Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En toch is dat veiliger. Je hebt dan een langere lijn, en dus meer bewegingsruimte. En als je dan valt is je lijn niet lang genoeg om de grond te kunnen raken.....
zouden fabrikanten extra bouten in een kop steken die nergens toe doen ?Nou, mijn sleutelblunder is een bout afbreken van t blok waar ik net een nieuwe kop, zuigers en cilinders van heb gedaan.... Hopelijk is de bout niet belangerijk voor t draaien. Anders ben ik mooi in de aap gelogeerd door eigen toedoen
Daar niet, maar als je goed leest is het niet een van de bouten die jij bedoelt.zouden fabrikanten extra bouten in een kop steken die nergens toe doen ?
KOEGRAS had hij nog NOOIT van gehoord b.v.
Ik ook niet en na googelen zie ik het verband met smeren niet..
Bij een particulier vast prima, maar organisaties waarvoor veiligheid (overdreven) hoog in het vaandel staat, die betalen je gewoon voor de extra kosten die je maakt voor het steigerwerk of hoogwerker. Voor VCA hoef je niet geconfronteerd te worden met droplullen, je kunt de theorie ook gewoon leren van papier zonder cursus en het examen is schriftelijk multiple gok dus daar heb je ook geen last van droplullen.Als ik een dakdoorvoertje moet maken neem ik een ladder ga omhoog schuif de pannen op zaag een gat in het dak en plaats de dakdoorvoer pannen dicht en klaar
Moet ik het doen zoals het hoort,moet ik met een steiger werken of de val bevestiging voor vast maken,dan ben ik heel lang bezig en verdien ik niks.
Ik heb dit werk plus minus 45 jaar zo gedaan,en altijd goed
Zou zo,n droplul van vca die nog nooit gewerkt heeft mij ff vertellen hoe het moet.
Bij een particulier vast prima, maar organisaties waarvoor veiligheid (overdreven) hoog in het vaandel staat, die betalen je gewoon voor de extra kosten die je maakt voor het steigerwerk of hoogwerker. Voor VCA hoef je niet geconfronteerd te worden met droplullen, je kunt de theorie ook gewoon leren van papier zonder cursus en het examen is schriftelijk multiple gok dus daar heb je ook geen last van droplullen.
Snap het ook niet allemaal, dat geneuzel over cursussen en irritante leraren. Ik heb een jaar of 9 VCA-VOL gehaald, 2x dat boek thuis doorgelezen en dat was het, stelt geen zak voor.
Gewoon thuis ff geleerd en daarna een examen gedaan en klaar!
het aantal melding is als doel gesteld, want .. de ijsberg enzo he ... maar zodra de oplossing geld kost gaat de melding on hold.Bij ons hebben ze een BSO systeem ..behaviors safety observations...
Dat houdt in dat IEDERE werknemer (700 man) elke maand een vragenlijst in moet vullen waarin je een veiligheids observatie hebt gedaan , en daar moet je je collega dan op wijzen...
Geen mens neemt dat serieus, nederlanders vinden dat stasi praktijken, en iedereen vult dus in, Collega gewezen op niet goed gestrikte veters, geen hand aan de leuning bij de trap op en af gaan,. natte plek na schoonmaak etc...
En daar hebben ze dit dus voor ontwikkeld, 2 personen controleren of iedereen er elke maand een invult, en sturen een week voor het einde van de maand een mailtje dat je hem nog in moet vullen....
Ja dat heeft ons bedrijf een stuk veiliger gemaakt, en dan hebben we het nog niet over de kosten
Het was een commercieel bezoek aan een hotemetoot van het stoomwezen.dat zit allemaal in hun computer hoor, of je die gezien hebt en of het niet tijd is dat je hem nog eens moet zien.
Grootste ramp voor ons (heftruckmekaniekers) is dat wij die video's moeten zien van de contractors terwijl daar eigenlijk quasi niets instaat dat voor ons van toepassing is, wij komen immers niet om aan hun instalaties/gebouwen/whatever te werken, enkel aan hun heftruck/...
en zonder vca kom je op sommige plants niet verder dan de receptie, hoe dringend het ook moge zijn. Niet dat ik die vca-cursus zo geweldig vind ...
Ik weet het, ik ben vertegenwoordiger in valbeveiliging geweest.Niet helemaal mee eens, je hebt verschillende soorten vallijnen. En dan ligt het nog weer aan de soort demper die je eraan hebt en het soort werkzaamheden wat je moet verrichten. Ligt aan de specifieke situatie, maar aangezien je te maken hebt met werken op hoogte ga je eerst naar andere opties kijken. Aanlijnen is op zich één van de laatste opties, daarvoor heb je hoogwerker, steiger e.d.
Dan zou ik je van boord pleuren. Zie me eerdere postIk ging op bezoek bij Shell Pernis en zei eerlijk dat ik de veiligheidsvideo nog niet had gezien.
Daarop was mijn collega niet blij, je moet altijd ja zeggen.
Wist ik veel, die dingen zijn toch ergens voor?e
Dan moet ik er om gaan liegen.
Helemaal niet offtopic verder hier.
En jij bent zo belangrijk dat ik dat uit ga pluizen.Dan zou ik je van boord pleuren. Zie me eerdere post
Neeeeeehhh....En jij bent zo belangrijk dat ik dat uit ga pluizen.
Ik heb VCA en moest onlangs naar een nieuwbouw project van een grote aannemer om een brandmeldsyteem in bedrijf te stellen. Van tevoren moest ik hun veiligheids filmpje op mijn laptop bekijken.
Ja maar ik heb VCA. Ja dat moet je ook hebben maar je moet ook onze film bekijken en de vragen juist beantwoorden........nou ok dan als je dat graag wil.
Film bekeken en wat denk je.......allemaal dingen die je ook met VCA krijgt.