Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou voor een PC40 gaan, zie al de opmerkingen van Solex, Elsjiepo en Also.Waardevolle info, bedankt! Ook in die mate dat een PC40 standaard (op een setje extra regenwielen en een ophanging die onderhouden is) interessanter blijft dan een PC37 die volgeladen zit (aangepakte ophanging, quickshift, rempomp, enz)?
Volg ben ook opzoekMochten er meelezende / meeschrijvende leden zijn van 't motor-forum die aan het einde van dit seizoen overwegen hun PC40 2007/2008 pakket te verkopen, dan kom ik graag in contact met je.
Wel een PC37 2004 Pakket
Ik heb de mijne op Ebay besteld toentertijd in England scheelde aanzienlijk.Goedemiddag!
Ik heb een setje (regen) wielen voor mijn PC40 2007, nu wil ik daar vaste bussen in hebben.
Iemand advies en is dat lastig om te doen als semi-technisch?
Ik kwam op deze uit:Ik heb de mijne op Ebay besteld toentertijd in England scheelde aanzienlijk.
En dit is niet moeilijk want je kan ze zo op de velgen duwen
GiePilaar hier op het forum heeft ze en kan ze opsturen, heb de mijne er ook vandaan. Je kan hem een pb sturen.Goedemiddag!
Ik heb een setje (regen) wielen voor mijn PC40 2007, nu wil ik daar vaste bussen in hebben.
Iemand advies en is dat lastig om te doen als semi-technisch?
Gelijk gedaan Dank je voor de tipGiePilaar hier op het forum heeft ze en kan ze opsturen, heb de mijne er ook vandaan. Je kan hem een pb sturen.
Ik denk niets mechanisch want met de koppeling erbij gaat het allemaal soepel.@Freek Willems : is het voor je gevoel mechanisch? Anders demonteer/schakel de quickshifter uit en kijk eens hoe het gaat.
Gaat dat goed, dan weet je dat het niet aan je bak ligt, maar aan je QS.
Soms ligt het aan heel iets simpels, dus elimineer de mogelijkheden, van goedkoop naar duur.
Ik had een gelijkwaardig probleem, alleen mijne schakelde helemaal niet meer op zonder koppeling ongeacht welke versnelling.Ik denk niets mechanisch want met de koppeling erbij gaat het allemaal soepel.
Ik heb bij mijn oude pc37 ook een keer de versnellingsbak kapot gehad(2e en 3e versnelling tandwielen hadden schuine kanten)Het is zeer waarschijnlijk niet de sensor in mijn geval. Thuis heb ik eens rustig gekeken naar de QS en elke keer als ik tegen de schakelpook druk gaat het lampje van het Translogic kastje aan, de sensor werkt goed. Daarnaast doet de QS ook niets mechanisch, in feite kun je zonder QS ook zonder koppeling schakelen, het enige wat de QS doet is het (kortstondig) onderbreken van de ontsteking. De Translogic intellishift is ook zelflerend en daar valt verder niets aan af te stellen.
Bij Frontrow components (dealer Translogic) denken ze dat het toch echt iets mechanisch zal zijn.
Ik vrees dat de versnellingsbak dan toch open zal moeten. Heeft iemand daar ervaring mee?
En als de bak toch open gaat, is het dan wellicht gelijk verstandig om ook andere dingen aan te pakken?
Waar zou ik een werkplaatshandboek kunnen bemachtigen? Heeft iemand er toevallig een liggen?Ik heb bij mijn oude pc37 ook een keer de versnellingsbak kapot gehad(2e en 3e versnelling tandwielen hadden schuine kanten)
Met een werkplaatshandboek, wat geduld en technische kennis is dit wel te doen. Denk toen in totaal zon 8 uurtjes bezig geweest(op het gemak)
Zou zo niet weten wat je dan preventief zou kunnen/willen/moeten vervangen misschien bak lagers oid?
Klopt inderdaad, een PC40 uit 2007Toeval of niet, maar die heb ik wel liggen.
Een echte Haynes service en repair manual met harde kaft voor een cbr600rr 03 t/m 06, zelden gebruikt.
Maar als ik je foto zo zie, heb jij een 2007 of jonger model.
Das balen man, had ik meer geluk dan jijHet is zeer waarschijnlijk niet de sensor in mijn geval. Thuis heb ik eens rustig gekeken naar de QS en elke keer als ik tegen de schakelpook druk gaat het lampje van het Translogic kastje aan, de sensor werkt goed. Daarnaast doet de QS ook niets mechanisch, in feite kun je zonder QS ook zonder koppeling schakelen, het enige wat de QS doet is het (kortstondig) onderbreken van de ontsteking. De Translogic intellishift is ook zelflerend en daar valt verder niets aan af te stellen.
Bij Frontrow components (dealer Translogic) denken ze dat het toch echt iets mechanisch zal zijn.
Ik vrees dat de versnellingsbak dan toch open zal moeten. Heeft iemand daar ervaring mee?
En als de bak toch open gaat, is het dan wellicht gelijk verstandig om ook andere dingen aan te pakken?