pothelm topic

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
Hoi mensen..
natuurlijk zitten hier de mensen die voor een open helm kiezen en de rijervaring verrijken met het voelen van de rijwind op de te verweren gezichten.

Pothelmen heb je in diverse prijsklassen en kwaliteiten/pasvorm/comfort..
Prijs is niet altijd bepalend voor de andere eigenschappen.
Post hier je merk en evt. herkomst van jouw goed- en slecht zittende pothelm!

om te beginnen'ik had een roarr pothelm. bij het voorhoofd erg krap dus zachtjesaan met een schilmesje het piepschuim wat bijwerken.. uiteindelijk een fijne helm die goed geluiddempend was..helaas door toedoen van een derde tot een vroegtijdig eind gekomen.. Heb nu een pothelm van onbestemd merk voor 35 euro, veel lichter dan de roarr, maar laat ook meer herrie door en sluit eigenlijk niet goed af an de zijden(vliegvangers)
 
Wat bedoel je met pothelm!? Ik hoop toch niet zo'n dop die niet de zijkanten van je hoofd beschermd...

Verders heb ik een shark evoline, een systeemhelm waarbij je de ''kaak'' op je achterhoof kan schuive en je dan dus een open helm hebt. ideaaal!
 
Ik heb er nog geen maar sta op het punt er een aan te schaffen. Gewoon een standaard mat zwarte. Heb op eBay nog wat mooie gezichts doeken/sjalen gevonden.
 
pothelm rulessss!

full


50 pieken met e keur ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nog geen maar sta op het punt er een aan te schaffen. Gewoon een standaard mat zwarte. Heb op eBay nog wat mooie gezichts doeken/sjalen gevonden.

die doeken vind je ook op de markt/kledingwinkel waar je vriendin komt..
ze noemen het 'arafat-sjaaltjes'
en bieden goede bescherming tegen vliegen en regen.
 
ja zoals op die foto zijn nog wel chill, maar ik dacht buh pothelm aan zon mega oldskool eierdopje
 
die doeken vind je ook op de markt/kledingwinkel waar je vriendin komt..
ze noemen het 'arafat-sjaaltjes'
en bieden goede bescherming tegen vliegen en regen.


Shemags ;)

te vinden bij iedere legerdump enzo :Y
 
Is zeker geeeeeeeeeeeeeeen pothelm :N

= een gewoon goedkoop jet-helmpje -O-

Waar gaat het nu over.............een jethelm of een pothelm............?


dit is ook een pot helm,

article6407082.jpg


sinds ik me kan heugen word er met pothelm ook de mijne bedoelt en niet alleen die schedeldakbedekkers , dussss ik weet het niet meer.
 
Ach de meeste klassiekers hier zijn ook geen klassiekers.... whats in a name...

Doe beiden... en hou het hierop, "diverse prijsklassen en kwaliteiten/pasvorm/comfort"
In de volksmond is een potje iig niet een intergraal helm

Al hoewel ik denk dat de pasvorm/comfort voor iedereen verschilt per helm
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al jaren met een jethelmpje van de Polo. iets van 35 euro met een zonneklepje er bij. Afgelopen zomer heb ik een matzwarte gekocht. Pasvorm is voor mij prima. Er zit alleen een vrij grote opening ter hoogte van je slaap zodat er regelmatig insecten bij je oor terecht komen.
 
dit is ook een pot helm,

[afbeelding]

sinds ik me kan heugen word er met pothelm ook de mijne bedoelt en niet alleen die schedeldakbedekkers , dussss ik weet het niet meer.

Er zijn veel soorten helmen :Y ook die uit de de tijd van de romeinen en voor de soldaten enz. Maar dit = MF en het gaat over motorrijden :] ( ik vermoed een blond momentje in dit geval -O- )

Heeft ook niets met "klassiek" te maken ................ :+ voor de motor... pot/jet/intregaal.
Meer is er niet, dus simpeler kan ook niet :$

Op jou "ploatie" dus een jethelm :X


De Cromwell is dus wel een pothelm :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ik weet ook niet hoe ik het mag noemen,
maar om dat ik graag in stijl wil rijden toch maar een " pothelm " gekocht.
Ik ben bezig met het verbouwen van een xs 400 naar hardtail ( ook hier te vinden ) en ik had alleen nog maar een intergraal helm voor mijn 600rr.
Eerst wou ik een goedkope bestellen via het www. Toch op een zaterdagmiddag naar een motorzaak gegaan en daar kwam k er achter dat de merken en dus de pasvormen veel verschilden en dat ik de meesten niet paste. nu had ik een die als gegoten zat van Bell maar die koste ook € 219,- , Maar het moest lowbudget blijven dus toch voor één gekozen die me het fijnst zat die koste € 65,- hier een picture
full
 
Helm bestellen? maar he weet je of hij goed past? dit steekt erg nauw..
Wel leuke helm op je plaatje, waar heb je die vandaan?

Hebben de grote motorzaken nog wel pothelmen? (ik kom nooit in zo'n toko..)
 
Potje bij Louis gekocht voor 40 euro met e-keur. Gewoon mijn hoofd door mevr. tuthola laten opmeten en besteld volgens de tabel van Louis. Past perfect.

Bell staat op mijn verlanglijstje. Over twee weken naar de States dus even kijken of ik er 1 kan vinden.

Bell_RT_Motorcycle_Helmet_Black_003.jpg
 
Heb een jethelm en een endurohelm met scott-brill.
Maar er gaat idd niets boven een open helm. Achter een vizier wordt ik stapelgek.

Ik snap wel dat een open helm je kaken niet beschermd zoals een integraalhelm dat doet.
 
full

Mijn helempie.
met E-keur, gekocht op de MotorMarkt in Utrecht ( maar de dame stond ook afgelopen zaterdag in hardenberg ) voor iets van 5 tientjes.

"mondkap" is van een ander merk, geen idee meer welke.
Vindt het wel een lekkere "Goose" uitstraling hebben.

Heb ook 2 integraalhelmen, maar dit is veel meer beleven })
 
Leuk topic!! })

Gaat over pothelmen en iedere poster showt er vervolgens zn jethelm in.( die dan weer als pothelm genoemd wordt.) _O- _O-

:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan