Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Blijkt uit jouw copy-paste aktie nou eigenlijk wel dat we jou niet meer hoeven wijs te maken over vering
Of ben jij stiekem de auteur van dat HK veringboekje
 
Ow!
 
Veren bepalen enkel de SAG je rijhoogte en meer niet.Die hoogte SAG stel je in ( voorspanning ) en eigenlijk blijf je daar voortaan vanaf. De olie met rebound etc zorgen voor je veergedrag en de snelheid ervan.
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat je moet proberen te vermijden om progressieve veren in een voorvork te gebruiken. "proberen" want als dit uiteindelijk voor M-artijn toch de beste oplossing is prima lekker doen. Alleen als je daarna wil gaan veranderen omdat je toch harder gaat en tegen nieuwe grenzen aanloopt, heb je het jezelf (hyperpro dus) moeilijk gemaakt. Althans zo zie ik het gebruik van progressieve veren, zelden nodig, alleen bij hyperpro is dit altijd de oplossing lijkt het.
Ook zou IK proberen de motor af te stellen op de veren, en dus niet met een luchtkamer en demping gebruiken om de motor net niet onderin zijn slag te laten komen. Ook dit is soms niet helemaal mogelijk en dan moet je dus wel, en veel mensen doen het zo, maar dat is ook een beetje gemakzucht (volgens mij dus) Ik hou me vnl bezig met lichte motorfietsen, waar alles zelf voor gemaakt moet worden want origineel uit 1950 is wel te verbeteren. Maxton erg mooi spul, maar ook erg prijzig. Maar bij een lichte motorfiets steekt het zeer nauw naar mijn idee.
Mij maak je nix meer wijs over vering en olie dikte in de volksmond noemen de meeste mij PietjeVeer in de olie .
Mij noemen ze Japie 10 Inch"......... maar ik heb werkelijk geen idee waarom.
Dikte van olie ( of het mengen 10W-5W dat doe ik ook regelmatig ) en of aanpassing van luchtkamer is zeker ook een oplossing. NIET natuurlijk........... als je met je huidige veren de boel hard onderin remt. Logisch !!
Ja hoor is zeker wel een oplossing. Maar ik wil dus om te beginnen de boel liever niet hard onderin remmen. Ik wil wel bijna de hele slag gebruiken dat dan weer wel, dus vogelen met die luchtkamer is soms de enige "snelle" oplossing.
Je praat jezelf hier ook tegen trouwens met de olie dikte en de demping
Neu.....
 
Ja en nee.
Met vering kun je zeker veel winnen, ik rij nu misschien om eventuele problemen heen die er niet hoeven te zijn.
Maar interesse is er niet, dan ga ik het niet leren ook. Scheelt wel dat ik niet de langzaamste ben en het me niet irriteert.
 
Er is ongetwijfeld veel te winnen met vering, maar ook gewoon met rijden! In bepaalde delen van dit forum waar veel rooie 2-cilinders gebruikt worden lijkt het wel alsof het allemaal bagger is met de vering zolang de gele zweedse stickertjes er niet op zitten
 
Toch is dure vering zijn geld meestal echt wel waard, alleen moet de coureur de dure vering ook waard zijn.
 
Nou... hij is weg...

Zou wat zijn....
Als ik alles zo eens teruglees kan ik jouw advies echt wel eens effe goed doornemen met alle dure "gele troep" wat daarop zit...
Ik zie je a.s dinsdag en woensdag toch

Heb enkel gele troep achterop zitten de voorzijde is K9 1000 met een piston kit Da's voor nu meer dan genoeg ik wilde perse bigpistons.