Hevu heeft het al aangekondigd, hij heeft zijn span verkocht aan mij!
Een week geleden bij Hevu op bezoek geweest voor een lekker bakkie koffie en een goed gesprek. Ik kwam om zijn span te bekijken en raakte meteen onder de indruk van zijn leuke projecten die er aan komen. Afgelopen weekend besloten om zijn span te kopen.
Dus de Guzzi combinatie gaat zeker niet uit beeld raken omdat ik van plan ben wat evenementen te bezoeken en wat ritten te gaan doen. Een mooie gelegenheid om elkaar beter en persoonlijk te leren kennen.
Ik ben sinds mijn 19e al gek van Guzzi’s en heb zo’n beetje alle modellen gereden behalve dan de California, dat was teveel chopper voor me. Echter voor een zijspan lijkt het me een beste trekker. Dus ik ben blij dat ik een zijspan met Guzzi trekker heb gevonden.
In het verleden heb ik al twee maal een zijspan gereden, de eerste was een Kawasaki ZZR1100 met EML GT2001 bak en naafbesturing. Was wel spannend een dergelijk combinatie als eerste zijspan. Mijn zijspan les heb ik toen bij Rob Teffer gevolgd.
Eigenlijk is met dit span altijd alles goed gegaan en geen levens bedreigende acties meegemaakt. Wat ik me nog goed herinner van dit span is de fantastische wegligging van het ding (spoorde perfect met 170 km per uur met iemand in de bak) en het spel van richting veranderen en daarbij gebruik makend van de oerkrachten van een zijspan. Bedoel de combinatie sturen dmv extra gas of juist gas terug nemen, ging ook wel makkelijk met zoveel vermogen aan boord.
Gekocht bij Wout Broer en was een top zijspan, toch weer terug gegaan naar een solo fiets.
Zijspan virus bleef toch kriebelen en in 2008 een Honda GL1000 met EML GT bak gekocht, ik had een voorkeur voor EML producten. Leuke ritten gemaakt met het span, vooral in de buurt van mijn woonplaats. Met dit span heb ik wel een angstig avontuur meegemaakt, op een snelweg met ernstige spoorvorming het zijspan bijna kwijtgeraakt en bijna vangrail onderzoek gedaan. Gelukkig ging het net goed. Wat ik een nadeel van de EML GT bak vindt is dat de achterkant van de bak laag is waardoor de uitlaatgassen van de Goldwing vrij spel hebben om de zijspan bak in te dwarrelen. Met als gevolg dat mijn twee meiden en/of de hond enorm stonken naar uitlaatgassen (met loodvervanger).
Ik heb het span aan de zeer gewaardeerde en te vroeg overleden Bachus verkocht of eigenlijk aan een vriend van hem. Dit span rijdt nu in voormalig Oost-Duitsland. Vervolgens weer een solo bike gaan rijden.
Nu in 2011 eindelijk wijs (en mijn vrouw overtuigd); nu een solo motor EN een zijspan. De perfecte combinatie!
Mijn huidige solo motor is overigens een BMW R1100S, je weet wel een Guzzi met hangtieten.
Ik hoop de mede zijspanners binnenkort eens te ontmoeten op een evenement, dus 15 mei landelijke Zijspan dag ben ik er zeker bij.
Groeten, Boogy
Een week geleden bij Hevu op bezoek geweest voor een lekker bakkie koffie en een goed gesprek. Ik kwam om zijn span te bekijken en raakte meteen onder de indruk van zijn leuke projecten die er aan komen. Afgelopen weekend besloten om zijn span te kopen.
Dus de Guzzi combinatie gaat zeker niet uit beeld raken omdat ik van plan ben wat evenementen te bezoeken en wat ritten te gaan doen. Een mooie gelegenheid om elkaar beter en persoonlijk te leren kennen.
Ik ben sinds mijn 19e al gek van Guzzi’s en heb zo’n beetje alle modellen gereden behalve dan de California, dat was teveel chopper voor me. Echter voor een zijspan lijkt het me een beste trekker. Dus ik ben blij dat ik een zijspan met Guzzi trekker heb gevonden.
In het verleden heb ik al twee maal een zijspan gereden, de eerste was een Kawasaki ZZR1100 met EML GT2001 bak en naafbesturing. Was wel spannend een dergelijk combinatie als eerste zijspan. Mijn zijspan les heb ik toen bij Rob Teffer gevolgd.
Eigenlijk is met dit span altijd alles goed gegaan en geen levens bedreigende acties meegemaakt. Wat ik me nog goed herinner van dit span is de fantastische wegligging van het ding (spoorde perfect met 170 km per uur met iemand in de bak) en het spel van richting veranderen en daarbij gebruik makend van de oerkrachten van een zijspan. Bedoel de combinatie sturen dmv extra gas of juist gas terug nemen, ging ook wel makkelijk met zoveel vermogen aan boord.
Gekocht bij Wout Broer en was een top zijspan, toch weer terug gegaan naar een solo fiets.
Zijspan virus bleef toch kriebelen en in 2008 een Honda GL1000 met EML GT bak gekocht, ik had een voorkeur voor EML producten. Leuke ritten gemaakt met het span, vooral in de buurt van mijn woonplaats. Met dit span heb ik wel een angstig avontuur meegemaakt, op een snelweg met ernstige spoorvorming het zijspan bijna kwijtgeraakt en bijna vangrail onderzoek gedaan. Gelukkig ging het net goed. Wat ik een nadeel van de EML GT bak vindt is dat de achterkant van de bak laag is waardoor de uitlaatgassen van de Goldwing vrij spel hebben om de zijspan bak in te dwarrelen. Met als gevolg dat mijn twee meiden en/of de hond enorm stonken naar uitlaatgassen (met loodvervanger).
Ik heb het span aan de zeer gewaardeerde en te vroeg overleden Bachus verkocht of eigenlijk aan een vriend van hem. Dit span rijdt nu in voormalig Oost-Duitsland. Vervolgens weer een solo bike gaan rijden.
Nu in 2011 eindelijk wijs (en mijn vrouw overtuigd); nu een solo motor EN een zijspan. De perfecte combinatie!
Mijn huidige solo motor is overigens een BMW R1100S, je weet wel een Guzzi met hangtieten.
Ik hoop de mede zijspanners binnenkort eens te ontmoeten op een evenement, dus 15 mei landelijke Zijspan dag ben ik er zeker bij.
Groeten, Boogy