Punt 50 versie 2.0

Boogy

Rookie
26 aug 2008
13
0
Castricum
Hevu heeft het al aangekondigd, hij heeft zijn span verkocht aan mij!
Een week geleden bij Hevu op bezoek geweest voor een lekker bakkie koffie en een goed gesprek. Ik kwam om zijn span te bekijken en raakte meteen onder de indruk van zijn leuke projecten die er aan komen. Afgelopen weekend besloten om zijn span te kopen.

Dus de Guzzi combinatie gaat zeker niet uit beeld raken omdat ik van plan ben wat evenementen te bezoeken en wat ritten te gaan doen. Een mooie gelegenheid om elkaar beter en persoonlijk te leren kennen.
Ik ben sinds mijn 19e al gek van Guzzi’s en heb zo’n beetje alle modellen gereden behalve dan de California, dat was teveel chopper voor me. Echter voor een zijspan lijkt het me een beste trekker. Dus ik ben blij dat ik een zijspan met Guzzi trekker heb gevonden.

In het verleden heb ik al twee maal een zijspan gereden, de eerste was een Kawasaki ZZR1100 met EML GT2001 bak en naafbesturing. Was wel spannend een dergelijk combinatie als eerste zijspan. Mijn zijspan les heb ik toen bij Rob Teffer gevolgd.
Eigenlijk is met dit span altijd alles goed gegaan en geen levens bedreigende acties meegemaakt. Wat ik me nog goed herinner van dit span is de fantastische wegligging van het ding (spoorde perfect met 170 km per uur met iemand in de bak) en het spel van richting veranderen en daarbij gebruik makend van de oerkrachten van een zijspan. Bedoel de combinatie sturen dmv extra gas of juist gas terug nemen, ging ook wel makkelijk met zoveel vermogen aan boord.
Gekocht bij Wout Broer en was een top zijspan, toch weer terug gegaan naar een solo fiets.

Zijspan virus bleef toch kriebelen en in 2008 een Honda GL1000 met EML GT bak gekocht, ik had een voorkeur voor EML producten. Leuke ritten gemaakt met het span, vooral in de buurt van mijn woonplaats. Met dit span heb ik wel een angstig avontuur meegemaakt, op een snelweg met ernstige spoorvorming het zijspan bijna kwijtgeraakt en bijna vangrail onderzoek gedaan. Gelukkig ging het net goed. Wat ik een nadeel van de EML GT bak vindt is dat de achterkant van de bak laag is waardoor de uitlaatgassen van de Goldwing vrij spel hebben om de zijspan bak in te dwarrelen. Met als gevolg dat mijn twee meiden en/of de hond enorm stonken naar uitlaatgassen (met loodvervanger).
Ik heb het span aan de zeer gewaardeerde en te vroeg overleden Bachus verkocht of eigenlijk aan een vriend van hem. Dit span rijdt nu in voormalig Oost-Duitsland. Vervolgens weer een solo bike gaan rijden.

Nu in 2011 eindelijk wijs (en mijn vrouw overtuigd); nu een solo motor EN een zijspan. De perfecte combinatie!
Mijn huidige solo motor is overigens een BMW R1100S, je weet wel een Guzzi met hangtieten.

Ik hoop de mede zijspanners binnenkort eens te ontmoeten op een evenement, dus 15 mei landelijke Zijspan dag ben ik er zeker bij.

Groeten, Boogy
 
Plaatjes van mijn rijdende bankstel, het Goldwing zijspan:


full
 
Hoi Boogy, welkom *O*
Mooie intropost. Je gaat vast nog een hoop plezier hebben van de Guzzi, ik kan me niet herinneren dat Hevu er ooit mee is blijven staan. Alleen een beetje pimpen.
 
Hoi Boogy, welkom *O*
Mooie intropost. Je gaat vast nog een hoop plezier hebben van de Guzzi, ik kan me niet herinneren dat Hevu er ooit mee is blijven staan. Alleen een beetje pimpen.

Hevu heeft heel west-europa er mee afgereist en alleen een keertje een lekke achterband en een kapot baklager gehad en dat in de zelfde vakantie binnen 24 uur.
De kleuren combi .......................niets aan doen

Dacht wel even bij het zien van de OP koptekst, he wie gaat er voor m'n nieuwe project reeds een nieuw topic openen maaaaaaaaaaar het gaat over het 2e leven van de guzz.

Oja welkom hiero
 
goede morgen en welkom. :W

Ik denk dat het een goede keuze is geweest.
Volgens mij is er niets mis met deze combinatie.
 
Hallo Boogy,

Welkom hier en veel plezier met het ex span van Hevu.
Je koop in ieder geval van een liefhebber.

En zoals stoute Lasmoat al zei, ook van harte welkom op het MF zijspantreffen op 9 april.

2e MF Zijspan Treffen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een goed gevoel over het zijspan van Hevu en kon de historie van het span mooi nalezen in zijn eigen topic.

@Hevu, zoals gezegd heb ik je nieuwe titel al een beetje gejat, dus hierbij een beetje inspiratie :)

Ga 9 april nog even checken en als ik kan meld ik me aan via het topic.

full
 
hm, onderweg naar huis hebben we niets in de kant zien liggen. en halflive is, denk ik dan, ook niets tegen gekomen. Dus ik ga er maar even vanuit dat hij met de kids aan het sturen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan