Zo, de laatste update voor vandaag, ook aan de XL500R is weer gewerkt geweest!
Afgelopen vrijdag was het dan zo ver, een tripje naar JerryT voor een nieuwe Auspuff
Voorvork er uit zodat alles achter in de auto kon:
En, na 6u in de auto en een dagje sauna terwijl JerryT bezig was:
Mooi ding! Het kwam alleen het beste uit om de demper wat meer naar binnen te plaatsen, wat dan weer andere "problemen" geeft:
Kenteken komt gedeeltelijk voor de demper, maar goed, hij zit niet voor de uitlaatopening, dus dat zal wel los lopen
Met de nieuwe uitlaat was de motivatie weer terug, dus afgelopen weekend weer lekker geklust! Eerst wat gewichtsbesparing:
Nieuwe steun gemaakt voor de uitlaatdemper:
En de achterkant van het frame dichtgemaakt:
Nu ik toch aan het lassen was, meteen een houder gemaakt voor de nieuwe batterij. Met behulp van mijn nieuwe zet/knipbank was dat een koud kunstje:
En op zijn plek, mét de batterij er in:
Doorpakken en verder met de bekabeling. Die moet namelijk lichtjes aangepast worden én de staat van de tape rond de kabels was erbarmelijk. Dus op zijn plek gelegd en de tape er af:
En grotendeels afgewerkt:
Ik moet alleen de aansluitingen aan de voorkant (koplamp, Koso teller, remlichtschakelaar, knipperlichten) nog maken, alsook aan de achterkant aan het nieuwe achterlicht. Maar daar moet ik nog even een paar connectors voor scoren
Voor die Koso moet ik ook nog even een mooie steun maken, dan is zo goed als al het fabricatiewerk klaar en kan ik er eens aan beginnen te denken om hem weer uit elkaar te halen om alles te laten coaten
Edit: alle foto links zijn aangepast van Photobucket naar Google Photo en dus allemaal weer te bezichten. Klotewerkje, maar aan een half topic heb je ook niets..