naief dus.
De scooter werd in beslag genomen, en na rollenbank controle etc. kreeg ik 3 beschikkingen;
-geen helm,
-te hoog vermogen (daar zou de OvJ de hoogte vd bekeuring van bepalen)
-het niet voeren van gele vlakken.

De fout was nu, dat de politie in hun rapport hadden gezet, dat OMDAT de scooter was opgevoerd en het vermogen groter was dan een voor een snorfiets toegestaan vermogen, het een BROMFIETS betrof.
DAARDOOR miste ik een helm, de juiste platen en was de overschrijding van het vermogen gemeten aan een snorfiets.

Het betrof dus een bromfiets, en dit heb ik de rechter ook verteld, een bromfiets is een bromfiets, dat staat in het frame, een snorfiets is een snorfiets.
Opvoeren zorgt niet dat je opeens een andere categorie wordt.
De politie had dus alledrie de bekeuringen berust op verkeerde informatie, ze klopten wel, maar ze hadden het anders moeten formuleren. *O*

alledrie vrijgesproken en teruggestort gekregen :Y
 
Geachte heer/mevrouw,

Op .. .... jl. heb ik twee beschikkingen ontvangen. De eerste beschikking (beschikkingsnr. ...) had betrekking op het over het trottoir rijden met mijn motorfiets. De tweede beschikking (...) heb ik ontvangen voor rechts inhalen. Deze tweede beschikking had exact dezelfde pleegdatum, -tijdstip, en plaatsaanduiding als de eerste. Aangezien ik mij op het trottoir ook automatisch rechts van het overige verkeer bevond, kan ik niet anders concluderen dan dat ik twee beschikkingen heb ontvangen voor dezelfde overtreding, namelijk het over het trottoir rijden met mijn motorfiets.

In mijn optiek is het niet terecht dat ik twee beschikkingen heb ontvangen voor dezelfde overtreding. Op grond hiervan heb ik op .. ... jl. bezwaar aangetekend tegen beschikking .... De andere beschikking (...) had ik toen reeds voldaan.

Op .. ... jl. heb ik van de Officier van Justitie bericht ontvangen dat mijn bezwaarschrift niet is gehonoreerd. Aangezien ik nog steeds van mening ben dat ik de tweede beschikking onterecht ontvangen heb, wil ik middels deze brief gebruik maken van mijn recht om bij de kantonrechter beroep aan te tekenen tegen deze beslissing van de Officier van Justitie.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,


Post van Orpheus in topic '2 bekeuringen voor 1 snelheids overtreding'
 
Ik ehb net ook een briefje gekregen met een acceptgiro van....tadaaaaa 320 euri :r

Ik heb mijn motor verbouwd, en had dus niet zo'n haast met verzekeren omdat ik er toch niet op kon rijden... dat komt nog wel dacht ik.... totdat ze het dus gecontroleerd hadden.. toen kreeg ik nog de kans om aan te tonen dat ie wel verzekerd was, maar dat is lastig zonder verzekering :P


Nu dus schikking van 320 euri, wil bezwaarschrift gaan maken maar weet niet wat voor lulverhaal het moet worden 8-)

- zal ik zeggen dat ik dacht dat hij geschorst was :?
- of dat ik er niet van op de hoogte was dat hij verzekerd moest zijn ook al rijdt je er niet op :P (wat ze me de vorige keer al duidelijk hadden gemaakt, want 1x mag je onverzekerd zijn)


Maak zoweizo weinig kans, maar het gaat op het idee, dan heb ik het tenminste geprobeerd...
 
he oma ! volgende opgestuurd : nou lekker op vakantie en hoop dat er wat terug wordt gestort. :9

Datum: 07-07-2005

Betreft: Bewijslast beschikking

Beschikkingsnummer: XXXXXXXXX
Kenteken : MXXXXX

Geachte Officier van Justitie.



Onlangs heb ik een beschikking ontvangen wegens het door rood rijden . Ik ben hierbij niet staande gehouden. Ik ben mij bewust dat op bewust kruispunt een camera staat.
Ook ben ik mij bewust dat deze er niet voor niets staat ,en daarom heb ik 2 redenen om hier niet door rood te rijden ;

1.      Als motorrijder ben ik kwetsbaar genoeg en wil mijzelf en anderen niet in gevaar brengen.
2.      Als ik hier door rood mocht rijden weet ik dat ik op de foto kom.

Ik denk zelf dat mijn boete te wijten is aan de sensor op de weg die nogal dicht bij de stopstreep staat. Als ik op de foto sta ,zal u zien dat ik naar alle waarschijnlijkheid met een voet op de grond sta en met mijn voorwiel vlak na de stopstreep op de sensor.
Dit duid erop dat ik op het moment dat ik geflitst werd (bijna)stilstond
Wat ook zou kunnen is dat ik op deze zeer drukke weg langszaam met de file ben opgereden, waarbij mijn achterkant op de streep heeft gestaan op het moment dat de stoplichten op rood gingen. Hierbij is het dan onmogelijk om het licht nog te zien en wellicht ben ik op deze manier dan dus door rood gereden.

Graag zou ik van u bewijslast ontvangen in de vorm van een foto c.q. politie rapport om het een en ander te verifiëren, een kopie van de beschikking is bijgevoegd.


Hoogachtend,
 
he oma ! volgende opgestuurd : nou lekker op vakantie en hoop dat er wat terug wordt gestort. :9

Je geeft zelf al aan dat de camera er niet voor niets staat desondanks sta je er toch op terwijl je -zoals je zelf zegt- twee redenen hebt om niet door rood te rijden en er dus "waarschijnlijk" niet rijdend op staat,...tja....wat denk je zelf ???
 
Vanochtend aangehouden, op de A28, bij Staphorst, door een motoragent, die me doodleuk vertelde dat ik een verbaal kreeg omdat ik nog inhaalde terwijl de file alweer reed. Oftewel € 130,- boete...

Ik probeerde hem nog te vertellen dat ik m'n snelheid goed had aangepast aan de file, maar dat ik niet de hele tijd op m'n klokkenspel kijk, om maar niet boven die 40 km/uur uit te komen... Ik kon lullen als brugman, maar het had geen effect.....

Weer een dag voor niks gewerkt...

Iemand suggesties voor een bezwaarschrift??
 
Ik denk dat al deze weloverwogen bezwaarschriften een diepe indruk zullen maken en zullen leiden tot ingrijpende herstructerering van het justitieel systeem.
Als dit topic inderdaad succesvol blijkt staat ons niets meer in de weg om effectief de strijd aan te knopen tegen files, slecht weer en overmatig gebruik van de wereldwijd inkt-verslindende hoofdletter "W" :+
 
Het veilig besturen van een motorfiets vergt een grote mate van toewijding en concentratie, veel meer dan bij het besturen van een auto het geval is. Het accelererend en remmend vermogen van het motorblok is groot. Een snelheidsverschil van 20 km/u wordt ongemerkt binnen enkele seconden overbrugd. Wanneer de verkeerssituatie dusdanig is, dat het veiliger is de concentratie langer dan enkele seconden bij het verkeer in plaats van het dashboard te houden, kan een snelheidsverschil van 11 km/u, zoals door u geconstateerd, ongemerkt optreden. Het verkrampt in de gaten houden van de snelheidsmeter zou gemakkelijk tot een onveilige situatie kunnen leiden. Je zou kunnen stellen dat de door u geconstateerde overtreding van 11 km/u bij een normaal en veilig gebruik van mijn motorfiets, ruim binnen de regeltolerantie ligt. Ik doe daarom een beroep op uw gezond verstand, en roep u op om in het belang van de verkeersveiligheid rekening te houden met de specifieke eigenschappen van het voertuig. Het kan toch niet zo zijn, dat door het naar de letter toepassen van de wegenverkeerswet de veiligheid in het geding raakt.

Met zo'n enorm lul-verhaal moet je ontzettend oppassen. Je geeft hier ronduit toe dat je NIET in staat bent om een motor te besturen. Ik ken een soortgelijk verhaal van iemand in een koekblik...en die mocht opnieuw examen gaan doen. NOOIT zoiets doen dus.
 
Oké ik zit nu al in mijn hoofd met een bewaarschrift die ik moet gaan schrijven in de toekomst. De situatie is zo dat ik waarschijnlijk vandaag op twee punten op de a67 geflitst ben bij HMP 34,5 en HMP 25,4.

Nu zeggen meerdere mensen dat ik bezwaarschrift aan kan tekenen omdat ik niet hoeft te betalen voor 1 en dezelfde overtreding op één dag.

En als ik bewaarteken ik het win, MAAR wel de hoogste moet betalen.

IN hoeverre is dit waar???

ZO JA, wat schrijf ik in het bezwaarschrift????


Thanks
 
Terug
Bovenaan Onderaan