r1100gs span 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een lijstje voor de liefhebbers
Een startmotor is gemiddeld 1000 a 1500 Watt

12V1M2.5M5M7.5M10M
500W2 mm²4 mm²10 mm²10 mm²16 mm²
750W2 mm²6 mm²10 mm²16 mm²25 mm²
1000W4 mm²10 mm²16 mm²25 mm²25 mm²
1500W4 mm²10 mm²25 mm²35 mm²50 mm²
2000W6 mm²16 mm²25 mm²50 mm²50 mm²
2500W10 mm²16 mm²35 mm²50 mm²70 mm²
3000W10 mm²25 mm²50 mm²60 mm²90 mm²
4000W10 mm²35 mm²50 mm²90 mm²120 mm²
 
Ik heb laatst de startmotor kabel van de R60/6 vervangen. Daar zat een loeier van een Bosch startmotor op. Onderzoek leerde dat er een 16 kwadraat touwtje tussen hoort.
 
Ik heb laatst de startmotor kabel van de R60/6 vervangen. Daar zat een loeier van een Bosch startmotor op. Onderzoek leerde dat er een 16 kwadraat touwtje tussen hoort.
Dat geloof ik direct. Oudere E motoren slobberde meer stroom dan de huidige moderne motoren. Iets met een lager rendement of zo
 
En rubbers in de ophanging maken van het spatbord?

Daar dacht ik zelf ook al aan ja.
Maar blijft vreemd dat de boel zo trilt.
Ik heb ook gekeken om, in de stijl van het span, een beugel te maken die over het spatbord gaat zodat ik hem ook aan de andere kant vast kan zetten.
 
Daar dacht ik zelf ook al aan ja.
Maar blijft vreemd dat de boel zo trilt.
Ik heb ook gekeken om, in de stijl van het span, een beugel te maken die over het spatbord gaat zodat ik hem ook aan de andere kant vast kan zetten.
Op hoeveel punten zat die nu ook al weer vast dan?
Je hebt toch een aanhangerspatbord? Als die goed vlak en spanningsvrij gemonteerd zit iets van 4 punten, dan gaat die niet zomaar scheuren lijkt mij
 
Op hoeveel punten zat die nu ook al weer vast dan?
Je hebt toch een aanhangerspatbord? Als die goed vlak en spanningsvrij gemonteerd zit iets van 4 punten, dan gaat die niet zomaar scheuren lijkt mij
ik zit mijn geheugen een beetje op te frissen, maar misschien zit het probleem erin dat die volgens mij tegen van die bussen aan getrokken zit en niet zoals bij een aanhanger tegen een houten schot?
hij krijgt dus veel meer punt belastingen dan op een aanhanger gemonteerd.
waar scheurt die precies?
misschien even een verstevigingsstrip er bij inlassen aan de binnen kant?
 
Toch wel zo‘m goedkope van 7 tientjes hé? Doet het bij mij al jaren prima 👍. Zal wel komen doordat hij voornamelijk stilstaat 😂. Hoor er op het GS forum meerdere positieve verhalen over.

Vervangen stelt inderdaad niets voor, let wel op het paspennetje in de flens, deze moet goed zitten anders is de starter niet uitgelijnd. Inderdaad, zelf ontdekt ja 😉. Evt pas pennetje overzetten van de oude naar de nieuwe starter.
 
Op hoeveel punten zat die nu ook al weer vast dan?
Je hebt toch een aanhangerspatbord? Als die goed vlak en spanningsvrij gemonteerd zit iets van 4 punten, dan gaat die niet zomaar scheuren lijkt mij

Hij zit op drie punten vast.
Je leest op veel van die aanhanger site's dat je hem op minstens vier punten vast moet zetten.
Dat kan er natuurlijk mee te maken hebben. Maar geloof nooit dat het zoveel verschil maakt.
Ik denk dat jouw constructie best goed is gemaakt. :P
Het zal best schelen om een strip aan de binnenkant te maken.
Maar het lijkt mij ook wel mooi om een buizen frame te maken dat om het spatbord heen gaat.

Verder denk ik dat het trillen vooral word veroorzaakt doordat ik de afstelling niet goed heb staan. 8)7
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
ik zit mijn geheugen een beetje op te frissen, maar misschien zit het probleem erin dat die volgens mij tegen van die bussen aan getrokken zit en niet zoals bij een aanhanger tegen een houten schot?
hij krijgt dus veel meer punt belastingen dan op een aanhanger gemonteerd.
waar scheurt die precies?
misschien even een verstevigingsstrip er bij inlassen aan de binnen kant?

Hij scheurt op de punten waar hij vast zit.
Hij is verder wel spanningsvrij gemonteerd.
Alleen denk ik niet dat het trillen ermee over is, daar wil ik nu eerst even naar kijken.
 
Heeft hier iemand tijd om dit jaar, of volgend jaar, wat draaiwerk voor mij te doen?

Ik heb een achterwiel over en het lijkt mij leuk om deze aan de bak te hangen.
Tussen de motor en de bak is ruimte.
Voor het mooie zal er dan iets gedraaid moeten worden met vier gaten waar ik het wiel op kan zetten met de orginele bouten.
Het steuntje wil ik dan vanuit de bak met een paar bouten vast zetten.
 
Is het gewoon een GS wiel? Als je het 'over' hebt kun je het ook aan mij verkopen 😉. Gewoon een stalen plaatje, 4 pijpjes erop lassen met schroefdraad erin (of moeren aan uiteinde pijpjes gelast). Zo is de reservewiel steun bij de Landrover.
 
Is het gewoon een GS wiel? Als je het 'over' hebt kun je het ook aan mij verkopen 😉. Gewoon een stalen plaatje, 4 pijpjes erop lassen met schroefdraad erin (of moeren aan uiteinde pijpjes gelast). Zo is de reservewiel steun bij de Landrover.

Zo simpel kan het natuurlijk zijn ja.

Verkopen doe ik nog even niet, maar als het zover is dan laat ik het je weten. :Y
 
Wat? Dat het simpel is? Is het ook.. is niet m'n eerste. Rij niet meer zo heel veel en dan is het grote span best een sta-in-de-weg in de garage. GS woont buiten 😎

Ik dacht dat het een simpel ombouw project zou worden.
Maar het liep allemaal toch wat anders en heeft vele malen meer tijd, en geld, gekost.
Maar geen moment spijt hoor.
Ik vind het nog steeds leuk om er mee bezig te zijn en om er mee te rijden.
 
afgelopen weekend even tijd gehad om de boel eens na te meten.
Waar ik voorheen een toe in had blijk ik nu een toe out te hebben..........
Achter het achterwiel meet ik 154 en voor het voorwiel 155.
Ik heb nog geen idee waar het door komt maar het verklaard wel waarom het spatbord van de bak zo trilt.
Ik had al een afspraak staan met de spuiter om de bak weer eens opnieuw in de verf te zetten.
Als de bak er af is dan kan ik het onderstel los halen en op zoek gaan naar de oorzaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan