racen op een pc40 / pc37 2017

Waardevolle info, bedankt! Ook in die mate dat een PC40 standaard (op een setje extra regenwielen en een ophanging die onderhouden is) interessanter blijft dan een PC37 die volgeladen zit (aangepakte ophanging, quickshift, rempomp, enz)?
 
Waardevolle info, bedankt! Ook in die mate dat een PC40 standaard (op een setje extra regenwielen en een ophanging die onderhouden is) interessanter blijft dan een PC37 die volgeladen zit (aangepakte ophanging, quickshift, rempomp, enz)?
Ik zou voor een PC40 gaan, zie al de opmerkingen van Solex, Elsjiepo en Also.
Ik rij nu zelf ook op een pc37, prima ding hoor, maar loop af en toe tegen dingen aan die genoemd zijn in de opmerkingen.
Een qs en rempomp zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn om een pc37 te kopen. Volledige Ohlins voor en achter gaat wel in de papieren lopen lopen, maar dan is de vraag wel of je dat wil.
Ik rij nu al 14 jaar op m'n pc37, het zou leuk zijn dat ik een keer iets jongers kocht, maar tot heden ben ik de beperking en heb ik nog en hoop plezier.
 
Idd, PC37 parts is soms lastig, zoals ik laatst met de standaard achter shock die vervangen moest worden. Maar ik haal zelf wel veel lol uit het gegeven dat ik het sommige jonge goden met nieuwere bikes het knap lastig kan maken. Maar budget dicteert lijkt mij. De meeste standaard parts zijn nog makkelijk te krijgen. Maar race specifieke onderdelen : soms lastig...

Voor nu ff een fototje ;)

212250139_4118123998269431_8432980537165044029_n.jpg
 
Zie een vrij standaard pc40 uit 2011 met race abs te koop staan, wat houdt dit in?
Werkt het, of komt het er op neer dat vroeg of laat je de hele abs module verwijderd en overgaat naar een standaard rem systeem?
 
Mochten er meelezende / meeschrijvende leden zijn van 't motor-forum die aan het einde van dit seizoen overwegen hun PC40 2007/2008 pakket te verkopen, dan kom ik graag in contact met je.
 
Goedemiddag!

Ik heb een setje (regen) wielen voor mijn PC40 2007, nu wil ik daar vaste bussen in hebben.
Iemand advies en is dat lastig om te doen als semi-technisch? 😅
 
Goedemiddag!

Ik heb een setje (regen) wielen voor mijn PC40 2007, nu wil ik daar vaste bussen in hebben.
Iemand advies en is dat lastig om te doen als semi-technisch? 😅
Ik heb de mijne op Ebay besteld toentertijd in England scheelde aanzienlijk.
En dit is niet moeilijk want je kan ze zo op de velgen duwen :]
 
Goedemiddag!

Ik heb een setje (regen) wielen voor mijn PC40 2007, nu wil ik daar vaste bussen in hebben.
Iemand advies en is dat lastig om te doen als semi-technisch? 😅
GiePilaar hier op het forum heeft ze en kan ze opsturen, heb de mijne er ook vandaan. Je kan hem een pb sturen.
 
Hallo allemaal,
Ik ben nu op Mettet voor een 2 daagse trackday.
Sinds de laatste sessie gisteren en de 1e sessie vanmorgen (Intertrack niveau 3) heb ik problemen met schakelen naar de 4 en 5.
Ik heb een Translogic quickshifter, maar naar de 4 en 5 lukt niet meer zonder koppeling, in de 6 kom ik niet op Mettet.
Olie peil is ok.
Ik rijd al ruim 10 trackdays zonder problemen met het schakelen, wat zou dit kunnen zijn?
Puur de instellingen van de quickshifter? Wel vreemd aangezien het al zo'n lange tijd goed gaat.
En als het de instellingen zouden zijn, weet iemand hoe je deze bij een Translogic kunt aanpassen?
Alvast dank voor de reacties.
 
@Freek Willems : is het voor je gevoel mechanisch? Anders demonteer/schakel de quickshifter uit en kijk eens hoe het gaat.
Gaat dat goed, dan weet je dat het niet aan je bak ligt, maar aan je QS.
Soms ligt het aan heel iets simpels, dus elimineer de mogelijkheden, van goedkoop naar duur.
 
@Freek Willems : is het voor je gevoel mechanisch? Anders demonteer/schakel de quickshifter uit en kijk eens hoe het gaat.
Gaat dat goed, dan weet je dat het niet aan je bak ligt, maar aan je QS.
Soms ligt het aan heel iets simpels, dus elimineer de mogelijkheden, van goedkoop naar duur.
Ik denk niets mechanisch want met de koppeling erbij gaat het allemaal soepel.
 
Ik denk niets mechanisch want met de koppeling erbij gaat het allemaal soepel.
Ik had een gelijkwaardig probleem, alleen mijne schakelde helemaal niet meer op zonder koppeling ongeacht welke versnelling.
Elke sessie die ik reed, werkte hij en na een halve ronde was het klaar en moest ik met koppeling schakelen.
Bleek mijn QS sensor te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is zeer waarschijnlijk niet de sensor in mijn geval. Thuis heb ik eens rustig gekeken naar de QS en elke keer als ik tegen de schakelpook druk gaat het lampje van het Translogic kastje aan, de sensor werkt goed. Daarnaast doet de QS ook niets mechanisch, in feite kun je zonder QS ook zonder koppeling schakelen, het enige wat de QS doet is het (kortstondig) onderbreken van de ontsteking. De Translogic intellishift is ook zelflerend en daar valt verder niets aan af te stellen.
Bij Frontrow components (dealer Translogic) denken ze dat het toch echt iets mechanisch zal zijn.

Ik vrees dat de versnellingsbak dan toch open zal moeten. Heeft iemand daar ervaring mee?
En als de bak toch open gaat, is het dan wellicht gelijk verstandig om ook andere dingen aan te pakken?
 
Het is zeer waarschijnlijk niet de sensor in mijn geval. Thuis heb ik eens rustig gekeken naar de QS en elke keer als ik tegen de schakelpook druk gaat het lampje van het Translogic kastje aan, de sensor werkt goed. Daarnaast doet de QS ook niets mechanisch, in feite kun je zonder QS ook zonder koppeling schakelen, het enige wat de QS doet is het (kortstondig) onderbreken van de ontsteking. De Translogic intellishift is ook zelflerend en daar valt verder niets aan af te stellen.
Bij Frontrow components (dealer Translogic) denken ze dat het toch echt iets mechanisch zal zijn.

Ik vrees dat de versnellingsbak dan toch open zal moeten. Heeft iemand daar ervaring mee?
En als de bak toch open gaat, is het dan wellicht gelijk verstandig om ook andere dingen aan te pakken?
Ik heb bij mijn oude pc37 ook een keer de versnellingsbak kapot gehad(2e en 3e versnelling tandwielen hadden schuine kanten)
Met een werkplaatshandboek, wat geduld en technische kennis is dit wel te doen. Denk toen in totaal zon 8 uurtjes bezig geweest(op het gemak)
Zou zo niet weten wat je dan preventief zou kunnen/willen/moeten vervangen misschien bak lagers oid?
 
Ik heb bij mijn oude pc37 ook een keer de versnellingsbak kapot gehad(2e en 3e versnelling tandwielen hadden schuine kanten)
Met een werkplaatshandboek, wat geduld en technische kennis is dit wel te doen. Denk toen in totaal zon 8 uurtjes bezig geweest(op het gemak)
Zou zo niet weten wat je dan preventief zou kunnen/willen/moeten vervangen misschien bak lagers oid?
Waar zou ik een werkplaatshandboek kunnen bemachtigen? Heeft iemand er toevallig een liggen?
 
Toeval of niet, maar die heb ik wel liggen.
Een echte Haynes service en repair manual met harde kaft voor een cbr600rr 03 t/m 06, zelden gebruikt.

Maar als ik je foto zo zie, heb jij een 2007 of jonger model.
 
Toeval of niet, maar die heb ik wel liggen.
Een echte Haynes service en repair manual met harde kaft voor een cbr600rr 03 t/m 06, zelden gebruikt.

Maar als ik je foto zo zie, heb jij een 2007 of jonger model.
Klopt inderdaad, een PC40 uit 2007
 
Het is zeer waarschijnlijk niet de sensor in mijn geval. Thuis heb ik eens rustig gekeken naar de QS en elke keer als ik tegen de schakelpook druk gaat het lampje van het Translogic kastje aan, de sensor werkt goed. Daarnaast doet de QS ook niets mechanisch, in feite kun je zonder QS ook zonder koppeling schakelen, het enige wat de QS doet is het (kortstondig) onderbreken van de ontsteking. De Translogic intellishift is ook zelflerend en daar valt verder niets aan af te stellen.
Bij Frontrow components (dealer Translogic) denken ze dat het toch echt iets mechanisch zal zijn.

Ik vrees dat de versnellingsbak dan toch open zal moeten. Heeft iemand daar ervaring mee?
En als de bak toch open gaat, is het dan wellicht gelijk verstandig om ook andere dingen aan te pakken?
Das balen man, had ik meer geluk dan jij ;)
 
Goedemiddag,
Afgelopen vrijdag de 2de circuitdag op Assen gehad met de pc40 en dit rijdt goed! Was met crt in groep b. Reden nog meer pc40 en pc37's, mensen van hier?
Maar ik loop tegen een probleem aan met het aan remmen dat de achterkant te onrustig is en loskomt.

Nu denk ik dat de luchtkamer van de voorvering niet goed is. Er zitten bitubo cartridges in.
Iemand een idee wat de luchtkamer moet zijn?
Ook heb ik (nog) geen slipper clutch maar wil eerst de vering op orde maken...
Als iemand het weet hoor ik het graag.

Groeten Gerben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan