Hier nog eens een update plaatsen voor dat oma weer langs komt.. Ondertussen een Baerfix set besteld uit Duitsland om de schroefdraad te repareren. (Tip: verzending is 10 euro goedkoper via Amazon dan via eBay voor hetzelfde item, van dezelfde verkoper..) Verder had ik eergisteren een briefje in de bus voor een pakketje. De knipperlichten in de juiste kleur, dacht ik.. Maar bij het uitpakken bleek het iets anders te zijn:
Nieuwe rempomp + koppeling
Levering binnen iets minder dan 2 weken, vanuit China. Voor dit geld kan ik nog geen 2dehands pomp vinden + durf ik best de gok te wagen of hij goed gaat werken of niet. Daar kom je immers snel genoeg achter
Uit een
review die ik online had gelezen, van iemand die een nagemaakte Brembo (ook wel "Blembo") had aangekocht en uit elkaar geschroefd, bleek dat er een paar "pijnpunten" waren bij zijn model:
- Afwerking van de boringen naar de remcilinder waren niet mooi afgewerkt
- Seals kunnen niet altijd even goed tegen onze kwaliteit van remvloeistof
- Remzuiger was slecht gemaakt zodat de seals niet goed konden werken
- Wat speling op de remhendel
- Stofhoes van de mastercilinder dat niet lekker past
Dus, tijd voor wat onderzoek
De set wordt geleverd met schakelaars voor zowel koppeling als rem. En ja, zelfs Chinese-JIS-schroeven:
Op de foto is ook te zien dat de bout van het verstelmechanisme van de hendel wat aan de lange kant is, maar dat zal ik nog wel oplossen
Er zit wat speling tussen tussen de pasbout (diameter 8) en de remhendel (diameter 9), misschien een koper busje voor zoeken:
Remzuiger er uitgehaald:
Ziet er allemaal netjes uit, geen uitstekende bramen, seals in goede staat, etc. Seals zitten ook goed op hun plaats op de zuiger (1 van de issues uit de review). Geen foto van, maar de stofhoes zat ook lekker geklemd op zijn plaats (1 van de issues uit de review). Aan de andere kant viel mij op dat de draad voor de banjobout niet helemaal prachtig was:
Maar met wat schoonmaken was dat al snel terug in orde. Daarna verder gegaan met de cilinderboring, daar was inderdaad ook een mini braampje te zien doordat ze het gat voor het reservoir door hadden geboord maar niet netjes af te werken (1 van de issues uit de review). Dat was met een stukje 2000 schuurpapier snel weggewerkt en, waar de zuiger nieuw niet helemaal lekker bewoog gaat hij nu weer super vlotjes op en neer
Bij het monteren van de hendel viel me op dat het contactpunt van de hendel niet precies center-op-center is met de remcilinder. Geen drama, maar het had beter gekund.
En dan, na afmontage, ziet hij er zo uit:
Best een puik ding
Hoe goed hij tegen 5.1 remvloeistof kan moet ik nog testen, alsook of ze niet lekken, etc. Maar daarvoor moet ik eerst een remleiding en remvloeistof halen
Nu weer de garage in om wat te sleutelen!