racen op een pc40 / pc37 2017

Volgende week is dan mijn allereerste circuitdag op Assen.
Dit op een PC37 uit 2005, banden Michelin Pilot sport (Niet de beste banden voor circuit,maar zaten er al op)
Wat voor bandenspanning raden jullie aan? en hebben jullie verder nog tips voor de cbr/rijder?

Alvast bedankt!

360.jpg
 
Volgende week is dan mijn allereerste circuitdag op Assen.
Dit op een PC37 uit 2005, banden Michelin Pilot sport (Niet de beste banden voor circuit,maar zaten er al op)
Wat voor bandenspanning raden jullie aan? en hebben jullie verder nog tips voor de cbr/rijder?

Alvast bedankt!

[afbeelding]


Moet geen punt zijn hoor, daarmee heb ik ook mijn eerste circuitdag mee gereden.

Alleen op letten dat ze niet te warm worden, maar dan moet je al richting de 2 minuten rijden. Het hangt ook af hoe warm het die dag is en veel/weinig wind.
Ik zou zelf beginnen met 0,1/0,2 lager waarmee je op straat rijdt.


Succes iig!
 
Volgende week is dan mijn allereerste circuitdag op Assen.
Dit op een PC37 uit 2005, banden Michelin Pilot sport (Niet de beste banden voor circuit,maar zaten er al op)
Wat voor bandenspanning raden jullie aan? en hebben jullie verder nog tips voor de cbr/rijder?

Alvast bedankt!

[afbeelding]
Wat is de dotcode? (4-cijferige code aan de zijkant van band)
Bij welke organisatie ga je rijden en blijf je de hele dag achter een voorrijder rijden?

Pilot Sport is een redelijk oud type band, voorloper van de Pilot Power.

Maar zoals hierboven, max. 2-tienden lager dan straat.
Zou iig niet onder 2,4 en 2,6 gaan zitten..........zijn nl straatbanden en geen circuitbanden.

Probeer netjes de racelijnen te volgen, ontspannen te rijden/kijken en erg belangrijk....... soepel op het gas.
Voor de rest geniet van je "ontmaagding" ;)
 
Laatst bewerkt:
Matthijs, welke dag rij je, toevallig ook maandag?
 
Laatst bewerkt:
Met mij alles prima en mn motor had een nieuwe kuip en wat kleine dingetjes nodig.
Ik rij in de F2 , ging prima 1 sessie 1,56.2 dus dacht in de 2e sessie ik ga er voor zitten maar dat liep even anders.

Gaat om een 2009 600rr


Sorry voor de late reactie. Heb even niet zo veel op het forum gezeten? Heb je nog een foto nog van de bevestigingsbeugel?
Ik reed ook in de F2 en ook een 1.56.2 gereden. Mijn PR.. :)
 
Wat is de dotcode? (4-cijferige code aan de zijkant van band)
Bij welke organisatie ga je rijden en blijf je de hele dag achter een voorrijder rijden?

Pilot Sport is een redelijk oud type band, voorloper van de Pilot Power.

Maar zoals hierboven, max. 2-tienden lager dan straat.
Zou iig niet onder 2,4 en 2,6 gaan zitten..........zijn nl straatbanden en geen circuitbanden.

Probeer netjes de racelijnen te volgen, ontspannen te rijden/kijken en erg belangrijk....... soepel op het gas.
Voor de rest geniet van je "ontmaagding" ;)

Bedankt! As Dinsdag rijd ik mee met de Kicxstart dag/Trackdays4all in de beginnersgroep, wordt denk ik wel treintje rijden maar voor de eerste keer prima! :P

De banden hebben allebei een DOT uit 2015, type gaat idd al een poosje mee volgende setje word de pirelli diablo rosso corsa 2.
 
Gister was ik weer eens aan de beurt op Zandvoort... -O-
Dikke highsider in de renault bocht :X

Verder niet veel bijzonders, 1 sessie gemist om de motor weer rijklaar te maken en het kuipwerk te plakken met ducttape,
ff huilen, op de tanden bijten van de blauwe plekken en waarschijnlijk gekneusde ribben, paracetamol erin en daarna weer het gas erop... naja gas... het vertrouwen was weg en mijn lichaam werkte niet meer mee, dus maar geconcentreerd op de rijlijnen.


Toch een aparte ervaring als de gasten die je normaal hard inhaalt, nu jou gaan inhalen _O-
 
Laatst bewerkt:
Gister was ik weer eens aan de beurt op Zandvoort... -O-
Dikke highsider in de renault bocht :X

Verder niet veel bijzonders, 1 sessie gemist om de motor weer rijklaar te maken en het kuipwerk te plakken met ducttape,
ff huilen, op de tanden bijten van de blauwe plekken en waarschijnlijk gekneusde ribben, paracetamol erin en daarna weer het gas erop... naja gas... het vertrouwen was weg en mijn lichaam werkte niet meer mee, dus maar geconcentreerd op de rijlijnen.


Toch een aparte ervaring als de gasten die je normaal hard inhaalt, nu jou gaan inhalen _O-

Ai.
Hopelijk verder niet te veel lichamelijk letsel en herstel je snel.
 
Maandag rij ik op Assen, circuitschool groep minder snel. Zijn er nog mensen van hier aanwezig?
 
ja, grijs geblokte soort van camo motor.
en het gekke was dat ik niet eens aan het pushen was
 
Goedenavond, zou ik iemand hier blij kunnen maken met deze koplampstickers:

1k0.jpg

Ophalen is gratis. Voor verzenden een vergoeding naar wens ;)
 
Heeft er iemand een foto van zijn rear set van valtermoto van de schakelzijde?

Ik kom in de knoei met m'n koelwater slangen.

Momenteel rij ik met rizoma, maar dat bevalt me op het circuit niet meer.
 
Hey gasten,

Ik ben van plan om mijn straat/circuit motor wat meer circuit te maken :P
Ik wil af van de zware koplampen en hier iets anders voor verzinnen.
Om dit goed te doen heb ik denk ik een andere topkuip nodig, maar elke topkuip die ik tot nu toe tegen kom heeft OF uitsparingen voor koplampen OF als het een racekuip betreft meteen een gedeelte van de zijkuip erbij.
Eigenlijk wil ik dus graag een topkuip zonder uitsparingen voor koplampen die te gebruiken is met de standaard kuipen.
Weet iemand of zoiets bestaat ? Anders wordt het toch een keer een setje circuit kuipen kopen denk ik.
 
Hey gasten,

Ik ben van plan om mijn straat/circuit motor wat meer circuit te maken :P
Ik wil af van de zware koplampen en hier iets anders voor verzinnen.
Om dit goed te doen heb ik denk ik een andere topkuip nodig, maar elke topkuip die ik tot nu toe tegen kom heeft OF uitsparingen voor koplampen OF als het een racekuip betreft meteen een gedeelte van de zijkuip erbij.
Eigenlijk wil ik dus graag een topkuip zonder uitsparingen voor koplampen die te gebruiken is met de standaard kuipen.
Weet iemand of zoiets bestaat ? Anders wordt het toch een keer een setje circuit kuipen kopen denk ik.

Ik heb 2 jaar rond gereden met de uitsparingen dicht gepolyesterd.
Maar door de jaren heen is die kuip versleten en heb ik een volledige circuit kuipenset gemonteerd.
Als je circuit kuipen monteerde moet je idd heel de voorkant, zijkant, onderkant en tank vervangen.

Nu liggen er op zolder dus 2 tank covers, wat onderkuipen, zijkuip, kontje en de gedeeltes onder je clip on stof te verzamelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan