r1100gs span 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had op mijn K75 een auto accu, daar heb ik bij de lokale auto electro boer kabels voor laten maken, ik schat dat ze anderhalve meter lang zijn en 8mm2 in diameter. Als het niet morgen hoeft wil ik ze wel voor je opzoeken.

doe maar rustig aan hoor!
:D
 
Ik zou er gewoon een setje goedkope startkabels voor pakken.

Zijn die niet veel te dik?
De draden die op de motoraccu zitten zijn toch ook niet erg dik, en daar knoop ik ze gewoon aan vast.
Nu moeten ze dik genoeg zijn om alle rook er in te houden, maar zo heel dik is dat toch niet. 8)7
 
Nee klopt, maar normaal zijn ze ook heel kort.
En normaal zitten ze opgesloten achter kapjes. Nu ga je ze naar buiten brengen waar de kans op beschadiging groter is. Dus een dikke isolatielaag is helemaal niet gek.
 
Goedkope startkabels zijn juist heel dun, er zit alleen heel veel isolatie omheen. Maar de draad is lampensnoer. Leuk als je een accu wil laden maar die 90 Ampère van een startmotor trekken ze niet.
 
@rutgertjuh Ik heb nog een 9 meter 1X25 mm2 over. Is 't wat voor je?
Dit lacht die 90 Ampère glashard uit. Laat maar weten hoeveel je denkt nodig te hebben.

Edit: Waarom is mijn foto weg? Afijn, dan nog een keer.
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
@rutgertjuh Ik heb nog een 9 meter 1X25 mm2 over. Is 't wat voor je?
Dit lacht die 90 Ampère glashard uit. Laat maar weten hoeveel je denkt nodig te hebben.

Edit: Waarom is mijn foto weg? Afijn, dan nog een keer.
1k0.jpg

Ik weet te weinig van stroom om te weten of dit wat is. Maar ik neem aan van wel. O-)
Ik heb ongeveer twee meter nodig om de kabel netjes vanuit de achterbak van het zijspan naar de motor accu te brengen.
Laat maar weten wat je er voor wil hebben. :Y
 
Ik weet te weinig van stroom om te weten of dit wat is. Maar ik neem aan van wel. O-)
Ik heb ongeveer twee meter nodig om de kabel netjes vanuit de achterbak van het zijspan naar de motor accu te brengen.
Laat maar weten wat je er voor wil hebben. :Y
2x die twee meter? Anders moet je ook nagaan of de contact punten tussen span en motor frames voldoende stroom door willen geven. Aan de andere kant, misschien last het frame zich dan vanzelf tot één geheel. :+
 
@GSlandrover Ik heb die 9 meter al in 2en geknipt. Jij de andere helft?


2x die twee meter? Anders moet je ook nagaan of de contact punten tussen span en motor frames voldoende stroom door willen geven. Aan de andere kant, misschien last het frame zich dan vanzelf tot één geheel. :+

Daar had ik dus al rekening mee gehouden. ;)
 
Laatst bewerkt:
2x die twee meter? Anders moet je ook nagaan of de contact punten tussen span en motor frames voldoende stroom door willen geven. Aan de andere kant, misschien last het frame zich dan vanzelf tot één geheel. :+

Dat bedoelde ik net dus.
Ik snap echt niks van stroom.
Als de rook er maar in blijft toch????8)7
 
Graag. Voor een motorfiets is het wel redelijk overkill hoor. Maar een landrover diesel vind het heerlijk.

Echt elektriciens zijn altijd bang dat ze te kort komen. ;)


Dat bedoelde ik net dus.
Ik snap echt niks van stroom.
Als de rook er maar in blijft toch????8)7

Als je dit aan het roken krijgt is jouw span al grotendeels verloren. :+
 
Ondertussen is de kabel van bosso binnen.
Deze is echt zwaar overbemeten. :Y
Vandaag en morgen verwacht mijn baas dat ik inzet toon in zijn belang.
Daarna ga ik eens kijken of ik iemand kan vinden die net zo'n tang heeft als kwastert heeft geleend.
En dan kan ik zien of er nog leven in het span zit.

Een van de laatste grote dingen die er aan gebeurd zijn dat is de revisie van de achter schokbreker, die van het zijspan.
Ook zijn er toen zwaardere veren op gekomen, als is dit nog steeds niet helemaal naar mijn zin.
De volgende klus word het opnieuw afstellen van het hele spul.
 
oh, om terug te komen op mijn een na laatste post.
Ik heb op het BOT een ander achterwiel voor het span van muizenbal overgenomen.
Deze zit nu op zijn plek, het andere wiel knoop ik achterop als reserve ofzo.

Ook heb ik de gelegenheid genomen om beide schoorstangen los te maken en de vlucht, op het oog, opnieuw af te stellen.
Dit rijdt al veel beter. :Y
De volgende stap is alles even goed nameten en eventueel beter afstellen.
Maar het plezier in het rijden is er weer.*O*:]

Oh, en de nieuwe accukabels zijn aangesloten.
En het liertje ook. :Y :Y
 
oh, om terug te komen op mijn een na laatste post.
Ik heb op het BOT een ander achterwiel voor het span van muizenbal overgenomen.
Deze zit nu op zijn plek, het andere wiel knoop ik achterop als reserve ofzo.

Ook heb ik de gelegenheid genomen om beide schoorstangen los te maken en de vlucht, op het oog, opnieuw af te stellen.
Dit rijdt al veel beter. :Y
De volgende stap is alles even goed nameten en eventueel beter afstellen.
Maar het plezier in het rijden is er weer.*O*:]

Oh, en de nieuwe accukabels zijn aangesloten.
En het liertje ook. :Y :Y
Foto's worden best op prijs gesteld ;)
 
@rutgertjuh Ik heb nog een 9 meter 1X25 mm2 over. Is 't wat voor je?
Dit lacht die 90 Ampère glashard uit. Laat maar weten hoeveel je denkt nodig te hebben.

Edit: Waarom is mijn foto weg? Afijn, dan nog een keer.
1k0.jpg

wat voor buitendiameter is het dan over de isolatie? en is ie flexibel? ik zoek nog een massa laskabel want die ik nu heb is te dik en te stug
 
Afgelopen weekend met het zijspan naar de ossewei in achtmaal geweest.
Erg leuk om weer eens met dat ding op pad te zijn, en mede zijspanners te treffen.
Vorige week had ik het spatbord van de bak vervangen omdat deze ingescheurd was.
Dat is het nieuwe spatbord nu ook.. 8)7
Er gaat aan die kant iets mis waardoor het zo hard trilt dat het op de boutgaten scheurt.
En de startmotor is vast geslagen, maar daar is alweer een nieuwe voor besteld.

De komende weken wil ik gebruiken om de bak er af te halen zodat ik overal goed bij kan.
Ik wil de motor dan een service beurt geven en alles weer goed afstellen.
Ik ben bang dat het trillen komt omdat de toe-spoor niet helemaal goed staat.
Al zie ik verder niks aan de band, die slijt mooi af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan