Project Michelle, Zouden we het voor elkaar krijgen?

@mean-machine het is de procedure die ik normaal bezig. Maar ik denk misschien 50, 60 euro aan houten en schroeven kwijt te zijn. Daarvoor ga ik niet zitten kloten om losse boutjes op markplaats en sloperijsites toch niet te vinden. Het zit er wel in dat ik misschien nog een bak klein sloopmateriaal ergens scoor. Daar had ik er een van maar dat kwam van een sloopFZR waar allemaal imbussen in geschroefd warer. Morgen eerst naar de pot op zoek :t
 
Ben in mijn schuur bezig geweest om de pot met bouten te vinden, niks... Herinner me inmiddels dat die pot nmet bouten in de opruimwoede omgekeerd is in de zoekgeraakte boutenbak. Daar heb ik inmiddels een uitzoekbak van gemaakt en een boelbouten uitgesoorteerd. In het totaaloverzicht nog niet de originele kraagbouten 4 stuks M8*35 gevonden

Toch nog maar even de gok genomen en bij Roukema een pakket bouten en moeren van een FZR600R besteld. Wellicht dat we daarmee de boel compleet maken. Dan heb ik iig nog wat extra op voorraad, er moet nog best het een en ander gemontreerd worden, ook bij andere Yamaha's.

Mochten ze hier niet bij zitten bestel ik ze maar bij CMSNL. Maar daar wil ik effe mee wachten tot er wat meer te bestellen is, Kijk, voor die 1,50 hoef je het niet te laten, maar er kimt telkens 7 eurie verzendkosten bij en dan kost een bout ineens 3,25

1588179217875.png



1588178821587.png
 
Laatst bewerkt:
En een setje van 2 kuipstickers besteld, die komen net onder het kuipruitje, aan allebei de kanten
15 bij 4 centimeter. Gesneden uit folie, dus niet bedrukt of geprint.

1588179810945.png
 
Geintje. Je koopt een motor van Michelle. Je noemt die motor Michelle en gaat er daarna op rijden enz.
:)
Bijna iedereen noemt zijn motor iets, al is het maar "de Motor" als je er maar één hebt.
Ik heb er 12. Per toeval krijgen die een bijnaam toebedeeld. Ik heb per ongeluk één keer mijn RD350LCFII vanwege een kapotte achterveer gezegd dat het wel leek of ik op een skippybal reed. Nooit moeten doen, sindsdie heet die dus ook de Skippybal |(
Als deze motor klaar is heb ik ook gezegd dat ze er ten alle tijden gebruik van kan maken. Zal ook best eens gaan gebeuren.
Toen we deze FZR pas hadden gehaald zat ik er meer mee dan om verlegen en moesten we ook vanwege de aanleg van plaveisel in de achtertuin regelmatig rangeren. Op enig moment hoorde ik "Of er een hoes over Michelle moest". Sindsdien heet ze dus Michelle. En ze leest mee hè :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik wil gaan rijden dan zeg ik: Ik ga een rondje doen op de motor.
Maak ik vooraf al een keus dan wordt het de FZ of de Blackbird!
 
Als ik FZR zeg zijn het er 9. Als ik RD zeg 3, als ik 1000 zeg zijn het er 3 750 2, 600 4... ben ook de tel wel es kwijt

een 1000 heet "De Oude Dame" heeft niks met me schoonmoeder te maken
 
Als ik FZR zeg zijn het er 9. Als ik RD zeg 3, als ik 1000 zeg zijn het er 3 750 2, 600 4... ben ook de tel wel es kwijt

een 1000 heet "De Oude Dame" heeft niks met me schoonmoeder te maken
Ja, dan is het beste om ze alle maar een unieke naam te geven.
'De oude dame' kan je voorzien van een sticker van Juventus Turijn.
(van die voetbalclub is ook de bijnaam: 'Oude Dame')
 
De 14de noem ik Johan Cruijff... daar eindigt mijn totate kennis over voetbal in één keer mee...

Dit zijn er 13, Ad is er niet meer, de nieuwe nummer 13 is er al wel, de kawasaki Z250C, ééncilinder in lijnmotor... Die had al een naam: De kleine schoonheid, komt bij @Dhr. Bosso vandaan. Nr 14 wordt een 1300cc caferacer

1588192564959.png
 
Kan je ze nog allemaal uit elkaar houden?
Ook dat je weet dat 'nr 3' kleppen moet worden gesteld, dat 'Ad' een rammel heeft in de uitlaat, dat 'de kwartliter' een nieuwe kettingset behoeft......?

ik houd het altijd bij in mijn telefoon.
Bij de winterbeurt in november weet ik dan precies wat alle problemen zijn en waar iets aan zou moeten gebeuren.....................
 
Ik heb ook een lijstje in m'n telefoon, voor alle motoren en alle auto's.
Voor de 4 van de 5 motoren is het lijstje leeg momenteel.
Voor 2 van de 4 auto's is het lijstje ook leeg. En die andere 2 zijn Trabantjes dus daar mag een hoop mee mis zijn.
Heerlijk leeg is dat in m'n hoofd.
 
Ik leg het gelijk even uit: 95817 is dit model bout, een kraagbout, wat er achter staat is de afmeting. In dit geval 08035 en dat betekent 08 voor M8 en 035 voor 35 mm lang
 
Ik ging inderdaad af op de 6. Ze zijn uit m'n hoofd 48mm lang. Da's dan alsnog niet goed neem ik aan?

Zit nu bij m'n dinnie in de auto onderweg naar een keizersnee, kan daarna weer effe de lengte dubbelchecken.
 
De 14de noem ik Johan Cruijff... daar eindigt mijn totate kennis over voetbal in één keer mee...

Dit zijn er 13, Ad is er niet meer, de nieuwe nummer 13 is er al wel, de kawasaki Z250C, ééncilinder in lijnmotor... Die had al een naam: De kleine schoonheid, komt bij @Dhr. Bosso vandaan. Nr 14 wordt een 1300cc caferacer

Bekijk bijlage 1493970
Ik weet wel welke nummer 3 is *D (was een hoedtik naar Joey Dunlop) en om dan maar gelijk antwoord te geven op @mean-machine: die kleppen kunnen nog wel heel wat duizenden kilometers, vlak voordat ik er een Rob-project van maakte nog gesteld.

Puik projectje weer dit @Rob RD :t je wordt zo langzaam wel de fzr beschermheilige.
 
Terug
Bovenaan Onderaan