Post hier je huis/tuin en keukenmiddeltjes voor de motor

EasyCompany1982

Die hard MF'er
24 jan 2016
674
371
Kaulille (Be)
Na het kijken op de engelse Bandit groep zag ik dat enkele hun uitlaatbochten met Harpic power plus max 10 poetsen voor de aanslag er af te krijgen en ik besloot dit ook te proberen. Ik moet zeggen, 10 minuutjes werk en ze zien er weer als nieuw uit.
Verder weet ik ook nog dat wanneer je een aanslag van insecten op je motor hebt kan je je spons in een nylon panty steken voor deze te poetsen, dat helpt goed om die rotzooi er af te krijgen.
Ook als de lens van je koplamp dof is of een beetje vergeeld is dan kan je deze wassen met kranten papier.
Altijd handig om zulke dingen te weten en te delen dus post gerust jullie ervaring en weetjes.
 
Ik gebruik altijd remmenreiniger voor het reinigen van mn lak. Brillospons als het echt vuil is.
Banden houd ik mooi met wd40.
 
Wat ik altijd doe als mijn motor olie gelekt heeft op het terras, en de olie is echt diep in de sierbestrating gedrongen:

Bier pakken, liefst koud.
Schouders ophalen.
Bier opzuipen.
 
Dat mag je bij je eigen motor doen maar vind dat je wel kinderachtig bent met zo een reactie,...

Wat een achterlijk antwoord inderdaad, die middeltjes zijn zo ouderwets.

Remvloeistof voor de lak, wc ontstopper als het echt niet eraf gaat en siliconenspray voor de banden werkt een stuk beter.
 
Heb op dit forum wel eens de tip gehad:
hou het rubber boven en de glimmende gedeeltes onder.
Maar dat stuurt toch verrekte lastig :]
 
Wat een achterlijk antwoord inderdaad, die middeltjes zijn zo ouderwets.

Remvloeistof voor de lak, wc ontstopper als het echt niet eraf gaat en siliconenspray voor de banden werkt een stuk beter.

Remvloeistof wel licht aanmengen met wat druppels sarcasme. anders blijft het niet plakken!
 
Oh oh oh wat een reacties weer,zucht.

Om wat toe te voegen waar om gevraagd werd.

Ik heb standaard een stapeltje van die pannenschuurmatjes in de gereedschapskist.
Beetje silicone spray erbij en weg roest/ oxidatie.
Vooral roestige boutjes krijg je daar weer brandschoon mee.
 
Lampenolie. Gebruiken om olieresten/kettingvet eraf te krijgen en het is ook nog eens klein beetje beschermend. Tast je lak of rubbers niet aan. Laat ook nog eens een mooie glans achter.
Wel een beetje prijzig. Voor een liter betaal je 2 euro en doe je denk ik 5-10 beurtjes mee.
 
Benzine, gebruik ik voor als 'ie 't niet meer doet en de tank dan ook nog eens leeg is.
 
Gespierde spijker en insanity 03, kijk, dat zijn reacties waar we nu nog eens iets aan hebben. Fijn dat er ook nog serieuze mensen zijn.
 
kachelzwart van zebraline bij de uitlaat.

ik hoorde ook de combi kachelzwart met lijnolie en dan aanbrengen op de uitlaat nadat je hebt gereden, als die rond de 80 graden is. Dat moet ik nog uitproberen, volgend jaar.
 
Wat ik altijd doe als mijn motor olie gelekt heeft op het terras, en de olie is echt diep in de sierbestrating gedrongen:

Bier pakken, liefst koud.
Schouders ophalen.
Bier opzuipen.
Zal voor jou misschien wel werken maar het is niet duidelijk of TS een terras heeft.
Of bier.
 
Ik heb ook wel eens bier. Maar nooit erg lang, en ik kan me nooit herinneren waar het gebleven is.
En ik heb ook een terras. Daar drink ik trouwens regelmatig bier. Verdere verbanden zijn mij onduidelijk.

Oja, huismiddeltjes:

Verweerde zwartplastic delen insmeren met lijnolie.

Banden monteren met Dreft.

Inlaatrubbers monteren met Dreft.
 
Alleen op de parkeerplaats voor m'n deur. De auto lekte nogal wat olie. Gelukkig wel een kratje bier koud staan.

Ben door al die olie alvast begonnen met indrinken.
 
Laatst bewerkt:
Maar nu even serieus;

Met dusty, van de wibra, krijg je je met remstof aangeslagen velgen weer mooi schoon. Alleen opletten dat je het bij je lagers weghoudt.

Proost🍺
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan